Citaat Oorspronkelijk geplaatst door powerflux Bekijk Berichten
slipt hij op het rood omcirkelde stuk in de foto hierboven? of draait dat netjes mee?

als hij niet slipt, dus netjes vastzit aan de hefboom en meedraait, moet je koppelingshuis eraf (en alles wat eraan vast zit, zowat), want dan is je druklager (of de arm die hem aandrukt) aan gort.
Dat gedeelte draait nog minimaal mee. Hoort volgens mij veel meer te doen dan wat hij nu doet. Hij vertoont wel speling daar waar hij het koppelingshuis in gaat.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
De spline hoeft niet beschadigd te zijn om door te schieten. Als de bout niet strak vast genoeg zit kan hij ook eenmalig doorschieten. Hierna schiet hij niet meer door aangezien de spanning van de kabel af is.



Bij volledig ingedrukt pedaal is zeker 10mm van de binnenkabel zichtbaar. Dus daar klopt iets niet.

Je drukgroep / platen kun je eigenlijk niet kapot drukken. Het druklager kan wel stuk.

Trek het inspectieluik aan de onderkant van het blok eens los en maak wat foto's van koppeling, drukgroep en druklager.
Goede tip. De spline zou wellicht wel eens doorgeschoten kunnen zijn. Ik zal daar eens naar kijken. Als dat niets wordt kruip ik er even onder en trek ik het inspectieluik los.