Pagina 17 van de 33 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 321
  1. #161
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Pasta zorgt voor allemaal kleine krasjes, kijk ook maar het compound, is net zand. Het is leuk om het oppervlak wat op te frissen maar is niet de perfecte methode. Je krijgt de klep nooit op alle punten perfect sluitend aangezien de klep ook kan verdraaien tijdens het lopen van de motor.

    Revisie bedrijf zijn kennissen, hoefde ook niks te betalen, ze hebben zowel de kleppen als de zetels opnieuw geslepen onder de juiste hoek.

    Geloof me, ze weten waar ze over praten....
    Laatst gewijzigd door 924turbo2; 02/07/2011 om 07:46.
    937 racer


  2. #162
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    tja, wat ik normaal doe is de kleppen ff opslijpen om te zien hoe diep het "pitting" zit. Als dat er niet uitgaat met slijpen, tenslotte help je met lang slijpen je zittinghoeken naar de haaien, dan zeker ff opfrezen.
    Als jij een speciale band hebt met een revisiebedrijf ziet het verhaal er anders uit dan ik schets. Veelal hoor ik dat er onnodige dingen gedaan worden onder het mom van het is nodig. Hier in de regio zit er maar eentje waar je helemaal op kunt vertrouwen en dat is weinig. Daarom laat ik zulke dingen in Moffrica doen, woon tenslotten net naast de grens ....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #163
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Cylinderkop vervangen of reviseren

    Na een heerlijke vakantie de draad weer een beetje opgepakt. Ook weer een beetje verder met de motor.
    Vandaag de kop laten inspecteren door mijn vertrouwde garage (die niet gaat vlakken, maar er wel verstand van heeft).
    Slecht nieuws. Volgens hem moeten de volgende dingen gedaan worden:
    - Vlakken, minstens 1 mm.
    - Klepzetels inslijpen
    - Waarschijnlijk dan ook nieuw klepsteelgelijders

    Kortom, een dure zaak. Hij raadt me aan eens rond te kijken voor een andere kop. Wellicht is dat goedkoper. En natuurlijk heeft onze betrouwbare leverancier, MBH, wel weer iets liggen voor een mooie prijs.

    Hier een paar foto's. Wellicht zijn er hier mensen die het verhaal van mijn garage kunnen bevestigen.
    Terzijde: heb het oppervlak lichtjes schoongemaakt met schuursponsje. De krasjes die zichtbaar zijn, zijn daar niet van afkomstig, die zaten er al.




    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  4. #164
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    ik zou hem eens lekker naar een revisie bedrijf brengen en vragen wat zij er van vinden.
    deze mensen hebben er een hele andere kijk op en weten ook wat ze wel en niet kunnen maken.

    kleppen inslijpen en kop vlakken zal je zo`n 140 euro kosten als je zelf nieuwe klephoedjes aanlevert dan kunnen ze die gelijk plaatsen.

    en jah een motorblok reviseren zal niet goedkoop zijn en het ook zeker nooit worden.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  5. #165
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    wellicht een ander, goed lopend blok, erin pleuren? lijkt me op termijn de goedkoopste, zo niet beste oplossing ...
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #166
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Kop ziet er niet best uit, heeft waarschijnlijk een tijd met water ipv koelvloeistof erin gestaan. Aangezien een kop van een 924 niet erg duur is (75 euro ?) Zou ik een andere kop als basis pakken. Het is zonde om in deze kop veel geld te steken.
    937 racer


  7. #167
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2


    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  8. #168
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Yep idd, in die kop gaat veel geld kruipen, maar je kan altijd een 2 de opinie vragen bij een revisiebedrijf, zoals hier eerder gezegd.


    Veel succes

    PS ik heb nog een kop liggen gevlakt en al, kleppen en klepglijders vv.
    Enkel de klepstelen moeten ingekort worden.....


  9. #169
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Vandaag bij de revisieman geweest (Krijgsman in Rotterdam, schijnt een goede te zijn).
    Voor 350,- kan hij de boel vlakken, 4 nieuwe klepgeleiders plaatsen en de klepzetels in orde maken.
    Voor 100,- ook 4 nieuwe kleppen.
    Leek me een redelijke prijs. Beter dan de 600,- die mijn garage had geschat.

    Maar ja, als replica nou opeens met een leuke aanbieding komt...
    Wat moet ik me voorstellen bij het inkorten van klepstelen?
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  10. #170
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    inkorten van die klep stelen door dat bedrijf laten doen is slimmer

    dan heb je wel wat moois gelijk
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •