Volledige motorrevisie op 8m2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924turbo2
    924 Freak
    • Dec 2007
    • 2956

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Kop ziet er niet best uit, heeft waarschijnlijk een tijd met water ipv koelvloeistof erin gestaan. Aangezien een kop van een 924 niet erg duur is (75 euro ?) Zou ik een andere kop als basis pakken. Het is zonde om in deze kop veel geld te steken.
    937 racer

    Comment

    • harry
      924 Gek
      • May 2008
      • 1287

      Re: Volledige motorrevisie op 8m2

      Kijk even naar deze ebay site

      Zylinderkopf mit Ventilen Porsche 924 guter Zustand | eBay

      Mvg, Harry 924 1983


      You know the Germans always make good stuff
      7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

      Comment

      • replica
        924 Gek
        • Jun 2009
        • 717

        Re: Volledige motorrevisie op 8m2

        Yep idd, in die kop gaat veel geld kruipen, maar je kan altijd een 2 de opinie vragen bij een revisiebedrijf, zoals hier eerder gezegd.


        Veel succes

        PS ik heb nog een kop liggen gevlakt en al, kleppen en klepglijders vv.
        Enkel de klepstelen moeten ingekort worden.....

        Comment

        • SaddieN
          924 Fan
          • Jul 2010
          • 208

          Re: Volledige motorrevisie op 8m2

          Vandaag bij de revisieman geweest (Krijgsman in Rotterdam, schijnt een goede te zijn).
          Voor 350,- kan hij de boel vlakken, 4 nieuwe klepgeleiders plaatsen en de klepzetels in orde maken.
          Voor 100,- ook 4 nieuwe kleppen.
          Leek me een redelijke prijs. Beter dan de 600,- die mijn garage had geschat.

          Maar ja, als replica nou opeens met een leuke aanbieding komt...
          Wat moet ik me voorstellen bij het inkorten van klepstelen?
          Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            Re: Volledige motorrevisie op 8m2

            inkorten van die klep stelen door dat bedrijf laten doen is slimmer

            dan heb je wel wat moois gelijk
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • 924turbo2
              924 Freak
              • Dec 2007
              • 2956

              Re: Volledige motorrevisie op 8m2

              Nogmaals, ik zou een andere kop als basis pakken. Het is zonde om in deze kop veel geld te steken als je voor 75 extra wel een goede basis hebt. Zet even op marktplaats een advertentie te koop gevraagd en je hebt zo een kop.

              Vlakken gaat met 100ste mm, deze kop is zo ingevreten dat er hele mm's af moeten.
              937 racer

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                Originally posted by 924turbo2
                Vlakken gaat met 100ste mm, deze kop is zo ingevreten dat er hele mm's af moeten.
                en dan zit je heel snel aan de minimum hoogte van de kop. Volgens mij red je het niet om dit met vlakken weg te poetsen.....
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                  Originally posted by 924turbo2
                  Nogmaals, ik zou een andere kop als basis pakken. Het is zonde om in deze kop veel geld te steken als je voor 75 extra wel een goede basis hebt. Zet even op marktplaats een advertentie te koop gevraagd en je hebt zo een kop.

                  Vlakken gaat met 100ste mm, deze kop is zo ingevreten dat er hele mm's af moeten.
                  ik heb er wel een paar los liggen zonder nokenas - en een paar op blok met een rotte nokenas dus ver zoeken is niet nodig
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • replica
                    924 Gek
                    • Jun 2009
                    • 717

                    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                    het inkorten moet idd door een bedrijf gebeuren, kan je haast niet zelf.
                    Omdat je er speciale bank voor nodig hebt.
                    Voor die kop vroegen ze toen 138 euro om de kleppen steeltjes in te korten.
                    Vond ik veel te duur.
                    Ik had nog een gereviseerde kop liggen, de orginele en heb die dan laten vlakken....
                    Dat is de reden dat ik nog een gereviseerde kop heb liggen....

                    Comment

                    • SaddieN
                      924 Fan
                      • Jul 2010
                      • 208

                      Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                      Inmiddels is de kop netjes gevlakt, 4 nieuwe uitlaatkleppen en nieuwe geleiders.
                      De onderdelen die ik erop zet, probeer ik zo schoon mogelijk te maken, maar zoals je kunt zien lukt dat niet erg goed...

                      Ook weer verder met opbouwen van het blok: de oliepomp weer vastgezet en de carterpandeksel erop.





                      Van de carterpakkingset zijn 2 onderdelen over en weet niet waar ze voor dienen.
                      Dat stripje ben ik echt nog niet tegengekomen tijdens het demonteren van de motor.
                      Die ring heb ik wel eens ergens gezien, maar kan me niet meer herinneren waar. En het ligt ook niet tussen alle onderdelen....

                      Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)

                      Comment

                      • Duncan
                        924 Fan
                        • Jun 2008
                        • 572

                        Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                        Stripje hoort bij de carterpanpakking, aan de koppelingzijde.
                        Ring is van de olieaftapplug
                        Kijk even in de Haynes op de tekening en je ziet waar het hoort.
                        Heb je speciale pakking gebruikt bij montage van de carterpan
                        zoals in werkplaatshandboek staat , zoals bijv. Dirko HT?

                        ---------- Post added at 21:16 ---------- Previous post was at 21:13 ----------

                        Het is ook zo dat de oliepomp heel moeilijk/ geen druk opbouwt als die helemaal leeg is.
                        Je moet hier maatregelen voor nemen. Ik heb vaseline gebruikt, maar vraag anders Martin wat je het beste kunt doen.

                        Comment

                        • SaddieN
                          924 Fan
                          • Jul 2010
                          • 208

                          Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                          Oja, daar kende ik die ring inderdaad van, weet 't opeens weer. Bedankt!

                          Speciale pakking? Versachem Aero EOM-Black (273) is geschikt voor temps tot 328 graden, als je dat bedoelt.
                          Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)

                          Comment

                          • Duncan
                            924 Fan
                            • Jun 2008
                            • 572

                            Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                            Ok prima.
                            Maar let op die oliepomp.
                            Ik had hem met olie gevuld en toen met vaseline beide openingen afgesloten voor montage.
                            Had heel snel oliedruk.

                            Comment

                            • SaddieN
                              924 Fan
                              • Jul 2010
                              • 208

                              Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                              Ik had hem met olie gevuld en toen met vaseline beide openingen afgesloten voor montage
                              Bedankt voor de tip. Alleen zit de carter er nu al op zit. Raad je me aan het weer los te halen? Kan de pomp misschien gevuld worden via dat gat waar die bout* in zit?

                              *: Bovenkant lijkt op bout, maar 't is een cylinder met gaatjes en een springveer erin, met aan het uiteinde weer een klein cylindertje. Gok erop dat dat een drukverdeler is?

                              En over dat overgebleven stripje: aan beide zijden van de carter zit ruimte tussen het blok en de carter, en er is maar 1 stripje. Of is het niet voor die plek (zie foto)?

                              Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)

                              Comment

                              • Duncan
                                924 Fan
                                • Jun 2008
                                • 572

                                Re: Volledige motorrevisie op 8m2

                                Even naar beneden scrollen naar fig. 1.3. nummer 13 is je stripje.

                                Engine - part II

                                Ik ben geen oliepompen expert. Het was ook nieuw voor mij toen ik de carterpan eraf had om de oliepomp pakking te verwisselen.
                                Heb op 924board.org gezocht en daar kwam het advies vandaan over de vaseline. Probleem is dat het een tandwielpomp is die alleen wat doet als er voldoende 'seal' tussen de tanden is, dus als de pomp helemaal droog is doet ze nix.

                                Comment

                                Working...