PDA

Bekijk Volledige Versie : Accu laadt niet bij



Kuijp
27/02/2009, 17:55
Vanmorgen zag ik tijdens het rijden dat met alle stroomverbruikers uit de accu maar 10 Volt bij laadt. Normaal is dit 12 a 13 Volt. Dus vanavond kreeg ik de auto niet aan de praat en stond met een lege accu. Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Misschien een kapotte dynamo? of een riem?

Geert-Jan

M.B.H.
27/02/2009, 18:11
Vanmorgen zag ik tijdens het rijden dat met alle stroomverbruikers uit de accu maar 10 Volt bij laadt. Normaal is dit 12 a 13 Volt. Dus vanavond kreeg ik de auto niet aan de praat en stond met een lege accu. Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Misschien een kapotte dynamo? of een riem?

Geert-Jan

Koolborstels en spannings regelaar :?: is gemonteerd in 1 blok die je zo achter van de dynamo kan schroeven
Als de koolborstels goed zijn :!:
kijk of de Massa kabel naar het blok goed vast zit :!: en goede geleiding heeft :!:
BDW.heb je de stroom op de accu gemeten :?:
let op soms moet je na het starten even het toerental omhoog gooien voor dat er een goede laadstroom loopt :!:
Als het de riem is zou die slap staan maar dan hoor je hem wel fluiten als de moter loopt.

succes M.

Kuijp
28/02/2009, 14:59
Ik heb de bouten los en weer vast gedraaid van de dynamo, iets meer gespannen nu en laadt met alle stroomverbruikers aan 12 volt bij. Alles uit 13,5. Is goed dacht ik...

Tom
28/02/2009, 15:05
De foutmarge van de meter in aanmerking genomen is dat inderdaad prima.