PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] Slecht lopen



harry
07/09/2011, 09:18
Na cilinderkop revisie

Gisteren alles nog eens goed nagelopen, en vervolgens gestart, kwam een beetje moeilijk op gang, maar hij liep.
De vreugde was van korte duur, hij loopt heel onregelmatig, en krijg hem niet op toeren. Ik vermoed zelf iets dat het wat te maken heeft met de onsteking.
Wat heb ik allemaal gedaan:
Brandstof toevoer gecheckt, koudstart ventiel gecheckt, injectors vorig jaar vernieuwd, timing distributie staat goed, onsteking bougiekabels staat goed. Nieuwe bougie's vonk gecontroleerd, brandstofverdeler heb ik niet aan gezeten liep voor de cilinderwissel perfect.
Heb nog iets aan de onsteking gedraaid, mocht ook niet baten. Wie o wie weet raad.:')

Frenske
07/09/2011, 10:39
ff alles opnieuw afstellen, ontsteking kan verkeerd staan, daardoor verkeerd mengsel enz enz
Helpt dit niet, brandstofdruk meten...

succes!!

powerflux
07/09/2011, 10:52
controleer op vacuumlekken. dop de rembekrachtiger, AAV (koudeluchtschuif) en alle andere zaken op het gasklephuis af en zorg dat de slang van de luchtweger goed afsluit.

met een vacuumlek kan alles goed op tijd staan en afgesteld volgens spec maar wil hij echt niet lopen.

harry
07/09/2011, 13:35
ff alles opnieuw afstellen, ontsteking kan verkeerd staan, daardoor verkeerd mengsel enz enz
Helpt dit niet, brandstofdruk meten...

succes!!

Heb ik allemaal al gedaan, ik wel nieuwe pakking geplaatst onder de luchtweger en luchtfilter, kan dit het misschien ook zijn.

---------- Post added at 12:35 ---------- Previous post was at 12:30 ----------


controleer op vacuumlekken. dop de rembekrachtiger, AAV (koudeluchtschuif) en alle andere zaken op het gasklephuis af en zorg dat de slang van de luchtweger goed afsluit.

met een vacuumlek kan alles goed op tijd staan en afgesteld volgens spec maar wil hij echt niet lopen.

Nee vanmorgen nog alle injectoren getest prima cone en hoeveelheid. Slangen, koudstart, pomp, bougies enz... alles nagekeken. Alles is bijna venieuwd.
Ik denk dat het iets is met de distrubutor, de monteur had het over een asje met ( teveel) speling.

harry
07/09/2011, 16:35
Probleem opgelost*)
Het motorretje loopt weer als n'zonnetje. Wat was het probleem:

Bij de montage van de verdeler is er een haakje in de rotor gekomen (verdeelkap) bij het op tijd zetten is het haakje in het sterplaatje gekomen (zit net onder de rotor) en zijn wat pinnetjes verbogen. In overleg met martin (thanks7328) die vertelde mij dat hij ongeveer 1 mm vrij moet lopen, alle puntjes netjes weer terug gebogen en gestart, liep direct beter, onsteking nog iets bij gedraaid, en bleef prachtig mooi lopen. Morgen nog even bij de garage fijnafstelling en co2 laten nakijken. Iedereen weer er bedankt.7329kan weer rijden, na 2 maanden.