Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Motor draait, maar slaat niet aan

    Goeiendag allemaal,

    Het is alweer een hele tijd geleden sinds ik iets heb gepost. Dat komt omdat sinds de laatste APK de moed mij een beetje in de schoenen is gezakt. Mijn 924 uit '77 is nu helemaal klaar maar gaat niet door de keuring omdat de motor niet aanslaat. Brandstofprobleem...
    Vreemde is dat zij niet voldoende benzine krijgt (denk ik) bij het starten en te veel als ik de vlotter in het injectiehuis enigszins licht. Dus gewoon verzuipen.
    Dacht eerst dat het valse lucht was en dat het mengsel te rijk was. Bij valse lucht gaat de vlotter niet omhoog en loopt er dus te weinig of geen benzine naar de injectoren. en bij een te rijk mengsel verzuipt de motor natuurlijk vrij snel als de vlotter ook maar een beetje licht. Nu hoorde ik van een bevriende monteur dat ik ook maar even naar de koude startinjector moest kijken. Misschien dat door een defect deze injector benzine blijft afgeven.
    Maar helaas... heb het gehele koude start systeem nagekeken.
    WUR netjes 20 ohm, extra luchtschuif rond de 40 ohm De thermo time switch en de koude start injector ook getest volgens de methode aangegeven in Haynes. Alles werkt.
    Heb vervolgens alle leidingen na gelopen en afgetapet, en alle verzegelingen opnieuw afgedicht. Van valse lucht zou geen sprake meer kunnen zijn.

    Nu heb ik bij het testen van de koude start injector ook even de andere injectoren losgehaald en ieder afzonderlijk in een bekertje gestopt. Kwam er toen achter dat ze niet allemaal eenzelfde hoeveelheid afgaven en dat de nevel die er uitkomt meer weg heeft van een aantal straaltjes. Als ik de vlotter verder omhoog haal dan gaat het allemaal wel beter.
    Zou ik hieruit kunnen afleiden dat mijn injectoren gewoon vuil of versleten zijn? Wellicht is er niet genoeg druk in het systeem om bij het starten de injectoren helemaal open te laten gaan ofzo. Of denken jullie dat er iet anders aan de hand zou kunnen zijn?

    Nu moet ik waarschijnlijk de injectoren laten reinigen of vervangen. heeft iemand enig idee wat voor kosten dit met zich meebrengt?

    Groet,
    Woutje.


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    Ik geloof ooit gezien te hebben dat nieuwe injectoren zo rond de 60 euro kostte, maar ik weet het niet zeker meer...


  3. #3
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jayke Bekijk Berichten
    Ik geloof ooit gezien te hebben dat nieuwe injectoren zo rond de 60 euro kostte, maar ik weet het niet zeker meer...
    hmm, per stuk op sommige plaatsen, die €60 ..... :Cry:

    ebay.com, dr injector. Heb ik ze ook van, toen voor €95 dacht ik alle vier
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #4
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    Heb stad en land afgebeld voor injectoren, maar overal zijn ze dus stervens duur. Dus lekker bestellen bij Dr Injector in de VS. Vreemd dat het hier wel de helft scheelt.
    Heb ondertussen mijn oude injectoren maar eens een weekje in de aceton gelegd en schoongespoten. Volgens de APS zijn ze niet ultrasoon te reinigen?!

    Heb ondertussen heel internet afgespeurd naar mogelijke problemen. Was nog even bang dat het de WUR was, maar met een weerstand van 40 Ohm zou alles toch goed moeten zijn?

    Wat ik ook tegenkwam was een steeds terugkerende waarschuwing over K jet en valse lucht. Nu lijkt het mij duidelijk dat je de slangen van het luchtfilter tot het gaskleppenhuis goed moet controleren, maar zijn er nog meer slangen waar ik op moet letten?


  5. #5
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    De WUR werkt als volgt:



    Zoals je ziet gaat er een brandstofleiding in en uit. Een bimetaal bepaalt, aan de hand van de temperatuur, de controledruk. Het bimetaal duwt de 'valve diaphragm' die je in het plaatje ziet omhoog. Als de motor warm is, staat deze omhoog. Bij een koude motor staat deze omlaag zodat er een lage controledruk is, dat een koude start bevorderd.

    De weerstand van de WUR vertelt je niet of de WUR werkt, alleen of de bimetaal een goede weerstand geeft. Alsnog kan de druk die de WUR regelt totaal fout zijn.

    Enige methode om je WUR te testen is met een brandstofdrukmeter..

    Je zou je luchtschuif in de vriezer kunnen leggen (in een plastic zakje), na een uurtje zou hij grotendeels open moeten staan. Het koude start ventiel kan je uit je blok trekken en kijken of die een mooie nevel geeft.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    mag ik even toevoegen dat die 40ohm van de spoel is die om het bimetaal zit, door er strooom door te voeren wordt het warm.
    ten 2e wil je bij koude start een hogere druk op je injectoren zodat de motor een rijkermengsel krijgt. tijdens koude start gaat er het een en ander aan brandstof verloren omdat het condenseert p de cilinder wand

    om de wur te testen en andere onderdelen moet je de brandstof druk meten en vandaar afstellen
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    De luchtschuif heeft al een keertje een siesta in de vriezer gehad en kwam er volgens mij goed doorheen. Overigens, ik heb gehoord dat je dze er gewoon tussenuit kunt halen, slangen afdoppen en dat de motor dan gewoon nog goed loopt. Dan zou ik zeggen dat er hier niet echt een probleem kan zitten.

    De WUR kan je alleen beoordelen met een benzinedruk test. Dan moet de motor dus lopen?
    Het enige wat dan nog overblijft is ALLES na lopen
    ff kijken of ik de alles kan benoemen:
    Ontsteking op -10
    D-riem op tijd.
    Schone bougies
    Luchtweger op basisafstelling
    Slangen van filter naar gaskleppen huis controleren op lekkages (zijn er nog meer slangen?)
    Koude start systeem nakeken en functioneert

    nog iets vergeten?

    Groet.


  8. #8
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    Groot nieuws!
    Vanmiddag was ik het een en ander aan het opruimen en bedacht mij dat ik de (met aceton schoongemaakte) injectoren net zo goed even snel kon monteren. Gelijk maar even de brandstofhoeveelheid geregeld door een injectie slang los te trekken en de handel af te stellen tot er niets meer uit de spinnekop liep en toen een kwart slag terug!
    Toch maar even de toute schoenen aan getrokken en het contact omgedraaid. Om dan na al die tijd de motor tot leven te horen komen is dan geweldig!
    Gelijk maar even een rondje gereden.
    De motor gaat wel wat stotteren als hij eenmaal warm is (WUR?), maar ze doet het!
    Zeer binnenkort maar even naar de garage, de handel goed afstellen.

    Dank voor al jullie hulp.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    sputteren als ie warm is zal wel komen omdat ie te rijk staat, even het co afstellen op 1,5% met 4gaser
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Motor draait, maar slaat niet aan

    Hehe eindelijk!!!

    Goed van je dat het dan toch eindelijk is gelukt op eigen kracht!!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •