PDA

Bekijk Volledige Versie : Noverox/Hammerite



LWB
23/02/2009, 18:13
Volgende geval.....

bij het uitlaatspruitstuk zit normaal een hitteschild tegen de chassisbalk.
Nu is deze bij mij blijkbaar verdwenen en er is dus lak afgebladerd door de hitte en geringe roestvorming(geen rottigheid) ontstaan.
Deels is de verzinklaag zichtbaar/deels roestvorming/vliegroest.

Nu was mijn idee om geheel de losse roestvorming te verwijderen en een behandeling voor de roest toe te passen.

Iemand hier ervaring met b.v. Noverox/Hammerite?

Mijn idee was eerst Noverox en dan Hammerite 600C lak toe te gaan passen maar ik begrijp dat Hammerite alleen ook een roeststoppende functie heeft...
Lekker klusje trouwens je kunt er net bij.....

Vraag me af of je beide ook kunt combineren.

Iemand een idee?

Na behandeling een nieuw hitteschild plaatsen lijkt me geen luxe :wink:

Tom
23/02/2009, 18:30
Ik heb nog geen ervaring met hittebestendige Hammerite maar gewone hittebestendige verf uit een puitbus houdt het geen twee dagen uit.

Noverox is prima (hoewel Fertan me beter bevalt) maar ik heb geen idee hoe dat blijft als basislaag in de hitte.

Bazzz
23/02/2009, 18:58
novorox is prima spul, het zet de roest om in een onschadelijke stof. Wel eerst kaalhalen, het is meer om de roest in de 'porien' om te zetten.
En daarna gewoon hammerite oid moet geen probleem zijn. het is eigenlijk niet eens nodig met novorox, dat word uit zichzelf al zwart

Tom
23/02/2009, 19:05
Noverox is voorzover mij bekend zelf niet hittebestendig.

-Bassie-
23/02/2009, 19:52
Noverox is voorzover mij bekend zelf niet hittebestendig.

hoe heb jij dat fertan toegepast??

gezien me pa het op het roest heeft gesmeerd en niet zoals op het potje :wink:

maar volgens mij werkt het wel :D

Tom
23/02/2009, 20:06
Op het roest gemikt. Resten weggespoeld, roest kwam er gewoon los op te liggen. Wereldspul.

-Bassie-
24/02/2009, 06:47
Op het roest gemikt. Resten weggesppoeld, roest kwam er gewoon los op te liggen. Wereldspul.