PDA

Bekijk Volledige Versie : slecht starten koud



jessy1984
28/02/2009, 17:04
hallo ik ben op dit moment bezig met een 924 uit 76
de motor draaide niet maar na de ontsteking eens goed na te kijken en af te stellen start hij weer
alleen heel slecht wanneer de motor koud is

wanneer ik de wagen start wilt hij direct in gang gaan maar valt zo weer stil vooral waneer ik nog maar net het gaspedaal aanraak
nadat de motor een beetje warm gepruttelt is kan ik wel gas geven en warm drait hij vrij goed dan

nu had ik gezien dat aan de luchtweger ( die grote klep) een fiche los was
dus de zogezegde lucht doorstroom meter of hoe zeg je het in het nederlands :)

als ik deze aankoppel draait de benzinepomp niet meer bij inschakelen contact

zou dit iets te maken hebben met het slecht starten of heeft het niet veel nut omdat het afgekoppeld was

kan iemand me helpen met dit probleem zelf ken ik niet enorm veel van een k-jetronic ooit geleerd maar nooit aan gewerkt

harry
28/02/2009, 17:31
Heb je er wel benzine in? :roll:
Geen lek in de rubber(lucht)slangen, en zitten ze er wel goed op?
Draaid de brandstof pomp wel?
Benzine filter vernieuwd?
Koude luchtschuif wel open?

Kijk anders even in catalogus van Haynes porsche 924 online

captainfrasca
28/02/2009, 18:53
staat de distributie goed? dat kan nogal eens rare dingen geven als dat niet goed staat.

M.B.H.
28/02/2009, 19:29
hallo ik ben op dit moment bezig met een 924 uit 76
de motor draaide niet maar na de ontsteking eens goed na te kijken en af te stellen start hij weer
alleen heel slecht wanneer de motor koud is

wanneer ik de wagen start wilt hij direct in gang gaan maar valt zo weer stil vooral waneer ik nog maar net het gaspedaal aanraak
nadat de motor een beetje warm gepruttelt is kan ik wel gas geven en warm drait hij vrij goed dan

nu had ik gezien dat aan de luchtweger ( die grote klep) een fiche los was
dus de zogezegde lucht doorstroom meter of hoe zeg je het in het nederlands :)

als ik deze aankoppel draait de benzinepomp niet meer bij inschakelen contact

zou dit iets te maken hebben met het slecht starten of heeft het niet veel nut omdat het afgekoppeld was

kan iemand me helpen met dit probleem zelf ken ik niet enorm veel van een k-jetronic ooit geleerd maar nooit aan gewerkt
WUR defekt lijkt mij :wink:

jessy1984
28/02/2009, 19:55
alvast bedankt voor de informatie weet ondertussen al wat meer en zal morgen zowiso nog eens naar de koud start klep kijken
de wur maar ik denk dat 'k dat niet zo ga kunnen testen

nog een vraagje had ik wel
waarom als die lucht doorstroom meter aansluit m'n brandstofpomp het niet doet als ik m'n contact opzet
dus de voeler net onder de luchtweger
en is deze zo noodzakelijk ?

mvg jessy.

M.B.H.
01/03/2009, 08:09
alvast bedankt voor de informatie weet ondertussen al wat meer en zal morgen zowiso nog eens naar de koud start klep kijken
de wur maar ik denk dat 'k dat niet zo ga kunnen testen

nog een vraagje had ik wel
waarom als die lucht doorstroom meter aansluit m'n brandstofpomp het niet doet als ik m'n contact opzet
dus de voeler net onder de luchtweger
en is deze zo noodzakelijk ?

mvg jessy.

de WUR :-D is de drukregelaar waar twee leidingen op geschroefd zitten achterop je inlaatspruitstuk
Gr.M