PDA

Bekijk Volledige Versie : Haynes



erik van oort
28/02/2009, 22:39
Ik kom steeds verder met mijn electriek probleem. Nu zijn er een aantal dingen die ik niet snap als ik de schema's in hayes bekijk. Bovenaan elk schema staat 30, 15, x, 31, 50 en 58.
30 en 15 moeten stroomtoevoer zijn. De een (ik denk 30) permanent en de 15 zit waarschijnlijk onder contact. Of dit klopt weet ik niet maar hiena komt de x,31,50 en 58. Ik zou niet weten wat dat zijn. X kan nl ook permanent stroom zijn.

Verder heb je stekkers die achter in je relaisbox gaan. Opgedeeld in terminal a t/m f (h zijn losse stekkers) Ze geven dan in hayes aan A8. Dit betekend dat de draad op de 8ste plek in terminal a zit. Helaas geeft hayes niet aan hoe je zo'n stekker eigenlijk. van links boven naar rechts daarna rij eronder links beginnen bij 4 en etc etc, of is de systematiek van dat tellen anders. Owja, om het moeilijk te maken hebben sommige ook nog eens stekkers met grotere en kleinere pluggen hoe gaan die dan weer???
weet iemand een antwoord?

Ik denk zo, maar klopt dit?
1 2 3 4
5 6 7 8
9101112

gretz erik

-Bassie-
01/03/2009, 02:40
58 klein licht
58a grootlicht
58b dimlicht
31 massa
30 continu +
15 + via contact
50 is starten dus naar kleine aansluiting op startmotor.

erik van oort
01/03/2009, 08:41
Dank je Bassie, blijk je met logica al een end te komen. Alleen de X ook massa via body?
Ga deze noteren in Hayes. Grappig, ik had het idee dat Hayes wel vrijwel alle antwoorden zou kunnen vinden, mist toch nog een hoop in da boek :? Nogmaals thanks :P

-Bassie-
01/03/2009, 11:02
Dank je Bassie, blijk je met logica al een end te komen. Alleen de X ook massa via body?
Ga deze noteren in Hayes. Grappig, ik had het idee dat Hayes wel vrijwel alle antwoorden zou kunnen vinden, mist toch nog een hoop in da boek :? Nogmaals thanks :P

vandaag aanwezig op meeting??

kan wel ff wat meenemen waar die code`s in staan :wink:

erik van oort
01/03/2009, 13:23
Nee, helaas... Ik wil elke keer wel maar ik moet de p voor morgen weer rijdtbaar hebben om ermee naar mijn werkt te gaan. Daarnaast gisteren al de hele dag tot donker alles uitgeplozen en overbodige shit eruit getrokken. Ik wil da ding eindelijk goed hebben zodat ik in de zomervakantie de andere motor en bak erin kan zetten. Kben dus gewoon bezig. Ow butte de codes wilk graag :mrgreen:
gretz erik

erik van oort
01/03/2009, 16:33
Laat de code's van stekkers maar zitten. Ik heb tot laat doorgewerkt en het was nogal schemerig dussssssss...... CODES STAAN ER DUS GEWOON OP. Vandaag opgemerkt :mrgreen: DOOOOOOOOMMMMMM dus.
gretz erik