PDA

Bekijk Volledige Versie : Noverox/Hammerite



LWB
23/02/2009, 18:13
Volgende geval.....

bij het uitlaatspruitstuk zit normaal een hitteschild tegen de chassisbalk.
Nu is deze bij mij blijkbaar verdwenen en er is dus lak afgebladerd door de hitte en geringe roestvorming(geen rottigheid) ontstaan.
Deels is de verzinklaag zichtbaar/deels roestvorming/vliegroest.

Nu was mijn idee om geheel de losse roestvorming te verwijderen en een behandeling voor de roest toe te passen.

Iemand hier ervaring met b.v. Noverox/Hammerite?

Mijn idee was eerst Noverox en dan Hammerite 600C lak toe te gaan passen maar ik begrijp dat Hammerite alleen ook een roeststoppende functie heeft...
Lekker klusje trouwens je kunt er net bij.....

Vraag me af of je beide ook kunt combineren.

Iemand een idee?

Na behandeling een nieuw hitteschild plaatsen lijkt me geen luxe :wink:

Tom
23/02/2009, 18:30
Ik heb nog geen ervaring met hittebestendige Hammerite maar gewone hittebestendige verf uit een puitbus houdt het geen twee dagen uit.

Noverox is prima (hoewel Fertan me beter bevalt) maar ik heb geen idee hoe dat blijft als basislaag in de hitte.

Bazzz
23/02/2009, 18:58
novorox is prima spul, het zet de roest om in een onschadelijke stof. Wel eerst kaalhalen, het is meer om de roest in de 'porien' om te zetten.
En daarna gewoon hammerite oid moet geen probleem zijn. het is eigenlijk niet eens nodig met novorox, dat word uit zichzelf al zwart

Tom
23/02/2009, 19:05
Noverox is voorzover mij bekend zelf niet hittebestendig.

-Bassie-
23/02/2009, 19:52
Noverox is voorzover mij bekend zelf niet hittebestendig.

hoe heb jij dat fertan toegepast??

gezien me pa het op het roest heeft gesmeerd en niet zoals op het potje :wink:

maar volgens mij werkt het wel :D

Tom
23/02/2009, 20:06
Op het roest gemikt. Resten weggespoeld, roest kwam er gewoon los op te liggen. Wereldspul.

-Bassie-
24/02/2009, 06:47
Op het roest gemikt. Resten weggesppoeld, roest kwam er gewoon los op te liggen. Wereldspul.

dus nu niet direct de primer er over heen??

Tom
24/02/2009, 06:51
Nee, je moet een dag of twee wachten.

-Bassie-
24/02/2009, 09:04
Nee, je moet een dag of twee wachten.

het spul zit er sinds zondag middag op :wink:

dus laat het er gewoon op zitten ;)

Tom
24/02/2009, 09:52
Lijkt me goed. Ik had het destijds over een laag oppervlakteroest gesmeerd, het roest kwam er als poeder bovenop te liggen. Werkte erg mooi.

LWB
24/02/2009, 10:04
Fertan heeft de beste papieren zoals het nu lijkt....

Fertan kan tegen 420C terwijl Noverox kortstondig tegen 230C kan.

420C i.c.m. het hitteschild moet toch afdoende zijn lijkt mij :wink:

Het zal dus worden Fertan i.c.m. Hammerite 600C.

bedankt voor de reacties!

LWB
24/02/2009, 12:02
kan iemand mij trouwens vertellen of je bij verwijdering van de voorbumper in de langsligger kun komen om hier eventueel een inspectie/behandeling te doen?

-Bassie-
24/02/2009, 12:15
kan iemand mij trouwens vertellen of je bij verwijdering van de voorbumper in de langsligger kun komen om hier eventueel een inspectie/behandeling te doen?

kijk even in mijn project.

hier heb ik een paar foto`s staan er van.

anders hier:

http://s415.photobucket.com/albums/pp23 ... che%20924/ (http://s415.photobucket.com/albums/pp233/Bassie1902/porsche%20924/)

LWB
24/02/2009, 13:02
kan iemand mij trouwens vertellen of je bij verwijdering van de voorbumper in de langsligger kun komen om hier eventueel een inspectie/behandeling te doen?

kijk even in mijn project.

hier heb ik een paar foto`s staan er van.

anders hier:

http://s415.photobucket.com/albums/pp23 ... che%20924/ (http://s415.photobucket.com/albums/pp233/Bassie1902/porsche%20924/)" target="_blank

fraaie reportage! ik zie een gat achter de bumpersteun maar geeft deze ook een vrije toegang dieper in de langsdrager tot waar ongeveer de uitlaat langs loopt?
Voordat ik voor niks de bumpert er afschroef.... :wink:

Iemand :?:

Kevin- Martini
24/02/2009, 14:35
Uit mijn hoofd (alweer een tijdje geleden):

Als je de voorbumper eraf haalt, en de vervolgens de rechter bumpersteun (bijrijderskant) dan kan je in de langsbalk komen. Waarschijnlijk zit er echter wel iets van schuimrubber in het begin van de balk. Je kan niet met je hand in het gat, maar om de langsbalk te behandelen hoeft dat waarschijnlijk ook niet.

Succes,
Gr. Kevin

Kevin- Martini
24/02/2009, 14:36
Uit mijn hoofd (alweer een tijdje geleden):

Als je de voorbumper eraf haalt, en de vervolgens de rechter bumpersteun (bijrijderskant) dan kan je in de langsbalk komen. Waarschijnlijk zit er echter wel iets van schuimrubber in het begin van de balk. Je kan niet met je hand in het gat, maar om de langsbalk te behandelen hoeft dat waarschijnlijk ook niet.
Nu nog een antwoord op de vraag: ja :lol:

Succes,
Gr. Kevin

Tom
24/02/2009, 14:41
Voor Fertan is een pomp met een lange tuit beschikbaar waarmee je perfect holle ruimten kunt behandelen.

Targa
24/02/2009, 17:33
Interresant.
Fertan is nieuw voor mij. Waar koop je dat?
De roest komt er los op te liggen. Krijg je daarna dan kaal ijzer wat je moet behandelen?
Of is het net als Noverox gelijk klaar (als je van zwart houd).

Tom
24/02/2009, 17:38
http://www.rustbuster.nl

Ik zou het wel even primeren en daarna aflakken, dan blijft het roest ook echt weg.

Sweetlaker
24/02/2009, 20:04
Wat dacht je van RX5 of RX10 duur maar zeer goed

LWB
03/03/2009, 21:32
Lijkt me goed. Ik had het destijds over een laag oppervlakteroest gesmeerd, het roest kwam er als poeder bovenop te liggen. Werkte erg mooi.

zaterdag ingespoten,vandaag afgespoeld,werkt inderdaad perfect!

ShroudedVeil
03/03/2009, 23:55
Zoals jullie misschien wel hebben gezien heeft mijn 850 een paak kleine roest plekken , welk middel kan ik dan het beste gebruiken? dacht ik vraag het pas na de meeting zodat iemand ook echt heeft gezien wat voor roest het is!

Tom
04/03/2009, 06:49
De doorgeroeste plekken moeten gelast worden, voor de rest kun je prima Fertan gebruiken.