PDA

Bekijk Volledige Versie : ff voorstellen, een kersverse porsche 924 eigenaar ! ! !



Frenske
22/02/2009, 17:41
Howdy mensen,

ff voorstellen, ik ben frans, in de volksmond frenske genoemd (hoe ze erbij komen weet ik niet, ben 180 cmtjes groot en een kleine 110 kg) Heb net bij onze zuiderburen een puntgave maagdelijk witte 924 gekocht en voel me :-D :grin: :-D :grin: :-D :grin: :-D . Was al een jeugddroom van me, deze uitvoering. De auto heeft 11 jaar !!!! geen kenteken gehad, wel geregeld op het eigen terrein gereden. Loopt als een naaimaschientje, rookt niet (ik ook niet, tip: nooit aan beginnen, hoef je ook niet te stoppen) start als een lier. Remmen is minder, moet wat aan gebeuren. Enkel de zetels zijn door de tands des tijds aangetast. Maar!!! wat schets de verbazing, in de koop zaten ook nog eens ongeveer een hele 924 aan onderdelen! Incluus zgan zetels!!

Hebben jullie wat tips wat betreft het weer rijklaar maken?

groet

Frenske

Tom
22/02/2009, 17:51
Welkom! Kijk maar eens rond op dit forum, staan genoeg tips op... oh, foto's van je auto worden op prijs gesteld.

q01z
22/02/2009, 17:54
welkom!

Bcreative
22/02/2009, 19:13
Welkom op het forum!
Vertel nog even waar je woont, hoe oud je bent en wat je plannen met de auto zijn.
En, yes! Foto's graag!!! :-D
We hebben 1 maart a.s. trouwens een meeting in Amersfoort. Leuk als je erbij bent! Mag ook met andere auto, als je 924 nog niet rijdt. Zoals het er nu uit ziet gaan we een record aantal 924's bijelkaar krijgen (hopelijk 'n beetje goed weer...). Heeft iemand Guiness al gemaild?

-Bassie-
22/02/2009, 19:15
welkom welkom hier ok het forum

ga je nog foto`s plaatsen?? :-D

Frenske
22/02/2009, 19:31
tja, foto's komen zodra zoonlief het toestel terug brengt, je kunt hem beter de kat lenen, die komt vanzelf terug :lol:

Personalia? hmm, lengte en gewicht weten jullie al.
ben 50 lentes jong en voel me soms 25. (svp geen reactie hierop :-) ) Woonachtig in het onvrijwillig door Sittard geanexeerde Born, werkzaam bij een verhuurbedrijf en verknocht auto en motorfanaat. Momenteel nog bezig met de restauratie van een Kawasaki z650, is zo goed als klaar. zie foto
De Porsche wordt geheel in concourstaat gebracht en gaat dan fungeren als mijn dagelijks vervoermiddel. Een fotoreportage zal jullie deel zijn. (pas als zoon in het gareel loopt :mrgreen: )[attachment=0:1qe2sqrt]de mijne.jpg[/attachment:1qe2sqrt]

Bcreative
22/02/2009, 19:49
Nou, als die 924 net zo fraai wordt als die Kawasaki, maak ik me daar in ieder geval geen zorgen om! :D

harry
22/02/2009, 20:43
welkom hier :-D Die onderdelen die je extra had bij de auto! ga je die gebruiken?

Anders even een lijstje wat je niet wil houden :lol:

Space
23/02/2009, 08:30
Hee welkom!
Ben ik nou gek of zie ik daar een Le Mans striping op je 924?
Gr,
Han

Kuijp
23/02/2009, 11:32
Kijk, weer iemand met verstand! een witte! Handig dat je al die onderdelen al hebt, hoef je niet te zoeken.

Geert-Jan

Sjaak
25/02/2009, 11:42
Gefeliciteerd met de aanwinst
Tip: Check de rubberen slangen van het koelsysteem.. Mijne had ook een 10 jaar stilgestaan (alleen op en neer naar de apk). Heb al geregeld lekkende slangen gehad..

Frenske
25/02/2009, 17:51
Even reageren, neen, geen echte Le-Mansstrepen, lijken er wel wat op. Gaan er sowieso vanaf. En een witte was mijn voorkeur. Was ie een andere kleur geweest had ik meer werk gehad want naar mijn bescheiden doch uitgesproken mening dient een Porsche wit te zijn. Daartoe een zwarte bekleding met een filigrane rode bies........ Tja, eigenlijk jammer dat er een goede bekleding bij zit, nu zal mijn minister van financien de knip dicht houden voor bekleding :(
De onderdelen die "over" zijn nadat mijn wit muisje in concourstaat is gaan waarschijnlijk in de verkoop, net zoals ik bij de Kawa ook gedaan heb. Voor echte liefhebbers ook een navenant zacht prijsje! Oeps, nu gaat mijn mailbox natuurlijk uitpuilen van de aanvragen...... :roll:
Zaterdag gaan wa de 24er ophalen en eens lekker afsoppen, zal de foto's van ervoor en erna posten.

Frenske
27/02/2009, 06:33
Ben ik weer, weet iemand of het mogelijk is een kenteken aan te vragen met een bepaalde letter-cijferreeks? Wil namelijk graag een kenteken van het bouwjaar van de auto hebben. Staat zeker zo mooi!

-Bassie-
27/02/2009, 06:42
Ben ik weer, weet iemand of het mogelijk is een kenteken aan te vragen met een bepaalde letter-cijferreeks? Wil namelijk graag een kenteken van het bouwjaar van de auto hebben. Staat zeker zo mooi!

als ik jouw was zou ik daar voor zoeken op http://www.rdw.nl

en ik meen dat dat niet kan.

Tom
27/02/2009, 06:48
Nee.

Als je auto voor het eerst op de weg gekomen is voor 1978 krijg je een kenteken met -YB-, anders gewoon de nieuwste in de drieletterreeks.

BC911
27/02/2009, 20:11
't Ja in Belgiƫ kan je dat dus wel .... :grin:

Bcreative
27/02/2009, 20:14
En in Duitsland, Engeland, US...; maar nee in Nederland natuurlijk weer niet.

Frenske
01/03/2009, 08:04
Daar zijn we weer, na een geslaagde bergingsoperatie (de auto stond nog ingeklemd tussen 3 motoren en een Celica Supra) aangekomen in het lommerrijke Born. Ff een emmer water tegen de 24er gekwakt en zie hier met welk resultaat!!!!! Verdere foto's volgen maar ik denk dat ik het projekt ergens anders moet plaatsen?

M.B.H.
01/03/2009, 08:16
ziet er op de foto leuk uit :wink:

m burgers
05/01/2010, 17:19
Hij ziet er wel netjes uit. Alleen de schade is wat minder en de striping.

Frenske
05/01/2010, 19:43
ach, schade kan je het niet noemen, is er al uitgeklopt, alleen nog ff plamuren, schuren en wit maken. Maar dat is voorjaarswerk! :p