PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 heeft geen zin meer :(



KringBlievie
07/09/2011, 22:01
Hee iedereen,

Ik heb wat flinke problemen met mijn 924,
Hij doet nu al zo'n twee weken moeilijk, maar toen heb ik net achter de poort probeerde te zetten,
Had hij wel heel erg veel moeite, Normaal start hij binnen 20 seconden (ben ik ook nog aan aan het werken maar dit heeft nu even voorrang) nu starten hij na 35, met heel veel moeite, hij starten volgens mij op 2 cyl, (zo klonk het te minste, en daarna sloeg er nog een 3e aan,

Verder als ik normaal de koppeling op laat komen, dan begint hij langzaam met rollen toerental blijft rond de 900 (zonder gas te geven) maar nu net deed ik hetzelfde als altijd, maar bleef hij stil staan en zakte hij tot de 450, dus moest ik hem naar de 3000 jagen voordat hij überhaupt wou gaan rollen, en hij klinkt gewoon alleszins niet lekker,

Kunnen jullie mij helpen, waar ligt dit aan ? Ik heb zelf echt geen idee, ik zit te denken in de richting van de koppakking,
iemand die me verder kan helpen ?

Alvast bedankt

KringBlievie
07/09/2011, 22:05
Hmh... per ongelijk een foto toegevoegd... (en krijg hem niet meer weg...)

maar in ieder geval zo ziet mijn voorwielophanging er nu uit, afgelopen vakantie mee bezig geweest


ik heb foto verwijdert, als je dit wil showen even een eigen projecten topic aanmaken.

---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 23:03 ----------

Oke hartstikke bedankt, ga ik binnenkort doen

KringBlievie
08/09/2011, 19:12
Iemand ?

M.B.H.
08/09/2011, 19:33
tja dit kan van alles en nog wat liggen.

---------- Post added at 20:33 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

Stap voor stap zoeken naar het probleem,
door MOGELIJKE OORZAKEN UIT TE SLUITEN .en duidelijke aanwijzingen te vinden.
olie in de koelvloeistof Ja / nee
Koelvloeistof in de olie Ja / nee
Brandstof in de olie ja / nee
Werkt hij kwa ontsteking goed ja / nee
Werkt hij kwa brandstof systeem goed ja / nee
Hier heb je iets om mee te beginnen.

Hou het simpel en iets is goed of fout.
Succes.

KringBlievie
08/09/2011, 19:36
Oke hartstikke bedankt, maar heb ik allemaal al gecheckt en alles is in orde

M.B.H.
08/09/2011, 19:40
Oke hartstikke bedankt, maar heb ik allemaal al gecheckt en alles is in orde
Maar dat lees ik niet uit je verhaal ( dus wordt het prijs schieten )
Maak dan eerst maar een opsomming : van wat het allemaal niet is, en zeker weten goed.
Dan vallen er wel gaten in je verhaal en wordt er op Geschoten !!!!!!!!

KringBlievie
08/09/2011, 19:46
Ik ga morgen nog eens alles nalopen,
en dan zal ik even een check list maken met wat ik al heb gechekt

Bedankt voor de tip!

Eric
10/09/2011, 17:25
Ik heb hetzelfde probleem gehad! Ik heb mijn WUR verwisseld en hij liep toen weer perfect!

KringBlievie
11/09/2011, 12:50
wat is een WUR?

gerben1986
11/09/2011, 13:10
WarmUpRegulator.
zit achter het inlaatspruitstuk gemonteerd. Is op het forum heel veel over te vinden (helaas...).

KringBlievie
11/09/2011, 13:47
Vanwaar (helaas...)
Als ik het als zoekopdracht invoer krijg ik namenlijk
dat de zoekopdracht te kort is

-Bassie-
11/09/2011, 13:57
andere manier van zoeken?

http://community.924forum.nl/search.php?searchid=24249

markp
11/09/2011, 15:06
Overgenomen van PORSCHE 924 - 944 - 968 - 928 Transaxle (http://www.porsche924-944.nl:):


Warmloopregelaar
De verandering van de regeldruk vindt plaats met de warmloopregelaar. De warmloopregelaar wordt zodanig aan de motor aangebracht dat hij de temperatuur daarvan aanneemt. Bovendien wordt de warmloopregelaar elektrisch verwarmd. Door de elektrische verwarming kan de warmloopregelaar precies aan de karakteristiek van de motor worden aangepast.
Hij bestaat uit een veergeregelde membraamklep en een elektrisch verwarmde bimetaalveer.

In koude toestand werkt de bimetaalveer tegen de klepveer in en vermindert daar door de werkzame veerkracht op de membraan onderkant van de klep. De afregel doorsnede van de klep is dan iets verder geopend, waardoor meer brandstof uit de regeldruk kring wordt afgeregeld en do regeldruk laag is. Vanaf het begin van het starten wordt de bimetaalveer elektrisch en door de motor verwarmd. Zij buigt door en vermindert daarbij] de tegenkracht op de veerklep.
De werking van de klepveer op de membraanklep neemt daardoor toe. De membraanklep vermindert de afregeldoorsnede, waardoor de druk in het regeldruk-relais hoger wordt. De warmloopverrijking houdt op wanneer de bimetaalveer volledig van de klepveer afgetild is. Door de nu alleen werkende klepveer wordt de regeldruk op zijn normale waarde geregeld. De regeldruk bedraagt bij koude start ongeveer 0,5 bar en bij warme motor ongeveer 3,7 bar.

---------- Post added at 16:06 ---------- Previous post was at 16:05 ----------

Google is je beste vriend.

Frenske
11/09/2011, 15:20
en wat vaak vergeten wordt: monteren met warmtegeleidingspasta, doet Porsche standaard ook. WUR neemt makkelijker de warmte over van het spruitstuk en visa versa

KringBlievie
11/09/2011, 16:20
Bassie als ik op je linkje klik krijg ik dit
7353

en mark en frenske dank u, ik ga er morgen denk ik mee beginnen (hangt een beetje van het weer af

Eric
11/09/2011, 17:31
73577358

De WUR op de foto, deze is kapot. Ik heb 50 euro betaald bij de sloop. De 2e foto zit hij in het midden en ja, deze is gelukkig heel!
Sorry voor de late reactie, ik was vanmiddag naar de motocross in Wansum!

gerben1986
11/09/2011, 17:47
Vanwaar (helaas...)
Omdat het helaas voor veel (start)problemen zorgt.

KringBlievie
11/09/2011, 18:47
ooh zo, ja das inderdaad niet zo mooi
eric hartstikke bedankt,

nog een vraagje maakt het jaartal iets uit?
Ik heb een donor ui 80
en mijne komt uit 78 zijn dat gewoon dezelfde units?

jessy1984
12/09/2011, 17:13
tussen 78 en bj80 is bij deze geen verschil dus kan je merfect overzetten

KringBlievie
13/09/2011, 19:23
OKee dankje wel,!