Pagina 14 van de 34 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 338

Onderwerp: mijn ride

  1. #131
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scotch Bekijk Berichten
    Heb er van de week weer een poosje ondergelegen om een nieuwe startmotor te monteren. De olie komt in iedergeval via het koppelingshuis naar buiten. Lijkt mij dat het dan van de keerring moet komen?

    De carterpakkingen heb ik allemaal ingesmeerd met vloeibare pakking voor de zekerheid. Maar goed je weet nooit.

    Om de keerring te vervangen moet ik alleen het vliegwiel (en de aandrijfas uiteraard) er aftrekken denk ik? Carter kan blijven zitten neem ik aan.

    - - - Updated - - -

    Heb er van de week weer een poosje ondergelegen om een nieuwe startmotor te monteren. De olie komt in iedergeval via het koppelingshuis naar buiten. Lijkt mij dat het dan van de keerring moet komen?

    De carterpakkingen heb ik allemaal ingesmeerd met vloeibare pakking voor de zekerheid. Maar goed je weet nooit.

    Om de keerring te vervangen moet ik alleen het vliegwiel (en de aandrijfas uiteraard) er aftrekken denk ik? Carter kan blijven zitten neem ik aan.
    Ja hoor die kan blijven zitten als je geluk hebt en de keerring er uit en in wil.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #132
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Nou helaas heb ik de sleuteldag moeten missen, had wat hulp goed kunnen gebruiken. Maar ja soms moet er ook gewerkt worden

    Maar goed ik wou gisteren nog even weg met de P maar stond binnen 3km weer stil. Accu dood. Na hulp van een toevallige passant met startkabels het geheel weer aan de praat gekregen maar geen stroom van de dynamo. Nu kan het heel goed dat hij kapot is (zoals zo ongeveer alles al vervangen is ondertussen maar ik vraag me af of het ook kan komen doordat ik de startmotor verkeerd heb aangesloten oid? Loopt de stuurstroom van de dynamo toevallig langs de startmotor?

    Als hij weer start en laad ga ik eerst eens goed kijken naar de brandstoftoevoer zodat hij weer goed rijd en dan komt de keerring aan de beurt.

    - - - Updated - - -

    Nou helaas heb ik de sleuteldag moeten missen, had wat hulp goed kunnen gebruiken. Maar ja soms moet er ook gewerkt worden

    Maar goed ik wou gisteren nog even weg met de P maar stond binnen 3km weer stil. Accu dood. Na hulp van een toevallige passant met startkabels het geheel weer aan de praat gekregen maar geen stroom van de dynamo. Nu kan het heel goed dat hij kapot is (zoals zo ongeveer alles al vervangen is ondertussen maar ik vraag me af of het ook kan komen doordat ik de startmotor verkeerd heb aangesloten oid? Loopt de stuurstroom van de dynamo toevallig langs de startmotor?

    Als hij weer start en laad ga ik eerst eens goed kijken naar de brandstoftoevoer zodat hij weer goed rijd en dan komt de keerring aan de beurt.


  3. #133
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: mijn ride

    Die komt idd langs de startmotor
    Er zal wel iets in de bekabeling fout zitten
    Het zal wel heel toevallig zijn als die net nu de geest heb gegeven


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #134
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Vandaag eindelijk weer tijd gehad voor de P. Eerst een nieuwe accu opgehaald bij de AMH en geïnstalleerd. Starten geen probleem dus kon hem naar mijn werkplaats rijden. In eerste instantie bleef de accu rond de 12 volt hangen maar na een keer goed remmen sprong de voltmeter ineens op 14.

    !0 punten voor Jimfrey, een bekabelings fout rond de startmotor is nu wel heel aannemelijk

    Hij staat nu in ieder geval weer binnen op een plek waar ik er mee aan de slag kan. Hopelijk later van de week verder...


  5. #135
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Vandaag eindelijk weer tijd gehad voor de P. Eerst een nieuwe accu opgehaald bij de AMH en geïnstalleerd. Starten geen probleem dus kon hem naar mijn werkplaats rijden. In eerste instantie bleef de accu rond de 12 volt hangen maar na een keer goed remmen sprong de voltmeter ineens op 14.

    !0 punten voor Jimfrey, een bekabelings fout rond de startmotor is nu wel heel aannemelijk

    Hij staat nu in ieder geval weer binnen op een plek waar ik er mee aan de slag kan. Hopelijk later van de week verder...


  6. #136
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Ben de laatste tijd heel druk geweest met een ander project www.facebook.com/erikkruisingtussendierenmachine maar sleutel tussendoor nog wel af en toe aan de p.

    Brandstofdruk is hoog zat als ik de klep op de meter dicht zet. als ik meet met koude motor door de WUR (klep open) haal ik niet voldoende druk. Nu vermoed ik dat de CIS klep lekt. Heeft iemand nog een goed werkende liggen?


  7. #137
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Wat is cis klep.?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #138
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Dat is een wondertje van Volvo
    Zorgd voor de juiste hoeveelheid lucht tijdens starten en stationair lopen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #139
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Constant Idle System Klep Met andere woorden een stationairregelklep


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  10. #140
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Dat is een wondertje van Volvo Constant Idle System Klep Met andere woorden een stationairregelklep

    Die heeft een 924 niet


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •