PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] Slechte koude start



Eric
09/09/2011, 17:24
Beste collega's :s)

Ik heb vandaag maar bokjes gekocht. Onder de auto sleutelen met een krik is me te gevaarlijk. Dus voor 50 tienen een paar bokjes voor pappie!

Mijn Porsche laat me in de steek als hij koud is. Hij wil pas starten als ik het gas helemaal intrap. Dan krijg hij wel zin om te lopen, maar niet van harte. Na een 20 tot 30 seconden maakt hij pas toeren en dan moet ik hem op 3000 tot 3500 toeren laten lopen tot hij warm is (geen goed plan met een koude motor). Als hij dan warm is dan loopt hij perfect. Zijn stationair toerental loopt dan op tot een 1500 tot 2000 toeren. (de buurt weet nu wel dat ik een Porsche heb 8-)

Nu heb ik al gelezen dat de terugslagklep een oorzaak kon zijn. Nu heb ik een klepje gekocht en wilde deze ertussen zetten; helaas pindakaas, deze klep past niet op deze slang :(. Maar goed, ik weer verder. Morgen een nieuwe slang gaan halen.
Ik heb de terugslagklep gevonden in de brandstofpomp. Deze uit elkaar gehaald en deze klep getest met blazen. Deze klep lijkt goed te werken.

Goed, nu dan mijn vraagjes;
- Ik heb een lek bij mijn inlaatspruitsuk (ik denk dat hij zo heet; zie foto). Is dit misschien de reden?
- Mijn accumulator ziet er van buiten slecht uit. ik heb het bewuste schroefje losgedraaid en tja, hij lekt gelijk. Wel raar want hij geeft geen problemen met starten als hij warm is. Daar is deze accumulator toch voor?

Goed, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, nu even proberen om de foto's te plaatsen...73427343

Frenske
09/09/2011, 18:40
lijkt me een typische WUR probleem, maar ik kan mis zijn ..... Maar een lek in het inlaattraject werkt natuurlijk nooit bevorderlijk...

gerben1986
09/09/2011, 19:01
Probeer dat lek eerst eens af te plakken met wat tape. Wat lekken in het luchtsysteem ontregelen inderdaad het hele CIS-systeem. Of ontregelen, beter gezegd: het gaat er zeker niet beter van lopen.

Eric
09/09/2011, 19:28
Ok, thnks voor deze tips. Ik zal morgen eerst de brandstofpomp en de accumulator terugbouwen. Even een nieuwe slang halen, want die is nu kapot ;(

Daarna zal ik mijn WUR eens vervangen en de pakking afplakken met tape om te testen. Verder denk ik dat de carterontluchtingslang lekt....

Ik hoop morgen of overmorgen weer op het net te zijn8-)

gerben1986
10/09/2011, 08:34
Ok, thnks voor deze tips. Ik zal morgen eerst de brandstofpomp en de accumulator terugbouwen. Even een nieuwe slang halen, want die is nu kapot ;(

Daarna zal ik mijn WUR eens vervangen en de pakking afplakken met tape om te testen. Verder denk ik dat de carterontluchtingslang lekt....

Ik hoop morgen of overmorgen weer op het net te zijn8-)
Carterontluchtingsslang wil ook wel kapot gaan inderdaad. Zulke lekkerij eerst oplossen voordat je onderdelen gaat vervangen.

Eric
10/09/2011, 16:14
Frenske; gefeliciteerd! De hoofdprijs is voor jou ;)

De WUR vervangen en jawel hoor, hij loopt weer als een tierelier!

De pakking heb ik besteld; 2.50 Euries, volgende week vervangen! De slang voor de carter heb ik vervangen.

Mensen, alweer bedankt! Nu nog een spuiter vinden...