Pagina 11 van de 16 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 157
  1. #101
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Een nieuwe petitie:
    Home

    En een Facebook groep:
    http://bit.ly/oldtimerliefhebbers

    Facebook bestaat meer en deel uit onzin posts. Maar het is wel handig om zo veel mogelijk leden te hebben.


  2. #102
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Opmerkelijk dat je 3 maanden niet mag rijden en verplicht binnen moet staan. We krijgen huisarrest van de regering. Een beperking op het aantal kilometers per jaar was logischer geweest.


  3. #103

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Opmerkelijk dat je 3 maanden niet mag rijden en verplicht binnen moet staan. We krijgen huisarrest van de regering. Een beperking op het aantal kilometers per jaar was logischer geweest.
    dat hoeft natuurlijk niet,maar dan betaal je gewoon het volle pond,
    en mag je het hele jaar door tuffen.

    wat de meeste met oldtimers toch niet doen,met al die pekelzooi in de winter.
    dus ik vind het zo gek nog niet.

    en binnen staan hoeft ook niet,hij mag alleen niet op de openbare weg staan,
    dus op eigenterrein is al voldoende.



    en bovendien zijn aantal km per jaar natuurlijk heel makkelijk te omzeilen,
    dat gaat hem dus nie worden nie.

    maar er is volgens mij nog helemaal niks zeker,wat het uiteindelijk gaat worden.
    dus moeten we het nog maar even afwachten, welke regeling het gaat worden.


  4. #104
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Ik weet niet of veel mensen het nog volgen ik volg het nog steeds op de voet.

    Inmiddels is bij Prinsjesdag het akkoord zoals uitgewerkt door de heer Weekers gepresenteerd zonder veranderingen.
    120 euro per jaar is voor ons niet het grote probleem denk ik maar ik stoor me aan die 3 maanden niet rijden (slecht voor de auto en hij mag niet op de openbare weg)

    De eerste stap in de goede richting:

    Raad van State laat niets heel van voorgestelde oldtimerregeling | Oldtimers te Koop

    Als er interesse is kan hier vaker update's posten


  5. #105
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Ik weet niet of veel mensen het nog volgen ik volg het nog steeds op de voet.

    Inmiddels is bij Prinsjesdag het akkoord zoals uitgewerkt door de heer Weekers gepresenteerd zonder veranderingen.
    120 euro per jaar is voor ons niet het grote probleem denk ik maar ik stoor me aan die 3 maanden niet rijden (slecht voor de auto en hij mag niet op de openbare weg)

    De eerste stap in de goede richting:

    Raad van State laat niets heel van voorgestelde oldtimerregeling | Oldtimers te Koop

    Als er interesse is kan hier vaker update's posten


  6. #106
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ik volg ook alles

    Www.vrijstellingoldtimer.nl/


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #107
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Vooralsnog is het inderdaad alleen plan, en moet het nog besproken worden. We zitten nu richting eind september, met een beetje geluk wordt er over een aantal aspecten opheldering gevraagd en komen de antwoorden daarop in 2014. Dan zou de nieuwe regeling op zijn vroegst in 2015 ingaan.


  8. #108
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Dat zou inderdaad ook al een hoop schelen


  9. #109

    Re: motorrijtuigenbelasting

    13 november 2013 | 09:37 | Tekst: Michiel Willebrands Print Mail
    Er gloort hoop voor oldtimerbezitters die per 1 januari de dupe dreigen te worden van de voorgenomen maatregelen met betrekking tot de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb). Vrijstellingoldtimer.nl ligt op koers om de plannen van de Tweede Kamer op te schorten naar 1 januari 2015, met de intentie om ze in de loop van volgend jaar compleet ongedaan te maken.


    Sinds bekend werd dat de overheid voornemens is om per 1 januari 2014 alleen oldtimers ouder dan 40 jaar vrij te stellen van motorrijtuigenbelasting, maakt Vrijstellingoldtimer.nl zich hard om deze maatregelen teruggedraaid te krijgen. In de persoon van Wouter van Embden werd onlangs een petitie aangeboden aan de Tweede Kamer en sindsdien is er door hem veel lobbywerk verricht in zowel de Eerste Kamer als bij de oppositiepartijen in de Tweede Kamer. Dat lijkt nu z’n vruchten af te werpen.

    “De drie grootste partijen van de oppositie als de Eerste Kamer zijn het met ons eens dat deze maatregel getuigt van onbehoorlijk bestuur, het is immers al de derde maatregel in vier jaar tijd die deze groep autoliefhebbers treft. Ook in de Eerste Kamer lijkt draagvlak te zijn voor uitstel. Daarnaast hebben we aangetoond dat Staatssecretaris Weekers van Financiën de Kamer in april met onvolledige informatie heeft voorgelicht over de importcijfers van oldtimers", aldus Wouter van Emden van Vrijstellingoldtimer.nl.



    Steun van de Fehac

    Inmiddels heeft Van Emden ook steun van de Fehac, een van de partijen die in april met Weekers tot het mrb-compromis kwam. Voorzitter Bert Pronk: "Dat compromis was destijds het hoogst haalbare. We zijn de laatste tijd naar elkaar toe gegroeid en het zou fantastisch zijn als het lukt om een jaar uitstel te krijgen. Wouter van Embden zou komend jaar een extra gesprekspartner in de alliantie kunnen zijn om gezamelijk tot een bevredigende maatregel te komen. Het probleem zit vooral bij de diesels van 1985 en 1986. Daarnaast vinden we dat Amerikanen op lpg onevenredig hard worden getroffen."



    Amendement

    Omdat de gewijzigde mrb-regels voor oldtimers jonger dan 40 jaar inmiddels door de Tweede Kamer zijn aangenomen in het regeerakkoord, is een amendement nu het middel om deze ongedaan te maken. “50 Plus heeft aangekonigd een amendement in te dienen om de wetswijziging niet per 1 januari 2014 in te laten gaan maar een jaar later, 1 januari 2015 dus. Zodoende hebben we nog een jaar de tijd om aan te tonen dat deze maatregel nooit aangenomen had mogen worden. We willen gedegen maatregelen waarmee we minstens tien jaar vooruit kunnen. Als de huidige plannen eerst een jaar uitgesteld worden, komt er daarna waarschijnlijk afstel van”, zegt Van Embden.

    Hoe groot is de kans dat de maatregel inderdaad een jaar worden uitgesteld? Mocht dat lukken, geeft dat Vrijstellingoldtimer weliswaar de kans om verder te lobbyen voor het terugdraaien ervan maar het zorgt tegelijkertijd voor een voortzetting van de onrust in de oldtimerbranche. Van Embden: “Dat klopt en dat vinden we vervelend. Wij zouden de maatregel ook het liefste meteen teruggedraaid zien maar een jaar uitstel is op dit moment de minst slechte optie."

    En wat als het amendement van 50 Plus het niet haalt? "Op 19 november krijgen we daar duidelijkheid over. Mocht het niet worden aangenomen, dan is de strijd zeker nog niet gestreden en gaan we naar de Eerste Kamer", besluit Van Embden.
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  10. #110

    Re: motorrijtuigenbelasting

    .
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •