Ik heb onlangs ook mijn ruitenwissermotor geopend en voorzien van vers vet.....was nogal een kleverige smerige boel ,dat oude vet.
Terwijl de motor er uit was heb ik de eerste bedieningshendel bewogen en dat ging nogal stroef bij het eerste punt.
Daar heb ik dan WD40 voor gebruikt en binnen de kortste tijd was dit mooi los en beweeglijk.Toen heb ik ook alle andere scharnierpunten bespoten met WD40(met een verlengslangetje er op kan je er vrij dicht aan)
Nadat ik mijn motor weer had aangesloten heb ik in werkende toestand nog alle punten eens bespoten met WD40.
Daarna alle in stilstand zo goed als kon ingesmeerd met vet.Het vet goed tussen de stangen geduwd.Nu gaan de wissers terug als een liertje van een cent....
Ik denk dat als je op regelmatige basis ( jaarlijks of zo) de scharnierpunten inspuit met olie je vrijwel nooit meer problemen zal hebben.
Maar ja, wie doet dat ? Je moet hier al aan denken ....
Natuurlijk zal een volledige demontage en revisie met vet nog beter zijn maar wat ik gedaan heb kan misschien nuttig zijn voor wie het laatste niet ziet zitten.
Voorts steek ik nog heel veel op van dit verhaal.Mijn complimenten !
Peter