Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    924 | Eindelijk mijn ATS-velgen onder de auto

    Beste 924-kameraden,

    Vandaag was het dan toch zo ver! Mijn ATS-velgen gingen eindelijk onder de auto! Nadat ik de velgen zorgvuldig een mooi, glanzende zwarte coating had gegeven was ik er zeker van dat de wielen perfect zouden staan. Na te zijn gereden naar de garage mocht ik bij de wissel toekijken en zelfs helpen.

    WP_20150126_001.jpg

    Wat was het spannend voor mij! Maar gelijk al hadden we een probleem: de spoorverbreders pasten niet. De bouten op de spoorverbreders zijn heel erg te kort. Zeker wel 30 tot 40 millimeter achter en 20 millimeter voor. Na heel lang te hebben gekeken en te hebben geprobeerd hebben we de spoorverbreders er maar afgehaald. Toen pasten de wielen perfect, met mijn mooie, nieuwe, glanzende wielbouten uit Duitsland. Zie hier mijn resultaat:

    WP_20150126_002.jpg

    Het enige is dat de wielen nu wel heel erg 'naar binnen' zitten. Er zit echt een gapend gat tussen de lijnen van de koets en de wielen. Nu is mijn vraag: waar kan ik langere bouten krijgen voor de spoorverbreders? Ze moeten zeker wel 80 millimeter in lengte zijn, langer mag ook. Ze kunnen immers toch ingekort worden. De dikte is gewoon M14x1.5.


  2. #2
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 | Eindelijk mijn ATS-velgen onder de auto

    Komt door die 944 uitbouw, anders had het perfect geweest


  3. #3
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 | Eindelijk mijn ATS-velgen onder de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ptol Bekijk Berichten
    Komt door die 944 uitbouw, anders had het perfect geweest
    Ja, dat klopt, dat is inderdaad jammer. De enige oplossing is langere bouten voor de spoorverbreders, maar ik heb geen flauw idee waar ik die kan krijgen. Zodra die spoorverbreders er weer op zitten ziet het er weer piekfijn uit, kan ik je garanderen!


  4. #4
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 | Eindelijk mijn ATS-velgen onder de auto

    Ik heb spoorverbreders met bouten, waardoor je de originele bouten kunt gebruiken. Maar ik weet niet of die ook nog ergens te vinden zijn...
    Ik heb ze achter, waardoor de wielen net iets mooier onder de heupen komen (ook bij een gewone 924 staan de wielen ver naar binnen naar mijn mening).


  5. #5
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 | Eindelijk mijn ATS-velgen onder de auto

    Klopt, ik heb ook spacers achter omdat ik de wielen te ver naar binnen vond staan.


  6. #6
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 | Eindelijk mijn ATS-velgen onder de auto

    Weten jullie misschien waar ik persbouten kan vinden van M14x1.5x80? Ik wil trouwens mijn oude velgen verkopen, omdat ik helemaal verliefd ben op de ATS-velgen. Weten jullie misschien ook hoeveel dat moet opleveren?


  7. #7
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 | Eindelijk mijn ATS-velgen onder de auto

    Ik heb achter 28mm spacers. De bouten destijds bij stroeve motorsport besteld. Let vooral op de lengte v/h het schroefdraad, daar zou ik geen risico's mee nemen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •