PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn Minervablauwe Porsche 924



Tom88
17/02/2009, 21:46
Ik ben (zoals je in het voorstel topic kunt lezen) sinds kort weer in het bezit van een 924.
Een zeer mooie met een targadak, lederen stuurwiel, elektrische spiegels, achterruitenwisser en een nog best gaaf (op 2 scheurtjes in de rugleuning van de bestuurder) interieur.

Ik heb deze auto van mijn oom kunnen overnemen.
Wat ik van de historie weet is dat het een originele duitse auto is uit 1982 1 of 2 eigenaren gehad (dat kan ik niet helemaal terugvinden op de fahrzeugbrief) heeft en helaas maar waar een schade aan de achterkant had.
Deze auto is in 1992 / 93 betrokken geweest bij een ongeluk waarbij hij precies achterop is geraakt gelukkig heeft mijn oom deze auto naar nederland gehaald in 1993 met het idee hem op te knappen en er mee te gaan rijden.
Door welke reden dan ook is de auto achter in het garagebedrijf komen staan en daar heb ik haar weer gevonden.
Gelukkig heeft mijn oom de auto al wel weer recht laten maken en een nieuw middenstuk erin laten lassen voordat de auto in het stof verdween.
Wat ik er dus nog aan moet doen is strak maken, spuiten, veeeeeel poetsen :shock: maar uiteindelijk is het dat allemaal waard!
Verder zat helaas na 15 jaar het motorblok vast doordat er wat koelvloeistof in de achterste cilinder terecht is gekomen.
Mijn oom en ik hebben het blok open geschroefd en de zuiger weer los gekregen maar helaas is in de cilinderwand een flinke plek uitgevreten dus moet ik opzoek naar een ander blok (als iemand er een heeft of er een te koop weet zou ik dat graag willen weten want dan kan ik hem eindelijk aan de gang krijgen)
Tot mijn verbazing ziet het motorruim er (onder die stof natuurlijk) uit als bijna nieuw! Gelukkig ook geen last van vastzittende schroeven of bouten gehad dus dat was makkelijk sleutelen.

Zoals je kunt lezen nog genoeg te doen! maar dat komt allemaal wel goed daar ben ik van overtuigd!

Ik zal jullie hier zeker op de hoogte houden van al het nieuws en ontwikkelingen rond mijn 924 en ik hoop ook dat jullie me met dingen kunnen helpen als ik er niet uitkom!

Alvast bedankt voor de reacties!

Linkje met foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=FHPSZI3Z

Tom88
17/02/2009, 21:51
Was ik nog vergeten te melden...

Een achterruit heb ik er weer opzitten en het past en sluit allemaal netjes achterlichten heb ik er ook weer bij en de achterste zijruitjes ook!
hij staat nu achter ook al in de plamuur op de stukjes die dat nodig hadden!

Groeten.

M.B.H.
17/02/2009, 22:00
Ik heb nog wel een onderblok of blok liggen M.

LWB
21/02/2009, 19:34
zit nog wel even wat werk in maar een bijzonder fraaie kleur!
succes met de werkzaamheden.

Tom88
23/03/2009, 20:04
UPDATE...........................

Eindelijk motorisch in orde :grin:
Heb een ander onderblok kunnen scoren (thnx guus) dit samen met mijn cilinderkop weer in de P geschroefd samen met een nieuwe distributie riem en spanrol en koppakking natuurlijk :wink: ik heb ook mooi even alles gepoetst nu toch de motor eruit lag.
Het leukste kwam nog wel toen we hem wilde gaan starten.....bezinepomp kapot....andere erop.....in 4 seconden 4 cilinders vol met benzine....plunjer in de WUR die vastzat, wist ik iig wel dat de nieuwe pomp het deed :grin: maar gelukkig na alles los te hebben gemaakt en of vervangen te hebben kwam er na 15 jaar weer geluid uit mijn 924.
Nu wilde ik zaterdag even een testronde doen....zie ik dat mijn waterpomp lekt....had ik even het geluk dat ik voordat ik het kapotte onderblok weggooide nog de waterpomp eraf had geschroeft. Dus die maar even monteren........ dacht ik...... want er breekt natuurlijk een boutje af van de waterpomp.....uitboren opnieuw draad tappen......gelukkig zit nu alles vast en dicht en lekt er niks meer!!!! Maar wat rijd ie!! heerlijk targa dakje eruit en het ritje duurde maar 5 minuten maar dat was zeker genieten!!!! Oliedruk mooi op 5 bar bij koude motor en op 2 bar bij een warme motor ze pakt goed op en de motor loopt zeer netjes! Ik kan niet wachten totdat ze strak gemaakt is en gespoten gaat worden!!! Ik heb veel foto's gemaakt die komen zo snel mogelijk allemaal!!

Groeten!!!!

Tom
23/03/2009, 20:22
Gefeliciteerd, niks lekkerder dan na een hoop geknutsel kunnen genieten van je eigen 924...

Ritske
23/03/2009, 20:37
Mooi dat je hem weer rijdend/lopend hebt,
een klein puntje van kritiek: gebruik je nu een waterpomp die al 15 jaar stil heeft gestaan, dit lijkt me niet verstandig ivm uitdrogen van de keerring etc.

verders goed bezig zo :D

Sjaak
24/03/2009, 00:20
Mooi dat mijn onderblok nog van nut kon zijn... 10 mei meeting Eindhoven?

ShroudedVeil
24/03/2009, 00:23
Gefeliciteerd!!

Enne denk ff na over ritske zijn verhaal , ik denk dat hij daar best gelijk in heeft

Tot 10 mei dan maar :grin:

Tom88
26/03/2009, 22:03
Uhm....... mijn oom is een zeer ervaren garagehouder met 924/911 geschiedenis en hij heeft gezegd dat het gewoon moest kunnen met die keer ringen.
De meeting 10 mei......als ik dan een nederlands kenteken heb en de P weer strak in de lak staat en ik niet hoef te werken ben ik aanwezig (ik ga natuurlijk mijn uiterste best doen :roll: )

Groeten!!