PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] Brandstofpomp



bansan
05/09/2011, 13:27
na mijn groot avontuur van de polderbaan meeting vandaag maar de moed genomen om even onder de auto te kruipen.
niet dat ik er heel veel verstand van heb, maar toch even kijken naar het apparaatje wat me zoveel ellende heeft gegeven.
hier kwam ik toch wat vreemde dingen tegen die volgens mij niet zo horen te zijn. ik weet niet of dit de oorzaak is van mijn stop en go run naar huis of niet, maar laat ik proberen alles stap voor stap uit te sluiten.
hieronder 2 foto's van mijn bevindingen.
1. een los draadje?????
2. een rond app. wat met tierips vast zit.
misschien iemand die dit herkent?
73207321

Frenske
05/09/2011, 13:50
kabel is voor je benzinepomp die in de tank zit, vandaar het uitvallen. Dat ding met die tiewrap is een drukcontainer, weet de precise naam niet meer. Is om de druk constant te houden in het benzinecircuit

edit, weet de naam weer: drukaccumulator!

bansan
05/09/2011, 14:04
als dat kabeltje van de 2e pomp is waar moet die dan op aangesloten worden?

Frenske
05/09/2011, 14:07
op de pomp die je op de foto ziet. Kleur nij kleur natuurlijk .... Als je goed kijkt zie je op de andere aansluiting ook twee kabels zitten.

bansan
05/09/2011, 15:23
kan je wel zoenen, net het loszittende draadje weer vast gemaakt.
50 km rond gereden hier en hij ging weer als de brandweer.

Frenske
05/09/2011, 15:42
kan je wel zoenen, net het loszittende draadje weer vast gemaakt.
50 km rond gereden hier en hij ging weer als de brandweer.

hmm, dat zoenen hoeft voor mij niet zo (of je moet vrouwelijk zijn)...... Heb je wer een gelukkie, kost dus geen nieuwe pomp!

jimfrey944
05/09/2011, 15:51
mooi dat het weer is opgelost (voor Weinig)
jammer dat de anwb dit niet gevonden heeft

die accumulator hoort netjes met een slangenklem op een steuntje vast te zitten
dit is een beetje hobby bob

bansan
05/09/2011, 23:18
ja dat idee had ik ook, zodra ik weer gebruik kan maken van een brug ga ik alles maar weer eens fatsoenlijk vast maken.
de anwb had wel het losse draadje ontdekt maar kon niet thuis brengen waar die hoorde en aangezien dat bij mij in de kofferbak
onder de zwarte dop ook 1 van de 3 draadjes los ligt dacht hij dat die daar voor was, mede doordat de auto weer gewoon liep toen hij er was