Pagina 5 van de 61 EersteEerste 1234567891555 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 608
  1. #41
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Nee, dat kan gebeuren. Gewoon schoonmaken, betekent vaak dat je blok niet echt goed warm is geweest. Als het nu snel terugkomt, moet je eens verder gaan kijken.


  2. #42
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Dat komt ondermeer omdat de Carterontluchting op de luchtinlaat buis (afhankelijk van bouwjaar voor of na de luchtweger) uitkomt. Dan kan het daar dus wel eens wat vettig worden.


  3. #43

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW
    Volgens mij was die afspraak nog niet gemaakt, Stephan mag dat misschien wel zeggen maar ik wil eerst even duidelijk hebben wat er aan mijn blok nog meer kapot is :wink:


    Ik laat je nog wat weten, maar ben eerst even sleutelen
    Ik heb ook niks beloofd hoor...
    Ik heb het er alleen over gehad dat we waarschijnlijk daar eens voor komen :mrgreen:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  4. #44
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: ArvidW's Porsche 924

    die van mijn is ook vies, heb wel de luchtweger schoon gemaakt met een beetje remenreiniger, bling bling :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #45
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986
    Dat komt ondermeer omdat de Carterontluchting op de luchtinlaat buis (afhankelijk van bouwjaar voor of na de luchtweger) uitkomt. Dan kan het daar dus wel eens wat vettig worden.
    Dat is goed om te horen, ik zal na 500km rijden met thermostaat nog eens checken of het een rommel is

    Ben net goed aan het zoeken geweest, maar een aansluiting van carterontluchting op mijn inlaattraject heb ik niet kunnen vinden, wel een bypass om de gasklep heen die langs de hoofdremcilinder langskomt, en een bypass om de gasklep heen voor de AAV. Veel meer aansluitingen kan ik niet vinden.... :

    Morgen ga ik naar Martin toe, eens goed kijken wat voor een moois hij allemaal heeft liggen :mrgreen:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  6. #46
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Ben ik nou gek, of is mijn post nou verdwenen


    Noujah, er stond iig in dat de auto het weer deed, alleen na start bleek oliedruk veel te laag en nu heb ik alle nokkenaslagerkapjes weer vervangen door degene die bij het blok horen (en niet bij de nokkenas)

    Helaas wil de auto nu niet meer starten, erg vreemd aangezien ik netjes streepjes op mijn ontstekingspot heb gezet en hem daar ook weer precies op terug heb gezet.


    Als ik Haynes goed begrijp dan moet ik het streepje op de rotor overeen laten komen met het streepjes op het aluminium distrubutiehuis. (wanneer cilinder 1 op TDC staat, dus als kleppendekselpijltje richting het puntje op het nokkenaswiel wijst) De aansluiting waar de rotor dan heen wijst is degene die aan cilinder 1 aangesloten moet worden.

    Eerst ontsteekt cilinder 1, dan 3 dan 4 en dan 2

    Bobine is al vervangen door de juiste, zat er eentje in die voor CP is denk ik, maar mocht niet baten :|


    Wat al getest:
    - Weerstand bougiekabels
    - Weerstand bobine-verdelerkabel
    - Weerstand rotor
    - Weerstand timingsdraad die naar CDI loopt
    - Weerstand bobine, primaire en secundaire coil
    - Bougies zijn nieuw
    - Verdelerkap is 1000km oud
    - Rotor is 1000km oud


    Af en toe geeft blok een plof (nu wel uit uitlaat en niet zoals tijdje terug uit inlaat waardoor mijn luchtfilterbox aan stukken geblazen werd :x )
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #47
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Heb je gecheckt of de nokkenas goed vrijliep? Bij de vijfcilinders van Audi (geen idee of dat ook geldt voor de vier van de 924) zijn de lagerkappen in lijn geboord. Als je er eentje omdraait, loopt de boel al niet meer goed. Als je de boel loshaalt en niet markeert is het aantal mogelijkheden om het weer goed te monteren zo groot dat je beter een andere kop kunt kopen.


  8. #48
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Volgens mij zijn die bij een 924 gemarkeert, in die van mij staan iig de nummers oplopend ingslagen, tellend vanaf 1 bij cilinder 1 :wink:
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  9. #49
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Dat zit allemaal wel goed, loopt mooi soepel. Het blok liep na ombouw ook goed toen ik 4 van de 5 lagerkapjes vervangen had, voor lagerkapje 5 moest de ontstekingspot los, en toen begon het gezeik :|
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  10. #50
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW
    Dat zit allemaal wel goed, loopt mooi soepel. Het blok liep na ombouw ook goed toen ik 4 van de 5 lagerkapjes vervangen had, voor lagerkapje 5 moest de ontstekingspot los, en toen begon het gezeik :|
    Ik denk dat toen je de ontsteking eruit getroken hebt :idea: ,
    hij 1 tandje verdraaid is :idea: .
    Met het weer laten zakken ops: .
    kijk maar eens of je ontsteking goed op tijd staat :wink: M. :wink:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •