Joran, dat is dus precies de essentie van het verhaal van die Sven uit Duitsland. Alles vervangen behalve die ontluchtingsventielen en hij hield ook die lucht. Toen hij de ventielen had vervangen was het probleem echt over. Het zijn bijzondere ventielen. Ze kunnen onder lichte druk of vacuüm (je zou het als het goed is met je mond kunnen proberen) beide kanten openen of sluiten. Immers, als de tank leger raakt moet de afgenomen hoeveelheid benzine vervangen worden door lucht. Maar als de benzine uitzet door warmte, dan moet de overdruk ook weg kunnen.
Maar nu komt het. Stel voor dat het ventiel vast zit waar gaat dan de overdruk naar toe? Het opvangen van het vacuüm gaat kennelijk wel, want de tank wordt niet in elkaar getrokken. Ook heb ik geen gesis bij het opendraaien van de vuldop.
Ik spreek over ventielen, maar het kan ook wel 1 ventiel zijn. Daar zijn kennelijk verschillende types in. Eén die dus beide kanten kan openen maar ook twee die aan één kant hun werking hebben. Ingewikkeld verhaal al met al. Ik denk dat het beste is om alles maar te vervangen. Uiteraard hoop ik nog op reacties met andere ervaringen van medeforummers rondom dit probleem.