Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    30/04/2011
    Berichten
    39

    924 1983 | electronische ontsteking

    Hallo geachte forumleden,

    N.a.v. wat berichten op internet vraag ik me af of er onder jullie ook
    924 stuurders zijn die practische/concrete (meet) gegevens/ervaringen hebben
    met (programmeerbare) electronische ontsteking
    waarbij de evt voordelen dus merkbaar zijn,zoals:

    Lager verbruik
    Meer vermogen
    Mooier/rustiger draaien
    ((eenvoudige)) montage/afstelling
    Beste leveranciers
    Kostenplaatje


    BVB hartelijk dank,
    Buccaneer (924 en boten gek)


  2. #2
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1983 | electronische ontsteking

    Megajolt Lite JR + Ford EDIS module, coil pack, vr sensor en trigger wheel is een van de goedkoopste volledig programmeerbare oplossingen. Autosport Labs

    Lager verbruik --> Niet gemerkt
    Meer vermogen --> Nooit gemeten, Dirk had op rollenbank 5pk winst kunnen behalen door originele 924 onsteking meer vooronsteking te geven.
    Mooier/rustiger draaien --> Ja, vooral deellast op lage toerentallen loopt alles wat soepeler
    ((eenvoudige)) montage/afstelling --> Goed te doen, je moet wel beetje kunnen sleutelen (beugeltje maken, kabelboompje fabriceren etc)
    Beste leveranciers -->
    Kostenplaatje --> 140euro voor megajolt + 80euro voor Ford EDIS ontsteking (Ebay), nog wat kabeltjes, materiaal om beugeltje te maken, eventueel beetje laswerk. Rond de 250euro als je goed zoekt naar goedkope leveranciers.

    Ik heb zelf enige tijd met de bovenstaande Megajolt setup rondgereden met de originele K-jettronic injectie. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Megasquirt aangezien ik niet zo onder de indruk was van de K-jetronic. Alles bij elkaar wordt het best een dure aangelegenheid die op zich niet geweldig grote voordelen bied op een originele 924. Je leert er overigens wel ongelofelijk veel van.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  3. #3
    Ingeschreven
    30/04/2011
    Berichten
    39

    Re: 924 1983 | electronische ontsteking

    Mooi inzichtelijk gemaakt ArvidW

    Bedoel je met meer voorontsteking op de std 924 het draaien tegen de draairichting van de hele verdele-runit over enige ? graden?

    M.vr.gr.
    W.J.
    Buccaneer


  4. #4
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1983 | electronische ontsteking

    Dat is correct. Dit moet alleen wel op een rollenbank gebeuren om ook daadwerkelijk vermogenswinst te behalen.

    Overigens is het nooit slecht om je ontstekingsmoment eens te controleren met een stroboscooplamp. Je zult niet de eerste zijn die een paar pk mist omdat de afstelling verlopen is of door de vorige eigenaar nooit goed afgesteld is.
    Laatst gewijzigd door ArvidW; 18/11/2012 om 07:08.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •