Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
  1. #1
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    geen brandstoftoevoer

    Hallo,

    De motor is terug gemonteerd in m'n 924.
    Als ik probeer te starten lukt dit niet.
    Ik heb een nieuwe brandstoffilter gemonteerd, maar de brandstof komt niet uit het filter.
    Ik hoor de brandstofpomp wel "zoemen".
    Kan het zijn dat ik de pomp hoor, maar dat ze toch defect is ?

    Als ik ze hoef te vervangen is er dan een truckje om ervoor te zorgen dat de brandstof niet uit mijn tank loopt of hoe vervan ik deze best.

    Dank voor jullie hulp

    Dopre


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: geen brandstoftoevoer

    mag ik vragen of je nog benzine in de tank hebt? Zo ja, komt er benzine bij de spinnekop? zo ja, met hoeveel druk? om en nabij de 5 bar? okee, verder zoeken. Onder die maat, pompie kaduuk. (dit alles door een zwart-witte bril :p)

    da's ff genoeg huiswerk ..... :whistle:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: geen brandstoftoevoer

    Er is benzine in tank, de benzine komt niet aan spinnekop ( ik hoor ze wel zoemen)

    gr Dopre


  4. #4
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: geen brandstoftoevoer

    voor de filter wel peut? geen leiding bekneld tijdens montage van de moter.... uhh motor?edface:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #5
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: geen brandstoftoevoer

    haal eerst eens de slang lost die meteen van je uitwendige pomp komt, en start dan eens.

    De 924 heeft twee benzinepompen eentje in de tank (lage druk) en 1 losse uitwendige pomp (hoge druk).

    Je pomp kan zoemen ook als hij stuk is.

    Het kan ook zijn dat iets verkeerd is aangesloten, dus dat je pomp zuigt of brandsof de verkeerde kan op pompt (richting de tank).


  6. #6
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: geen brandstoftoevoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    haal eerst eens de slang lost die meteen van je uitwendige pomp komt, en start dan eens.

    De 924 heeft twee benzinepompen eentje in de tank (lage druk) en 1 losse uitwendige pomp (hoge druk).
    niet iedere 924 heeft 2 pompen
    uit mijn hoofd had volgens mij allen modeljaar 80 zo'n tweede pomp
    en werd in 81 al vervangen door 1 minder lawaierig type met ingebouwde terugslag klep


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: geen brandstoftoevoer

    zou kunnen, ik heb een 79-er en een 80-er gehad en die hadden in ieder geval beide zo'n pomp. Je ziet het zo.

    Wat je ook nog kan doen is meten of de pomp wel 12 volt krijgt. Dit heb ik zelf gehad. Was op te lossen door eenvoudig een aarde draadje op de carosserie te zetten en naar de min van de pomp.

    Als de pomp maar iets van 9 volt krijgt doet hij winiig behalve zoemen, dus wie weet.


  8. #8
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: geen brandstoftoevoer

    ja aarding is een goed punt
    een draad er bij is altijd goed en zeker van een goede aarding
    maar als je de orginele aarding wild schoon maken (die zit bij)loopt naar je linker achterlicht (een beetje rechts van de unit)
    daar zit een aardpunt voor de verlichting maar ook voor je pomp


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #9
    Ingeschreven
    06/08/2010
    Berichten
    7

    Re: geen brandstoftoevoer

    Ik had destijds onder mijn asbak (kun je dr uithalen) een extra startblokkering in de vorm van een tuimelschakelaartje die de pomp kon uitschakelen. Die heb jij toevallig niet?


  10. #10
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: geen brandstoftoevoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mister Bekijk Berichten
    Ik had destijds onder mijn asbak (kun je dr uithalen) een extra startblokkering in de vorm van een tuimelschakelaartje die de pomp kon uitschakelen. Die heb jij toevallig niet?
    nee, dit zit er niet op.


    De benzinepomp krijgt 12 v.
    Ik heb nu gemerkt dat er van de benzinepomp een leiding vertrekt die na ongeveer 30 cm in een pomp of filter terechtkomt (is gemonteerd naast de versnellingsbak) Dit stuk ziet er mij nogal versleten en roestig uit. De leiding vertrekt er dan ook terug dus daar zou de boosdoener kunnen zitten.

    Weet er iemand wat dit juist is ( drukregelaar ? )
    en ook hoe ik deze best kan losmaken ?

    Dank voor het helpen zoeken

    gr dopre


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •