PDA

Bekijk Volledige Versie : Koplampen klappen lastig omlaag



Rein
21/09/2011, 23:49
He mannen,

Vandaag heeft m'n auto weer een jaartje APK gekregen *) Ze konden niets vinden, maar toen de RDW met een steekproef kwam aanzetten kreeg ik commentaar op mijn koplampmechanisme. Hij is er niet op afgekeurd, maar of ik het zo snel mogelijk wilde maken. Daarnaast is het ook voor mezelf makkelijker als ze het weer 100% doen.

Dus wat is het probleem? Mijn koplampen klappen probleemloos open, maar wanneer ik ze weer uitschakel, gaan ze vaak maar half dicht. De elektromotor hoor je dan wel doordraaien, maar het is dan alsof hij niet genoeg kracht kan leveren om ze dicht te trekken. Na een klein tikje op een van de lampen trekt hij ze netjes dicht, dus het is alsof hij over een dood punt heen moet komen.

Nu heb ik al enkele keren gezocht naar het probleem, maar alles ziet er recht uit, is goed ingevet (WD40 & kruipolie geprobeerd), en het werkt dus wel met een simpel tikje (of drempeltje wanneer je rijdt).

Is er een mogelijkheid om de motor wat krachtiger te laten werken, of is hij aan het einde van zijn levensduur en moet ik op zoek naar een vervanger?

Ervaringen zijn welkom :s)

jimfrey944
22/09/2011, 09:00
Hij loopt waarschijnlijk ergens aan gebeurd vaak na schade herstel
Je kan iets schuiven aan de driehoekige bevestiging Om hem vrij te laten bewegen
Ik denk niet dat het aan je motor licht

maup
22/09/2011, 09:02
Voordat je een andere koopt zou ik hem eerst intern schoonmaken, er zitten sleepkontacten in die misschien vuil zijn. En als je een andere zoekt moet je oppassen want er zijn 2 typen (gokje;voor en na 1979)die niet uitwisselbaar zijn terwijl ze er wel hetzelfde uitzien.
Succes, Maup:)
probeer eerst wat jimfrey schrijft die heeft veel meer know-how als ik heb