PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] ruitenwisser gaat aan



henry
18/09/2011, 17:05
Hallo allemaal

Kan iemand mij helpen als ik mijn rem intrap gaat mijn ruitenwisser ineens aan
en gaat weer uit als ik mijn rem loslaat.

toen ik mij auto kocht zaten er geen draden meer van mijn remlicht.
het volgende heb ik gedaan een orginele remschakelaar gemonteerd en een pluspool er naar toe gemaakt
en van de schakelaar een draad verbonden met de kabel van mijn remlichten weet alleen niet meer wat voor kleur

groeten henry

Frenske
18/09/2011, 18:10
hmm, da's ne goeie... meer iets voor:

SUPERJIMFREY !!!!

coppe218
18/09/2011, 19:08
Volgens mij is de remlichtschakelaar altijd massa geschakeld, daar gaat dan al iets mis. Met massa kun je dan hele vreemde storingen krijgen zoals hetgeen je nu hebt.

harry
18/09/2011, 19:12
Hallo allemaal

Kan iemand mij helpen als ik mijn rem intrap gaat mijn ruitenwisser ineens aan
en gaat weer uit als ik mijn rem loslaat.

toen ik mij auto kocht zaten er geen draden meer van mijn remlicht.
het volgende heb ik gedaan een orginele remschakelaar gemonteerd en een pluspool er naar toe gemaakt
en van de schakelaar een draad verbonden met de kabel van mijn remlichten weet alleen niet meer wat voor kleur

groeten henry

Het lijkt me het beste dat je het ruitensproeipompje ook aan sluit op die draad, als je dan op je rem trapt, gaat de ruitenwisser en het ruitensproeiertje aan.
7430

jimfrey944
18/09/2011, 22:35
Voeding is wel goed maar waar heb je de voeding vandaan ?
Daar zit het probleem je kan niet altijd zomaar een voeding aansluiten er zitten namelijk verschillende stroomkringen in de auto die niet met elkaar of aarde verbonden kunnen worden voeding die je getrokken heb aansluiten op
Connector f draad 18 op je zekeringen kast zwart/groen ( zekering 9 )

powerflux
19/09/2011, 06:37
de ruitenwissers gaan door een relais he?

ik had iets dergelijks met mijn toeter. dat relais was zo instabiel (op 't randje) dat als hij op een bepaalde manier trilde of kantelde de toeter afging. (bij koppeling indrukken bijv.) ook een optie om naar te kijken.

maar.. kijk eerst idd naar hoe je hem precies hebt aangesloten.

jimfrey944
19/09/2011, 09:22
Ja ruiten wissers gaan op een relai
Dat is zeker een goed punt
Maar als het gekomen is na het aansluiten van het rem licht is dat mijn eerste verdachte
Bij mij ging hij telkens aan als ik krap in moest sturen ( dat was ook het relai)

924turbo2
20/09/2011, 10:14
wisserrelais is toch alleen voor de interval stand ?

henry
22/09/2011, 20:04
hallo allemaal

Dankzij jullie heb ik mijn remlichten kunnen maken, was een massa probleem zoals jullie
al zeiden en door de de schakelaar werd mijn ruitenwisser ook aan de massa geschakeld

heel erg bedankt allemaal

groeten henry