Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1

    924 1982 | Luchtfilter

    Beste mensen,

    ik ben al heel wat topics tegengekomen over het wel of niet inbouwen van een open luchtfilter.
    Na veel lezen heb ik besloten het toch te doen en gewoon goed te onderhouden.
    Ik heb daarom ook een Green luchtfilter besteld waarover ik altijd zeer tevreden ben geweest.
    Maar nu ik ben aan't kijken vraag ik mijzelf af hoe ik hem het beste kan inbouwen.

    Heeft iemand hier tips voor?


  2. #2
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Heb je een afbeelding van het filter dat je hebt besteld? Er zijn zo veel verschillende vormen en soorten van het merk Green Cotton
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  3. #3

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Het gaat hier om de Green Storm: stormzwart.jpg


  4. #4
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Hmm, je maak het jezelf wel moeilijk. Je hebt namelijk de helft van de luchtfilterbox nodig om de luchtweger op te laten steunen en dat maakt het aansluiten van dit het luchtfilter niet makkelijk aangezien je van een groot (250x250mm) vierkant gat naar een ronde buis moet gaan met een vloeiend verloop.

    Ik zou deze terugsturen en een performance inlegfilter (K&N ofzo) nemen. Als je het geluid van een open luchtfilter wilt hebben kun je de aanzuigbuis van de luchtfilterbox verwijderen en extra gaten in de behuizing boren. Prestatiewinst behaal je toch niet met een ander luchtfilter op een standaard motor, dit heeft een gast van het 924board.org op een vermogensbank aangetoond.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  5. #5

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Hmm, je maak het jezelf wel moeilijk. Je hebt namelijk de helft van de luchtfilterbox nodig om de luchtweger op te laten steunen en dat maakt het aansluiten van dit het luchtfilter niet makkelijk aangezien je van een groot (250x250mm) vierkant gat naar een ronde buis moet gaan met een vloeiend verloop.

    Ik zou deze terugsturen en een performance inlegfilter (K&N ofzo) nemen. Als je het geluid van een open luchtfilter wilt hebben kun je de aanzuigbuis van de luchtfilterbox verwijderen en extra gaten in de behuizing boren. Prestatiewinst behaal je toch niet met een ander luchtfilter op een standaard motor, dit heeft een gast van het 924board.org op een vermogensbank aangetoond.
    En als ik voor de luchtweger een beugel fabriceer waarop deze kan worden gemonteerd evt met demping?


  6. #6
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    En hoe ga je dat grote gat dicht maken dan


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    En hoe ga je dat grote gat dicht maken dan
    Ik dacht hem dan rechtstreeks op de ronde buis aan te sluiten en een beugel te maken voor de lmm.


  8. #8
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FirstClassPower Bekijk Berichten
    En als ik voor de luchtweger een beugel fabriceer waarop deze kan worden gemonteerd evt met demping?
    Dat zou moeten kunnen. Je moet zoals Jimfrey al zegt heel de onderkant van de luchtweger afdekken en ter hoogte van de doorlaat een pijp/bocht erop lassen. Je moet natuurlijk wel voor genoeg ruimte zorgen dat heel de klepel en hefboom van de luchtweger nog kunnen bewegen.

    Het is wel wat fabricage werk maar als je handig bent zeker te doen. De vraag blijft natuurlijk of het nodig is en meerwaarde heeft? Maarja, dat vraag ik me bij mijn eigen 924 project ook wel eens af en toch blijf je eraan werken.

    De koudste lucht kun je trouwens aanzuigen in de ruimte waar je toeter hangt, je moet de inlaat dan wel goed afschermen van het spatwater wat van de voorband af komt.
    Laatst gewijzigd door ArvidW; 21/09/2012 om 14:13.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  9. #9

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Dat zou geen probleem moeten zijn, en in een machinefabriek is veel te fabriceren.
    Ik zal eens langzaam gaan sleutelen als de auto terug is van de spuiter en zien hoe ver ik kom
    en wat hiervoor te creeeren valt.
    Ik zal natuurlijk wel even foto's maken van mijn bevindingen en troubles in het proces.


  10. #10
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1982 | Luchtfilter

    Er is een beetje een tekort aan mooi glimmend CNC gefeest materiaal hier op het forum... Maak er iets moois van
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •