PDA

Bekijk Volledige Versie : Het witte muisje, aka de 24er van Frenske



Frenske
01/03/2009, 08:28
tja, zoals al aangegeven ga ik jullie verblijden met een fotoreportage van mijn project. Gisteren was dus afhaaldag en wasdag (wees niet bang, er komt geen gehaktdag :wink: ). Hieronder de eerst foto's. Het koste welgeteld een halve liter afwasmiddel om het stof, zaagmeel en kippeuitwerpselen er vanaf te krijgen. Nu is de omvang van het project duidelijk. Valt reuze mee, mede door de verzonken carrosserie. Kleine aanrijdingsschade, te zien op de foto's. Hier en daar wat lakschade doordat de deuren tegen een muur o.i.d. zijn geknalt. Remmen zitten licht vast, moeten geheel gereviseerd worden.
Kortom, een klein project als ik het tegen het licht zet van mijn vorige autoproject. Daarom zal voor het winter wordt het muisje in A1 toestand zijn!

klaas 924
01/03/2009, 09:13
succes met dit project(je) :!:
ga je hem/haar helemaal overspuiten of
plaatselijk bijwerken :?:

Tom
01/03/2009, 09:14
Ziet er bijzonder goed uit, een gaaf dashboard is zeker bijzonder!

ArvidW
01/03/2009, 09:38
Dat afwasmiddel doet wonderen ! Auto ziet er prachtig uit :mrgreen:

Fantaman
01/03/2009, 09:48
dat dashboard heb je te danken aan dat ie heel lang in die schuur heeft gestaan :mrgreen:
daar tegen over staat wat werk maar voor de rest een pracht auto :D

Frenske
01/03/2009, 11:31
succes met dit project(je) :!:
ga je hem/haar helemaal overspuiten of
plaatselijk bijwerken :?:

Weet ik nog niet zeker, wil eerst eens met een zachte cleaner de laatste vuiligheden van de lak halen en dan kijken hoe bijwerken uitpakt. Zeker gezien de kleine beschadigingen is bijwerken een optie maar ik wil wel een strakke auto zien en geen gepokt en gemazelde met 15 kleuren.

klaas 924
01/03/2009, 13:56
zo een auto poetsen is wel een mooi klusje :lol:

je ziet direct resulaat
welke kleur heb je in het interieur :?:
heb je ook foto,s van de binnenkant :?:

Frenske
01/03/2009, 16:40
zo een auto poetsen is wel een mooi klusje :lol:

je ziet direct resulaat
welke kleur heb je in het interieur :?:
heb je ook foto,s van de binnenkant :?:

foto's van de binnenkant komen nog. De kofferuimte en de achterbank (mag je dat wel zo noemen? ) zit vol met onderdelen die ik nog een plek in de schuur moet geven. Het interieur is zwart, de bekleding vervang ik door een meegeleverde zwarte kunstlederen met paars stof in Porscheprint. Liever nog laat ik alles opnieuw bekleden met zwart leer met een rode bies, echter lijken me andere dingen belangrijker om eerst te doen.

klaas 924
01/03/2009, 19:00
dat kan wel zo zijn,maar
het geeft zo,n lekker gevoel als de binnenkant klaar is :-D
en het is zo klaar :!:

ShroudedVeil
02/03/2009, 02:34
Mooi hoor!

striping staan hem ook wel mooi!

weet je trouwens de prijzen van overspuiten in belgie? vraag me wel eens af of dat daar niet goedkoper is...?

Succes met klussen en hopelijk tot de volgende meeting!!

Frenske
03/03/2009, 12:00
helaas weet ik geen prijzen voor spuitwerk in België. Ik besteed dit uit aan een vriend die in die branche werkzaam is. de kosten? hmmmm, ga ik niet op in, is tenslotte een heel goede vriend die werk zat heeft.

ShroudedVeil
03/03/2009, 12:59
Oke snap het :) Toch bedankt!

Frenske
14/06/2009, 19:30
dat kan wel zo zijn,maar
het geeft zo,n lekker gevoel als de binnenkant klaar is :-D
en het is zo klaar :!:

ach, om de gemoederen wat te kalmeren, hierbij een fotoke van de binnenkant, incluus bedrading :yikes . Wirst ik maar hoe het weer in elkaar moet :euh[attachment=0:3g0r8ebi]oeps.....JPG[/attachment:3g0r8ebi]

Bcreative
14/06/2009, 21:03
dat kan wel zo zijn,maar
het geeft zo,n lekker gevoel als de binnenkant klaar is :-D
en het is zo klaar :!:

ach, om de gemoederen wat te kalmeren, hierbij een fotoke van de binnenkant, incluus bedrading :yikes . Wirst ik maar hoe het weer in elkaar moet :euh[attachment=0:a0lece3c]oeps.....JPG[/attachment:a0lece3c]

Oei... :?
Dat ziet er uit als een behoorlijk klusje.... Succes, man! :-)

M.B.H.
14/06/2009, 21:05
dat kan wel zo zijn,maar
het geeft zo,n lekker gevoel als de binnenkant klaar is :-D
en het is zo klaar :!:

ach, om de gemoederen wat te kalmeren, hierbij een fotoke van de binnenkant, incluus bedrading :yikes . Wirst ik maar hoe het weer in elkaar moet :euh[attachment=0:1ybgsjha]oeps.....JPG[/attachment:1ybgsjha]

Ik heb wel wat foto materiaal dus vragen kan altijd :wink:

Frenske
12/08/2009, 15:50
hmmm, weer wat beweging!! Dash zit er weer in, alle massacontacten vertind! Fotokes volgen nog. Meubilair is heden afgeleverd bij Martin, kunnen zijn Bosnische kompanen zich op uitleven. Spannend hoe het gaat uitpakken. Helaas wachten tot eind oktober/begin november:Cry::Cry::Cry::Cry:

Ff in de kofferbak gedoken. Zit nog een stickerke in, zie onder:
Wel leuk dat ie er nog zit!!

klaas 924
12/08/2009, 16:12
ook ik heb die sticker nog in de kofferbak (bij het reservewiel)
is inderdaad een wondertje dat dat zolang (bijna28 jaar )blijft zitten en
nog steeds leesbaar is!

M.B.H.
12/08/2009, 19:11
ach, om de gemoederen wat te kalmeren, hierbij een fotoke van de binnenkant, incluus bedrading :yikes . Wirst ik maar hoe het weer in elkaar moet :euh[attachment=0:3g0r8ebi]oeps.....JPG[/attachment:3g0r8ebi]

ik zie hier toch een ander pookje als waar we het vanmorgen over hadden :whistle:

Frenske
12/08/2009, 19:26
ik zie hier toch een ander pookje als waar we het vanmorgen over hadden :whistle:

ehhh, hoeveel verschillende zijn er?:help:

M.B.H.
13/08/2009, 10:07
ehhh, hoeveel verschillende zijn er?:help:

4 Soorten :loco: maar ik heb ze alle 4:whistle:

Frenske
13/08/2009, 10:14
tjonge jonge, heb ik toch weer ff geluk!!



Tegenslag heden: remklauwen van de Cayenne passen niet in de velgen. Had ik eigenlijk wel verwacht. Dus gaan ze naar een maat van me met een 928 met HELE grote velgen:whistle: Nu toch maar exemplaren van de sloop halen. Golf I en II zijn toch identiek. De nu op mijn muuske aanwezige klauwen zijn dusdanig vastgeroest dat zelfs de spuitbus WD40 dienst :Cry:weigerde toen hij de klus zag .....
Vanmiddag dus ff klauwen scoren, remleidingen op de rol halen en de benodigde nippeltjes er ook bij. Wielremcylinders zijn besteld, de prijsverschilen zijn gigantisch!! Nu komen ze voor €18.40 per stuk incluus :thumb: aan huis, Europarts vraagt voor één hetzelfde als er nu twee kosten :Cry: Je wil niet weten wat de plaatselijke automaterialenzaak ervoor vraagt:loco:
Blijkt wel dat het loont om te shoppen!!

M.B.H.
13/08/2009, 10:17
tjonge jonge, heb ik toch weer ff geluk!!



Tegenslag heden: remklauwen van de Cayenne passen niet in de velgen. Had ik eigenlijk wel verwacht. Dus gaan ze naar een maat van me met een 928 met HELE grote velgen:whistle: Nu toch maar exemplaren van de sloop halen. Golf I en II zijn toch identiek. De nu op mijn muuske aanwezige klauwen zijn dusdanig vastgeroest dat zelfs de spuitbus WD40 dienst :Cry:weigerde toen hij de klus zag .....
Vanmiddag dus ff klauwen scoren, remleidingen op de rol halen en de benodigde nippeltjes er ook bij. Wielremcylinders zijn besteld, de prijsverschilen zijn gigantisch!! Nu komen ze voor €18.40 per stuk incluus :thumb: aan huis, Europarts vraagt voor één hetzelfde als er nu twee kosten :Cry: Je wil niet weten wat de plaatselijke automaterialenzaak ervoor vraagt:loco:
Blijkt wel dat het loont om te shoppen!!

Remklauwen heb ik nog wel liggen event Revi setje voor de cil. en klara

Frenske
13/08/2009, 11:24
quanta kosta?

klaas 924
13/08/2009, 17:31
de prijsverschilen zijn gigantisch!! Nu komen ze voor €18.40 per stuk incluus :thumb: aan huis, Europarts vraagt voor één hetzelfde als er nu twee kosten :Cry: Je wil niet weten wat de plaatselijke automaterialenzaak ervoor vraagt:loco:
Blijkt wel dat het loont om te shoppen!!


S H I T !!!!!!!!

klopt
t inderdaad
ik betaalde deze week voor
1 stuks 37,50 euro voor een wielremcylinder
wel bij een garage (die heeft hem ook gemonteerd!

M.B.H.
13/08/2009, 18:44
quanta kosta?

Geef maar een pm wat een paar klauwen je waard zijn
je moet ze uiteraard zelf reviceren en nog 2 rev. setje's kopen

Frenske
13/08/2009, 18:58
Hmmm , ben weer eens zo snel als een strontvlieg geweest. Niet aan Martin meer gedacht (sorry kerel!!:Cry:) en met verstand op nul wezen shoppen. Dus nieuwe remleidingen op de rol gekocht. Nippeltjes (gast wist niet uit zijn kop welke nippels er onder zitten:loco:) ook gescoord. De nu aanwezige remleidingen komen nooit door de APK door de roest, laat staan een kentekenkeuring:loco:. Daarna bij de plaatselijke sloper gestopt voor de klauwen. Door de slooppremie hebben we nog een voordeel van het grote aanbod. Setje klauwen gescoord voor € 15 per stuk!! Voordeel is wel dat ik die gasten al vele jaren ken en ook klant ben bij hun.
Morgen wordt dus remmendag en helaas heeft mijn betere helft de camera mee naar Praag. Maar fotokes van het resultaat zullen volgen!
Maandag is het weer uit met de pret en mag ik weer aan het werk. Ff wat reklame maken voor de baas (heeft tenslotte ook te lijden onder de heersende financiele griep:eyebrows::

Boels verhuurt bijna alles!

LWB
13/08/2009, 19:15
Boels verhuurt bijna alles!

:nono: we zijn hier geen advertentiesite.....

Frenske
13/08/2009, 19:28
kreeg extra korting op de huurprijs van een grote garagekrik, dus een soort van sponsering aan een armlastige porscheliefhebber:rockon:

captainfrasca
13/08/2009, 23:06
Boels verhuurt bijna alles!

Wat doe je bij boels, Ik heb zelf bij de DIY rental division gezeten, mijn standplaats was amsterdam, maar heb ook regelmatig in Sittard gezeten!

Frenske
13/08/2009, 23:33
hoofd centraal magazijn sinds juli 2006, je weet wel die zeikerd!!:p

captainfrasca
13/08/2009, 23:56
Aha!! val jij ff door de mand!! Je kent jeroen mol en Erwin Clauss dan wel denk ik??

Oh jeej, we gaan off-topic!

Frenske
14/08/2009, 07:32
yep, jeroen wat minder maar Erwin ken ik goed. Had bijna dagelijks "ruzie" :-) met hem. Is trouwens weg bij DIY, zit bij Fleet nu.

of topic maar hoeveel toeval kan er bestaan?

captainfrasca
14/08/2009, 07:45
Aha, ik spreek ze nooit meer hoor.....

Maar goed genoeg offtopic!

Frenske
19/09/2009, 14:13
nou medeliefhebbers, ff een update. Van de remmelarij is door omstandigehden nog nix terechte gekomen. Komt wel. Wat ik wel onderhanden heb genoemen is het interieur. Nadat ik alle massacontacten onder het dashboard heb vertind is alles weer gemonteerd en schoongemaakt. zie foto 1
Hemel is ook gescheurd door het lange droge staan, kijk maar op de tweede foto.

wat opviel is een ingeperst logo onder de hemelbekleding zie derde foto, hoezo de 924 is een echte Porsche :doh:
En op de vierde foto kun je zien dat het hoog tijd wordt dat Martin terug komt uit Bosnië, kale bedoeling zo :p

klaas 924
19/09/2009, 17:40
wat opviel is een ingeperst logo onder de hemelbekleding zie derde foto, hoezo de 924 is een echte Porsche :doh:


ik kan het niet lezen
vertel even wat er is ingeponst!

Frenske
19/09/2009, 18:01
logo van VW en de vier ringen van Audi, weet niet of je het kunt zien op onderstaande vergroting

Fantaman
19/09/2009, 18:33
dat VW en autounion logo kom je wel verekte vaak tegen in een 924, lijkt wel of eralleen een porsche badge op een VW/Audi autootje is geplakt:doh:

captainfrasca
19/09/2009, 18:52
Je moet niet vergeten dat de 924 in een audi fabriek is gemaakt en dan zullen ze daar graag hun stempeltjes op zetten lijkt me zo...

klaas 924
20/09/2009, 08:22
opzich is er niets mis mee (dat onderdelen delen)
daarom is onze 924 ook een BETAALBARE auto
en over de qualiteit hebben we niets te klagen ,lijkt mij!

Frenske
20/09/2009, 08:33
:Cry::Cry: ik hep een volkswagentje gekocht :Cry::Cry:

klaas 924
20/09/2009, 09:23
:Cry::Cry: ik hep een volkswagentje gekocht :Cry::Cry:

rustig maar ,komt goed!!
wij ook
en ik ben blij met mijn karretje

Jeroen
20/09/2009, 11:34
En ik ook :) En Porsche zal nergens Porsche opzetten als het geen PORSCHE is !

Hier zijn al veel discussies over gevoerd ...

Frenske
17/10/2009, 17:32
nou, heden het Pieperpompie gemonteerd, gelijk nieuwe filter gezet, WUR gedemonteerd, schoongemaakt en van twee mindere één goede gemaakt en wat schetst mijn verbazing?

no sign of life anymore :Cry::Cry::Cry:

toont dus geen enkel teken van leven, geeneens een brommetje, laat staan een geurtje uit de uitlaat!! Bougies vonken wel, peut komt er ook, ontsteking staat prima. hmmm, eens een nachtje over wakker liggen. :doh:
nu geen zin meer. Maak morgen wat fotokes van een kapot onderdeel uit de WUR, ben benieuwd of iemand dit ooit gezien heeft.
Als iemand tips heeft waar ik het euvel moet zoeken is dat zeer welkom!!

bij de weg, het is dat de pomp gewoon werkt anders ging ie linea recta terug. Heb dus een al eens gebruikte pomp ontvangen, bij het uitpakken dreef er peut uit. Vindt ik minder, heb voor een splinternieuwe betaald. :Cry:

Frenske
18/10/2009, 08:52
zoals beloofd, de plaatjes (voor de plaatjeskijkers :p) Het eerste is uit de WUR. Is gebarsten :doh:. Weet niet of je het goed kunt zien. Tweede is de peutpomp. Kabel zat er aan vast gesoldeerd!! Leuke hobbyist geweest. Werkte echter wel want ook rechtstreeks op de accu deed de pomp niks meer.

Fantaman
18/10/2009, 16:16
de barsts is zichtbaar, toch appart dat het stuk kan
en ja de pomp die ziet er niet echt fris uit:doh:

Frenske
28/10/2009, 16:49
ff updaten. Gisteren vanuit het bronsgroen eikenhouten Limburg helemaal naar het noordelijke Steenwijk gekard met mijn P (eugeot) Want onze Martin was terug uit Bosnië. Ergo komt mijn bankstelletje mee!! Foto's mochten jullie al bewonderen in zijn topic, nu zijn ze ingebouwd te bewonderen. Zie onderstaande kieken: Je kunt zien dat de knop van mijn pook te dik is voor het gat :redface:, los ik wel op!! (haal de pook los en schuif de hoes vanonder erop ....

Martin en je Bosnische kamaraden: nogmaals duizend maal dank voor het afgeleverde werk!! Uitstekende kwaliteit!!

-cees-
28/10/2009, 17:30
Ziet er wel superstrak uit. Een interieurtje om trots op te zijn. :thumb:

Frenske
28/10/2009, 17:45
zeg maar gerust apetrots!!

924turbo2
28/10/2009, 17:48
Ziet er weer fris uit allemaal !!

Volgens mij moet eerst je pookknop eraf en dan de hoes erover en dan de knop er weer op.

Frenske
28/10/2009, 17:55
Ziet er weer fris uit allemaal !! Thnxs!!!

Volgens mij moet eerst je pookknop eraf en dan de hoes erover en dan de knop er weer op. nu weet ik het zeker, jij kijkt alleen plaatjes :whistle:

-Bassie-
28/10/2009, 18:17
ziet er netjes uit Frenske :thumb:

924turbo2
28/10/2009, 19:03
nu weet ik het zeker, jij kijkt alleen plaatjes :whistle:

(haal de pook los en schuif de hoes vanonder erop ....


Je schrijft dat je de pook eraf wilde halen, maar je kennelijk bedoelde pookKNOP.

Vandaar mijn reactie !

Maar ik geef toe dat plaajtes toch het leukste blijven ;-)

LWB
28/10/2009, 19:34
om je vinger bij af te likken:thumb:
mooi hoor!

klaas 924
28/10/2009, 20:35
ziet er uit als NIEUW:thumb:

daar hoef je je echt niet voor te schamen!

M.B.H.
28/10/2009, 22:15
Ziet er goed uit Frenske:-:-) en ja ik moet er daar boven op zitten :redface:
maar ze begrijpen dat ik alleen voor het nette en betere werk ga,:eyebrows:
En dat dat alleen de sleutel voor een tevreden FORUMMER is in holland :loco:
Dat is dus goede eerlijke reklame ( en niet dat iets goedkoop is en ) DAT IS SLECHTS EEN PLEZIERIGE BIJ KOMENDE ZAAK Wat we ook kunnen warderen Natuurlijk:-)

Bcreative
29/10/2009, 11:49
Wow! Dat is een bijzonder fraai interieur! Echt klasse! 't is dat ik effe geen geld over heb voor zo'n mooie opwaardering. Maar het staat zeker hoog op m'n verlanglijstje! Heb volgens mij de hier gebruikte bekledingsstof nog nooit gezien. Erg fraai!:thumb:

Frenske
29/11/2009, 15:46
Medeliefhebbers,

deze week wil ik de velgen opknappen en ben zwaar in dubio welke kleur ik die ga spuiten. Ik hik hier op twee gedachten. De eerste is dat ik mijn muuske zo origineel als mogelijk wil maken, dus gewoon velgenspray erop. Lichtgrijs dus. Tweede gedachte is dat een Martini-uitvoering de velgen in het mooie alpineweiß heeft gespoten. Vindt ik ook wat hebben, eigenlijk lijkt me dit wel mooier.
Aaaaarrrgghh, ik wordt er gek van. Wie geeft mij een goede raad?

Fantaman
29/11/2009, 15:50
alpineweiß PUNT

LWB
29/11/2009, 16:21
RAL9006,velgenspray dus.... witte staan wel maar dan ook die strepen op de zijkant;-)

Frenske
29/11/2009, 16:27
die strepen vindt ik minder, echt mooi mag je die toch niet noemen? Denk er wel aan om die zwarte Porsche stickers onderaan op de zijkant aan te brengen...

LWB
29/11/2009, 16:46
vind de strepen nog niet zo verkeerd,porscheletters op een witte staat ook goed!

Frenske
30/11/2009, 17:18
weer een kogeltje door de tempel, moskee of kerk, hoe je het maar wil noemen.

Mijn velgen worden als mijn muuske, maagdelijk wit.

Dank voor de wijze raad van jullie allen.... :whistle:

klaas 924
30/11/2009, 17:35
weer een kogeltje door de tempel, moskee of kerk, hoe je het maar wil noemen.

Mijn velgen worden als mijn muuske, maagdelijk wit.

Dank voor de wijze raad van jullie allen.... :whistle:

en dan krijgen we daar toch wel een fotootje van als dank??

en over die letters op de zijkant hoor ik je niet
dat laat je nu achterwege(hopenlijk)????

Frenske
30/11/2009, 17:53
jaja, ik maak kiekjes van de voortschrijding van de werkzaamheden....
(nog ff en ik kan in de tweede kamer... is weer eens wat anders dan het kleinste kamertje :doh:)

die streep komt er misschien wel eens, ben nog aan het bezien of mijn muuske een nieuwe jas nodig heeft :p

klaas 924
30/11/2009, 17:57
jaja(nog ff en ik kan in de tweede kamer... is weer eens wat anders dan het kleinste kamertje :doh:)

:p


als je in de tweede kamer wilt moet je dat hier even vertellen

dan kunnen we op je stemmen!!!!!;-);-)

en als je verkeer in je portefeuille krijgt en regelt dat het ietsje beter doorstroomt tegen lagere kosten

nou dan heb je mijn stem!!!!!:loco:

Frenske
30/11/2009, 18:02
ik wil enkel in de 2de kamer voor de poen. Salaris is zo goed niet maar die onkostenvergoeding..... W O W !!! kun je tot drie keer je salaris voordat je opvalt ....8-)

klaas 924
30/11/2009, 18:37
ik wil enkel in de 2de kamer voor de poen. Salaris is zo goed niet maar die onkostenvergoeding..... W O W !!! kun je tot drie keer je salaris voordat je opvalt ....8-)

ik ben bang dat we een beetje van het oorspronkelijke topic afdwalen !

gauw terug naar de 924 voor dat een MOD.ingrijpt!:heh:

ik ben een beetje huiverig voor die grote letters op de zijkant
vind het er een beetje goedkoop uitzien ,zo van zie mij eens PORSCHE rijden!

Frenske
30/11/2009, 18:40
ik ben een beetje huiverig voor die grote letters op de zijkant
vind het er een beetje goedkoop uitzien ,zo van zie mij eens PORSCHE rijden!

ach was in die tijd wel in. Een maat had een BMW 2002 turbo, ook met woeste bestickering ...... :rockon:

klaas 924
30/11/2009, 18:42
ach was in die tijd wel in. Een maat had een BMW 2002 turbo, ook met woeste bestickering ...... :rockon:

dat is toch ook weleen super auto
heeft hij hem nog ?,of is die al weggerot
(zoals zoveel van de bmw,s uit die periode/helaas)

Frenske
30/11/2009, 18:59
die was al rot in de folder geloof ik.... Hij reed eens een keer over een B-weg, beetje hard wellicht. Ineens had ie toch een camber achter!! Waren de wielkasten gewoon doorgerot en de veren en dempers staken in het koffer ......:shocked:

Frenske
30/11/2009, 19:06
nog een ding: wie heeft ervaring met antennes binnen in de auto of die dingen die je achterruitverwarming als antenne laten fungeren?
Ben voornemens het gat in het voorspatbord dicht te lassen en dan of een antenne achter op het dak te zetten of er helemaal geen op. Dat laatste heeft mijn eigenlijke voorkeur. :p

klaas 924
30/11/2009, 19:29
ik heb in mijn picasso een losse ruitantenne(plak stripje op het raam)
valt helemaal niet tegen en kost meen ik maar iets van 15 euro
maar het onvangst is NIET zo goed als een vaste antenne op het dak
(ik heb hem aangeschaft omdat de vaste antenne kabel is aangetast door vocht ,en ik dus bij vervangen het hele hemeltje eruit moet halen)

Frenske
09/12/2009, 18:13
Ja, wat gaat ik doen in 2010 met mijn muuske? Allereerst de remmelarij opknappen, dan kan ik voor een kentekenkeuring gaan (mik stiekem op de lettercombi PRS, zal wel mislukken:Cry:). Spullen zijn al binnen, nu nog ff wat vrije tijd plannen.
Dan rij ik eerst eens een tijdje om de "kinderziektes"eruit te halen.
Later staat een nieuw jasje op het programma, mooi L90E wederom natuurlijk.....
Verder wil ik muuske zover mogelijk in nieuwstaat brengen, maar dat wordt een proces van 2010 t/m ?? (ligt aan de economische toestand van gezin Frenske)

Frenske
09/12/2009, 19:14
Oeps, het belangrijkste vergeten!! APE maakt nog dit jaar mijn uitlaatje!! :wave! Fotokes zullen jullie deel zijn!!:thumb:

Fantaman
09/12/2009, 19:28
dit jaar is 2009 maar volgensmij wordt het 2010 of nie:redface:

Frenske
10/04/2010, 16:04
Beste medeforummers,

na de lange winter is het weer klusweer....

APE zoon bij de lurven gepakt en vanaf nu mag mijn muuske HET logo voeren. De eerste Porsche ever met een APE-garage uitlaat!!!

fotoreportage volgt!!

Frenske
10/04/2010, 17:02
dit hing eronder.....

Fantaman
10/04/2010, 17:02
oooehh.. spannend

maar uuh dat is het plekje voor de forum sticker:nono:
dan moet je hem een paar cm hoger plaatsen die ape sticker:-)


ps. ben blij dat de mijne er netter uitziet aan de onderkant:redface:

Frenske
10/04/2010, 17:03
hiervan wordt mijn APE gemaakt!!

-Bassie-
10/04/2010, 17:05
is er al een prijs opgave bekend gezien ik ook aan iets anders toe ben na de downpipe of zelfs al iets hoger.

Frenske
10/04/2010, 17:08
en gaandeweg volgt het resultaat!!

Frenske
10/04/2010, 17:09
ziet er dan zo uit voor montage:

Frenske
10/04/2010, 17:15
eindresultaat (voorlopig dan, macaronispruitstuk is in ontwikkeling en ook daarvan krijgt mijn muuske de primeur!!):thumb: Eindtip wordt nog ovaal, zoals standaard, echter heeft de leverancier ons gedwarsboomd (te laat geleverd)

Mooie sonore sound, hangt beter als origineel en vangt dus minder wind onder de 924!!

Enige nadeel: zoveel blinkend metaal onder de auto vraagt om poetsproblemen.... :loco:

Frenske
10/04/2010, 17:17
is er al een prijs opgave bekend gezien ik ook aan iets anders toe ben na de downpipe of zelfs al iets hoger.

APE maakt asap een posting over het hoe, waar en hoeveel. Ff geduld, zou vanavond al kunnen gebeuren!:thumb:

Fantaman
10/04/2010, 17:20
APE maakt asap een posting over het hoe, waar en hoeveel. Ff geduld, zou vanavond al kunnen gebeuren!:thumb:

kan ie dan ook een prijsje maken inclusief ''macaronie'' spruitstuk en links en rechts een pijpie:loco:

trouwens staat wel mooi he bling bling onder je auto;-)

klaas 924
10/04/2010, 17:39
mooi hoor:rapture:


en leverd hij nu ook meer/betere prestaties ??

Frenske
10/04/2010, 17:49
mooi hoor:rapture:


en leverd hij nu ook meer/betere prestaties ??

geen idee, zoals bekend mag ik nog niet de weg op met mijn muuske :Cry:, mot nog bij RDW langs maar eerst zal ik zorgen dat er dan remmen op zitten die het doen.... :heh:

ps, doordat er niets veranderd is aan het spruitstuk en downpipe zijn er geen betere prestaties te verwachten.

APE
10/04/2010, 18:34
Ik ben zelf ook gelukkig met het resultaat :)
Mooi geworden!

Een dergelijke uitlaat zal 645 gaan kosten..
Over prijzen incl spruitstuk kan ik helaas nog nix zeggen... Maar dat volgt hopelijk snel!

Fantaman
10/04/2010, 22:15
haha das goedkoper als EPS en al die andere voor zover ik weet en minstens zo mooi:thumb:

-Bassie-
10/04/2010, 22:26
laatste stuk na de eerste midden demper van dansk is "maar" 200 euro.

dus zit toch wel prijs verschil in wat me aan het denken zet.

ShroudedVeil
10/04/2010, 22:43
Leveren jullie dan ook golf 1 uitlaten?!

M.B.H.
10/04/2010, 23:38
ziet er goed uit hoor :-)
En prijs is alleen te vergelijken als je een goed vergelijk tussen
verschillende pijpen kunt maken Kwallllllll.... word vertaald in kosten !!!!

Frenske
11/04/2010, 08:25
De kwaliteit van de gebruikte materialen is veel hoger als welke ander ook. bv de wanddikte van de buizen is 1.6 mm, hoogwaardig inox. Daardoor durft APE dan ook levenslang garantie op zijn producten te geven!
Ja, het is niets voor een koopjesjager, eerder iets voor iemand die het beste wil voor zijn karretje :shocked:

Maar APE zal dit nog verder toelichten.

LWB
11/04/2010, 08:43
dat ziet er geweldig uit Frans en rond staat em ook goed;-)
prijs is heel net!
benieuwd over de 3995

Frenske
11/04/2010, 09:08
dat ziet er geweldig uit Frans en rond staat em ook goed;-)
prijs is heel net!
benieuwd over de 3995 :heh:

Frenske
11/04/2010, 09:43
Leveren jullie dan ook golf 1 uitlaten?!

alle auto's is mogelijk

buldogo2
11/04/2010, 14:51
Vind het een net pijpje toch wel! ben benieuwd naar de downpipe.

Ik weet wel dat ik hier waarschijnlijk wel even aan kom kloppen als mijn spaghetti gemaakt moet gaan worden voor de turbo.

ShroudedVeil
12/04/2010, 07:21
Ik heb net een spagetti spruitstuk en complete uitlaat nieuw van Simons gekocht;)

maar er staan nog wat auto's voor de deur;)

Fantaman
12/04/2010, 17:18
koop dat ook 1 auto en blijf niet wisselen:p

Ontopic: waaneer kunnen we de uitlaat horen???

Frenske
12/04/2010, 18:23
koop dat ook 1 auto en blijf niet wisselen:p

Ontopic: waaneer kunnen we de uitlaat horen???

tja, zodra ik de remmelarij vernieuwd heb en nieuwe banden erop zitten kan mijn muuske naar RDW keuring.

maar je kunt natuurlijk ook afzakken tot het lommerrijke Born en een concert aanvragen :p

Frenske
12/04/2010, 18:51
ach ja, nog wat fotokes van onze APE actie, een uitlaatje waar ik APEtrots op ben!! De oude downpipe is nog gebruikt, wordt dus gelijk met het macaronigeval gemaakt!! We maken het twee delig ivm montage, de derde foto laat een standaardtje zien welk op E-bay wordt aangeboden, probeer die er maar eens onder te vrotten!!

LWB
12/04/2010, 19:06
Ebay spruitstuk mist ook de ophanging aan de transaxle....
al bezig met het spruitstuk of duurt dat nog even?

ShroudedVeil
12/04/2010, 19:52
Ziet er mooi uit hoor!

Wat zou het voor de golf kosten?! + spruitstuk?!

APE
12/04/2010, 20:35
Ik wil wel graag een aantal dingen toelichten :)

Ik ben zeker niet de goedkoopste.. en zal ook nooit beweren dat ik dat ben...
Mijn producten zijn niet voor iedereen..
Ik probeer producten te maken voor mensen die net dat beetje extra willen... in kwaliteit en afwerking...
Maar ook in tevredenheid...
Men gaat niet de deur uit tot men tevreden is!

@shroudedveil
Ik durf zo niet te zeggen wat een uitlaatje voor een golf gaat kosten..
Omdat alles op maat gemaakt is heb ik ook weer veel vragen aan jou :)
Liefs zou ik van tevoren de auto eens van onder bekijken... Dan kan ik een precieze prijs afgeven :)

Bedankt voor de complimenten iedereen!!

ShroudedVeil
12/04/2010, 21:22
Ik heb net een spruitstuk + complete uitlaat gekocht van Simons

Als die eronderuitgaat kom ik bij je langs;)

Frenske
13/04/2010, 11:05
Ebay spruitstuk mist ook de ophanging aan de transaxle....
al bezig met het spruitstuk of duurt dat nog even?

ergens deze zomer zal het prototype klaar zijn, eerst ff testen dan en dan zien we verder!! :thumb:

Fantaman
13/04/2010, 16:57
tja, zodra ik de remmelarij vernieuwd heb en nieuwe banden erop zitten kan mijn muuske naar RDW keuring.

maar je kunt natuurlijk ook afzakken tot het lommerrijke Born en een concert aanvragen :p

ach 1,5 uur heen en weer terug maar met deze benzine prijzen:redface:
dan wacht ik liever tot het macaronie spruitstukie er ook op zit:heh:

Frenske
14/04/2010, 14:05
maar uuh dat is het plekje voor de forum sticker:nono:



had gedacht dat ik die thuis gestuurd kreeg als donatuer, valt dat ff tegen ........:doh:

Fantaman
14/04/2010, 17:41
had gedacht dat ik die thuis gestuurd kreeg als donatuer, valt dat ff tegen ........:doh:

voor niet komt de zon op:whistle:

voor de rest eurocard master card:heh:

Frenske
19/04/2010, 16:39
Welnu, beste medeforummers, een vraag.

Zoals ik verwacht had is de benzinetank door het lange stilstaan geroest van binnen. Gelukkig nog nergens doorgeroest. Er zijn verschillende producten op de markt, mijn vraag is wie heeft er ervaring mee en zijn dit goede ervaringen?
Of is het beter de gehele tank te vervangen door een ander gebruikt exemplaar?

M.B.H.
19/04/2010, 18:06
Welnu, beste medeforummers, een vraag.

Zoals ik verwacht had is de benzinetank door het lange stilstaan geroest van binnen. Gelukkig nog nergens doorgeroest. Er zijn verschillende producten op de markt, mijn vraag is wie heeft er ervaring mee en zijn dit goede ervaringen?
Of is het beter de gehele tank te vervangen door een ander gebruikt exemplaar?

Ik zou voor dat laatste gaan :-)
maar goed ik heb er ook een stuk of 6 op de schap liggen ;-)

Frenske
19/04/2010, 18:25
hoog aanbod, lage vraag = ?? :whistle:

Frenske
20/04/2010, 18:39
gezien de weinige reacties heeft niemand hier blijkbaar ervaring met dit probleem. Daarom heb ik enkele andere fora geraadpleegd en men komt tot de conclusie dat onderstaande methode als zeer werkzaam wordt gezien, ja zelfs nog beter dan het monteren van een goede gebruikte tank.

http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm

bestelling loopt sinds net, zal ergens eind mei pas gebeuren door drukke werkzaamheden. Zal dan fotokes plaatsen van de smurrie 8-)

Frenske
06/06/2010, 10:58
hmmm, de gemene dorst die mijn muuske de laatste weken liet zien (nee, niet op de weg, enkel het heen en weer rijden op de oprit :doh:) heeft dus een oorzaak. Ik had het brandstofrelais kortgesloten en zo de benzinepomp laten draaien. vreemde geluiden waren mijn deel. De injector van de tweede cilinder bleef spuiten. Eerste conclusie: injector defect, echter heb ik pas nieuwe gemonteerd. Dus een injector gewisseld, zelfde effect. Het inlaatspruitsuk stond vol met benzine. De enige conclusie kon zijn dat de spinnekop de geest gegeven heeft. Ergo sloeg deze jongeman aan het demonteren en zie hier de oorzaak!! Een defekt rubbertje.... (zijn al veel kindertjes door geboren :p) Vervanging van het ringetje biedt weinig soelaas, teveel componenten hebben invloed op de werking. Ergo is Martin al zoekende voor vervanging.....

-Bassie-
06/06/2010, 12:51
ben je daar tenminste ook achter :thumb:

nog ff dan kan die voor de keuring :-)

Fantaman
06/06/2010, 14:12
ik heb nog wel een wel een luchtweger in de schuur liggen
met de injector leidingen en filterhuis er nog aan vast
december 2008 uit mijn auto gehaalt, stuur anders maar een pm;-)

Frenske
19/06/2010, 10:20
Hosanna!! nieuwe spinnekop gemonteerd en mijn muuske snort weer tevreden ......

thnxs Martin! :thumb:

M.B.H.
20/06/2010, 21:51
Hosanna!! nieuwe spinnekop gemonteerd en mijn muuske snort weer tevreden ......

thnxs Martin! :thumb:

Mooiman ;-)en het getest bij mij de deur uitgaan, geeft plezier :-)

Frenske
04/09/2010, 10:51
Waarde medeliefhebbers en liefhebberinnen,

Rode streepjes zijn verwijderd, was een stuk cake, de originele opschriften zijn minder makkelijk te verwijderen, ff op de tandjes bijten dus.... De ovale eindtip is al een tijd geleden gearriveerd, was niet mooi en leek in niets op het origineel, dus gaan mijn APE zoon en ikke experimenteren met eigen fabrikaat.
De pas aangeschafte nieuwe schoentjes voor mijn muuske stellen me voor een dilemma. Gespoten worden ze toch maar steeds weer zie ik het beeld van een leMans uitvoering met die mooie witte velgen. Bij wijze van proef heb ik er eentje mooi Alpineweiß gespoten, zie fotoke. Wat vindt men er van?

Cor 944
04/09/2010, 11:18
mijn eerlijke mening,over die witte velgen.
in 1 woord , Afschuwelijk.

ShroudedVeil
04/09/2010, 11:50
Ik zou het ook niet doen

jimfrey944
04/09/2010, 12:01
witte velgen in een woord prachtig
ik vind het een mooie aanvulling op al dat mooie witte plaatwerk
ik zeg doen

captainfrasca
04/09/2010, 12:17
Ik ben er eigenlijk ook wel gecharmeerd van!

-cees-
04/09/2010, 13:29
Mijn smaak is het absoluut niet. Ik zou ze mooi grijs maken.

-Bassie-
04/09/2010, 13:40
Hmm is zeg ook zilver.

Maar geen wit vind ik er niet bij passen.

dopre
04/09/2010, 17:00
Ik denk dat het zeer moeilijk zal zijn om exact dezelfde kleur van het plaatwerk te bekomen. Twee verschillende soorten wit zal dan weer niet zo mooi zijn.

Frenske
04/09/2010, 17:02
ach, het is de bedoeling dat mijn muuske voor de winter rijklaar is, dus met kenteken. In het jaar 2011 komt een nieuw jasje van het mooie L90E, alias alpineweiß .......;-)

(bij de weg, de lak is gemengd op de kleur van mijn muuske, als die opgecleanerd wordt mag er geen kleurverschil meer zijn)

Fantaman
04/09/2010, 20:41
ik vind witte velgen onder een witte auto niet mooi maar het is mijn auto niet dus als jij het mooi vind doen
lelijk is het ook niet

M.B.H.
05/09/2010, 22:30
mijn smaak is het niet
maar over smaak valt niet te twisten;-)
als je het zelf mooi vind, lelijk is het ook niet

LWB
06/09/2010, 17:58
op zich niet verkeerd,wel effe een naafdopie erin;-)

Frenske
16/09/2010, 18:23
Op Laurens' verzoek:

Frenske
16/09/2010, 18:24
oh ja, ze zijn allen gespoten in maagdelijk L90E, ik hoef het maar mooi te vinden .... ;-)

LWB
16/09/2010, 18:49
mooi toch:thumb:

ShroudedVeil
16/09/2010, 21:42
Zolang jij het mooi vind , moet je het zo houde !:-)

Jeroen
17/09/2010, 07:48
Ziet er goed uit toch ? gewoon lekker houden zo :D

Frenske
25/09/2010, 10:30
Zo, alle plannen voor volgende week in de war geschopt door Porsche!(René). Zijn "earl" gaat nu als donor dienen voor mijn muuske. Ergo het verlof van komende week opgeschort om te bezinnen wat te doen/laten. Werkgever vond het niet heel erg dat ik gewoon ga werken (aanwezig zijn;-))......
Earl is in een staat waarvan ik zeg: hoe kun je het een 924 aandoen? Al die technische liflafjes zoals achteruitrijcamera, nepluchthappers op de motorkap, naderhand ingebouwde electrische ramen en meer van dat ongein. Maar daar kan René niets aan doen, is zijn schuld niet.


René, nogmaals bedankt!!

Frenske
25/09/2010, 13:04
De witte teledails zijn gemonteerd, ziet er goed uit. Ondertussen hebben "earl" en "muuske" met elkaar kennis gemaakt, earl ziet het zo te zien wel zitten:love:, hij kan zijn ogen geeneens meer dicht krijgen :-) (al weet ie nog niet wat hem boven het hoofd hangt :whistle:

Frenske
25/09/2010, 18:13
en toch was ik nieuwsgierig wat earl scheelde met schakelen, ergo er eens onderdoor gelopen. Bleek de borgschroef van de schakelstang los te zitten.... Toen nog ff onder de kap gemorreld, ontsteking afgesteld ( stond op 40 graden voorontsteking :Cry:) en het mengsel (twee hele slagen richting armer gezet)op het goede oor afgesteld. Earl bromt lekker en schakelt bijna als vanouds.
Dus zet ik earl een paar weken in als woon-werkvervoer, eens zien hoe de techniek zich houdt en wat de toekomst wordt..... ;-)

jimfrey944
25/09/2010, 19:12
ahhh ja die schakelstang los dat heb ik ook eens gehad met mijn 944
ik heb toen een tijd in de rats gezeten was toen nog erg jong en had geen geld voor een bak reviesie
toen ik de moet had om te gaan kijken vond ik de losse stang
boutje weer vast en rijden maar
oef gelukkig

Sharjah
28/09/2010, 18:33
Zo krijgt Earl ook weer een kans. Dat was 'm bij ons
niet gelukt. Blij, dat je dat voor elkaar hebt!

Frenske
28/09/2010, 18:36
nou, earl krijgt geen kans meer, vanaf zaterdag as. begin ik met demontage. Zoals al eens vermeld, het in goede staat brengen van earl zou te veel kosten, voor de APK alleen al moeten alle remleidingen en slangen vervangen worden. En dat is nog maar het begin. Maar earl zal verder leven in mijn muuske .... ;-)

De onderdelen die ik niet kan of wil gebruiken als donororganen zal ik hier aanbieden. :thumb:

Sharjah
28/09/2010, 18:40
De ophanging van 't spruitstuk heeft ook wat nodig, enz., enz.
(Ik heb hier nog wat papieren van de garage, als je die wilt)
Hij heet niet voor niets Earl, hè.

Fantaman
28/09/2010, 21:12
earl kleine crimineel met grote idealen:loco:

replica
08/10/2010, 12:42
die velgen hoe heb je die gespoten? Welke soort primer?
Trouwens heel mooi en appart :eyebrows:

Frenske
08/10/2010, 13:38
De velgen zaten nog strak in de lak, dus eerst goed ontvet, toen mooi geschuurd met P600 nat, daarna primer in meerdere dunne lagen en daarna spuitplamuur. Mooi glad geschuurd met P1000 nat. Daarna bij de plaatselijke autolakkenboer spuitbussen laten vullen met op de rest van de auto aangepaste kleur. Dit in 4 dunne lagen opgebracht op de met een verffohn opgewarmde velgen. De velgen mogen dan niet te heet worden omdat anders de lak te snel droogt, kwestie van uit proberen.... :thumb:

replica
12/10/2010, 11:59
Awel knap werk Frenske !!!!

Frenske
12/10/2010, 13:03
Awel knap werk Frenske !!!!

waarvoor dank. Echter heb ik niets gedaan aan kleine beschadigingen aan de rand:frown:, komt ooit wel eens....:whistle:

Frenske
08/11/2010, 14:13
Waarde medeliefhebbers en hebberinnen,

Door de komst van donor "earl" heb ik natuurlijk ook een onderstel dat afwijkt van dat van mijn muuske. Stabilisatorstang voor is anders bevestigd en achter zit er enen op de grijze, mijn muuske heeft er achter geen. Nu rijzen er twee vragen bij me:
1 Verdient het de voorkeur om mijn muuske om te bouwen naar het nieuwere onderstel?
2 Wat zijn de voordelen c,q, nadelen?

ben benieuwd naar jullie antwoorden. :shocked:

ArvidW
08/11/2010, 15:25
De achterassen zijn uitwisselbaar (op heele oude na), ze zijn niet licht maar het is te doen zelfs als de wagen op bokjes staat.

Ik vond de toevoeging van de stabilisatorstang achter een nuttige toevoeging. De wagen rolt merkbaar minder in de bocht.

Helaas moet wel de wagen uitgelijnd worden, niet elk uitlijn bedrijf heeft hiervoor de kennis in huis dus van te voren even navragen kan geen kwaad.

Bevestigingsmethode stabilistatorstang voor maakt niet zo veel uit, de diameter is belangrijker.

Frenske
13/11/2010, 12:07
Had vandaag geen trek in slachten, dus ff de binnenverlichting en dashboardverlichting van mijn muuske nagekeken. Alle lampjes vernieuwd, had het toch eenmaal los. Bij het monteren moest ik eraan denken dat bijna alle Porsches de toerenteller in het midden hebben. Nu wilde ik niet gelijk David naäpen en heb mijn eigen (nou ja eigen, is geinspireerd door het mooiste Porsche model ooit, de 903) idee uitgevoerd, zie plaatje:

5638

helaas geen chromen ringen en wijzers. De ringen zijn besteld en ik ga eens proberen of de tellers demontabel zijn, ken iemand die errugh handig is met een minifreesbank .... :thumb:

Fantaman
13/11/2010, 21:22
is inderdaad een leuke modificatie maar als ik nie elke 5 sec op de teller kijk rijd ik veels te hard. 50-60 gaat wel prima op de toeren teller:heh:

-Bassie-
13/11/2010, 21:24
jah frans de tellers zijn zeer makkelijk demontabel.

als je de ringen aan de achter kant een beetje omzet met een schroevendraaien druk je die ringen er vrij makkelijk af ;)

Frenske
14/11/2010, 11:56
is inderdaad een leuke modificatie maar als ik nie elke 5 sec op de teller kijk rijd ik veels te hard. 50-60 gaat wel prima op de toeren teller:heh:

discipline is niet enkel een mooi woord, leer je rechtervoet dat eens ..... ;-)

Frenske
14/11/2010, 11:56
jah frans de tellers zijn zeer makkelijk demontabel.

als je de ringen aan de achter kant een beetje omzet met een schroevendraaien druk je die ringen er vrij makkelijk af ;)

net geprobeerd, is idd zo, thnxs Bassie! :thumb:

-Bassie-
14/11/2010, 13:39
ik heb hier een km teller al een keer of 5 uit elkaar gehaalt ;)

doet de afstand het nog wel bij jouw teller?

Frenske
14/11/2010, 14:03
ik heb hier een km teller al een keer of 5 uit elkaar gehaalt ;)

doet de afstand het nog wel bij jouw teller?

yep, alles werkt nog. Ook die van "earl" trouwens ....

(still for sale .....)

Fantaman
14/11/2010, 16:53
discipline is niet enkel een mooi woord, leer je rechtervoet dat eens ..... ;-)

die voet is gewoon veels te zwaar, die zakt langzaam naar beneden. een elastiekje zou kunnen helpen om hem omhoog te huoden:loco:

Frenske
10/03/2011, 18:18
Zo, dat heb ik weer. Zaterdag weer eens flink door mijn rug gegaan, vandaag pas de eerste keer uit bed (behalve voor de broodnodige pittstops). Is al de 4de keer in twee jaar, zodoende ligt mijn project ook weer voor de 4de keer twee maanden op zijn gat. Zal ook de laatste zijn die ik kan doen, ben uit de automotive gestapt omdat ik rugklachten had, nu weer terug dus :Cry::Cry::Cry::Cry::Cry:

Dus, met heel veel pijn:Cry: in mijn hart, voor de juiste prijs is mijn muuske te koop, samen met de onderdelen van Earl........

-Bassie-
10/03/2011, 18:27
Wow heftig Frans.
Dat wens je je helemaal niemand.
Sterkte er mee met de muuske en iemand vinden die hem wil kopen.

jimfrey944
10/03/2011, 18:45
:c_48: :censored: :Cry:

LWB
10/03/2011, 21:47
gatver^^%$ ,geen leuk bericht Frans,
sterkte ermee.....

M.B.H.
10/03/2011, 22:15
Tja dit is niet Leuk >>>>>>>>veel Sterkte FRANS

Jayke
10/03/2011, 22:54
Sterkte Frans!

dopre
11/03/2011, 22:11
Veel sterkte Frans,
Dit doet een mens toch even nadenken.

Groeten Dopre

captainfrasca
12/03/2011, 11:14
Heel veel sterkte Frans! Niet leuk om te horen!

Frenske
12/03/2011, 13:10
Dank voor de bemoedigende woorden. De allerergste pijn is wegge-ebt, kan weer een beetje van de plaats.

Bloed kruipt waar het niet gaan kan, alsook mijn 924 bloed. Mijn Muuske gaat NIET in de verkoop, eender wat mijn arts en omgeving ervan zegt!! Zal toch iets met mijn vrije tijd moeten doen en breien of borduren past niet bij mij. Ook zie ik de aasgieren al om mijn niet afgemaakt project cirkelen die het voor een appel en een ei willen hebben. Eeuwig zonde!!
Wat ik zelf niet (meer) kan besteed ik uit. Duurt dit project(je) maar nog wat langer. APEzoon kan niet helpen, is drukdruk met zijn bedrijfje en de onderhandelingen met een bedrijf om daar in dienst te gaan als projectleider in de farmaceutische industrie. Ergo kan deze ouwe waarschijnlijk voorlopig weer eens fluiten naar de macaroni :mad: maar toch begrijpelijk, er moet eerst brood op de plank!

Bcreative
12/03/2011, 19:43
Goed te horen dat je 't niet opgeeft en een 924-malloot blijft! Overal is een oplossing voor, toch?! Veel succes en lekker blijven genieten!

jimfrey944
12/03/2011, 19:52
mmmmmm gewoon blijven rommelen je gemak zoeken en rustig aan sleutelen blijven
en wat die macaroni betreft ik vond dat Italianse al niet bij een Duitser passen:wink:
maar helaas misschien heft hij in de toekomst nog tijd wat te lassen

M.B.H.
13/03/2011, 22:11
ja ouwe, ouderdom komt met gebreken,en wijsheid met de jaren,
dus rustiggggg doorrrr gaan.

Frenske
15/04/2011, 12:24
Zoals gezegd, het bloed kruipt waar het niet gaan kan....

remmelarij voor aanpak:
6270

Donor Earl heeft liefdevol zijn organen afgestaan, die zijn dus eerst gestraald, velgenzilver, dus niet tuningrood, gespoten en van een goed revisiesetje voorzien, aanschouw het verschil:
6271

Gemonteerd met goodridge remslangen en cu/ni legering remleiding:
6269

Het cosmetische van de wielophanging enz. komt als mijn rug meer toelaat...:mad:

Ik heb besloten de remmen origineel te maken, dus ook achter de 19 mm remcilinders erin.

Frenske
15/04/2011, 12:55
ps, iemand nog remklauwen kopen? mooi roestbruin ......:flame:

LWB
15/04/2011, 16:21
heel wat anders! rvs leidingen,geeft dat een verschil?

M.B.H.
15/04/2011, 16:21
Geen Half werk Top Frans

Frenske
15/04/2011, 16:35
heel wat anders! rvs leidingen,geeft dat een verschil?

hoe bedoelt U? ik heb koper/nikkel gelegeerde remleiding verwerkt, geen rvs. Of bedoel je de goodridge? die zijn dunner en zwellen niet onder druk waardoor je pedaaldruk effectiever is en de pedaalweg iets korter. Had al heel goede ervaringen ermee met mijn tweede liefde, het Kwalijk Zakie. Eerst rukken aan die handel om remvertraging te voelen en na montage van de goodridges gewoon met twee vingers de volle remdruk halen. Wel dient vermeldt te worden dat een motorfiets geheel remslangen heeft, niet te vergelijken met een auto. Die heeft max één meter aan slang, een motorfiets kan makkelijk aan de twee meter komen....

924turbo2
16/04/2011, 06:38
Staat een setje op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/441595585

Ik rijd er zelf ook mee, als je je remslangen toch moet vervangen is het een leuke upgrade. Als je net nieuwe remslangen hebt is het overbodig, zeker voor een straatauto.

Frenske
16/04/2011, 07:12
Staat een setje op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/441595585

Ik rijd er zelf ook mee, als je je remslangen toch moet vervangen is het een leuke upgrade. Als je net nieuwe remslangen hebt is het overbodig, zeker voor een straatauto.

trotse prijs voor "tweederhandsjes".....(en niet passend op de NA)

924turbo2
16/04/2011, 07:45
oja, vergeten, ik zat met 944 remmen in m'n hoofd. Voor 43 pond heb je een setje op Ebay voor de 924. Met verzendkosten kom je dan op rond de 60 euro.

Remslangen zijn overigens van een forum lid:

http://community.924forum.nl/threads/6694-delen-924S-veel-nieuwe-delen-€-zie-advertentie

Frenske
11/05/2011, 18:33
Onze Martin is terug van vakantie en heeft wat heel moois meegebracht voor mijn muuske:

6349

Wederom mijn complimenten voor de Bosnische kompanen van Martin, super strak uitgevoerd!! :thumb:

LWB
11/05/2011, 20:14
bling bling voor onder de elleboog! fraai hoor...

Bcreative
12/05/2011, 13:21
Ziet er allemaal goed uit; zowel in, als onder de auto!

M.B.H.
12/05/2011, 14:18
Onze Martin is terug van vakantie en heeft wat heel moois meegebracht voor mijn muuske:

6349

Wederom mijn complimenten voor de Bosnische kompanen van Martin, super strak uitgevoerd!! :thumb:

ik zal het doorgeven aan de Kompanen ........................

bartpopken
12/05/2011, 18:12
Ziet er toch maar prachtig uit.

Toppie..

Frenske
23/05/2011, 17:30
Nu de remmen achter, had er slechte montageplaten op zitten, zwaar verroest en die van de donor waren niet beter. Onze Martin was met vakantie, ergo elders gezocht met het resultaat hieronder:

6436

die dus weer retour gestuurd en eens bij Alpo gevraagd wat nieuwe kosten. Prijs viel wel mee, alleen links was niet meer leverbaar :doh: Ook in le grande Moffrica nagevraagd met het gelijke droevige resultaat:icon_e_sad:
Toen mocht ik met een Passat CC (lekkere auto trouwens!) ergens (Moffrica) heen en dan naar de dealer voor een beurt. Ff wat gepraat met de mannen van de receptie en magazijn en voila, nieuwe platen, links en rechts!! zie onderstaande prent:

6437

voor de foto ff oude veren gebruikt, de nieuwen waren te dik en worden omgeruild.

Bedenk dat de platen een bestelnummer hebben dat begint met 113 en da's de VW code!!

Mijn grote en verpletterende dank gaat dan ook uit naar Jeroen, de magazijnman van Wealer te Sittard. Toffe klus!!

harry
23/05/2011, 17:48
Frans
Het is je toch gelukt zie ik, ziet er netjes weer uit.

M.B.H.
23/05/2011, 17:56
Top frans erg netje's

924turbo2
23/05/2011, 18:02
Das geen half werk !

Frenske
23/05/2011, 18:02
daar moet mijn muuske toch wel een halt mee toegeroepen kunnen worden, dacht ik zo. Ben nog aan het twijfelen of ik de remschijven niet toch vernieuw .....


ps, moraal van het tweederhandsverhaal: koop bij een bekende, zoals Martin of koop nieuw!

Bcreative
23/05/2011, 19:16
Tja, wijze les. Maareh, mooi spul, hoor!

LWB
23/05/2011, 19:27
:wink: ziet er nieuw uit...
fijn dat ergens nog een magazijn is met onderdelen erin...
remschijven meenemen en het is geheel als uit de fabriek...

Meneer aard
23/05/2011, 20:31
Die stofplaten zijn toch nieuw ook wel via kever webshops e.d. via een redelijk bedrag nog nieuw te krijgen.

Bcreative
23/05/2011, 21:28
Die stofplaten zijn toch nieuw ook wel via kever webshops e.d. via een redelijk bedrag nog nieuw te krijgen.
www.kaagkevers.nl (http://www.kaagkevers.nl). Zit bij mij in de buurt. Die gasten zijn wel o.k..

Frenske
24/05/2011, 06:31
Volgens de mensen bij Wealer zijn dezelfde enkel op de 1303 en de LT serie gemonteerd. En de prijs? zoals ze in de PET vermeld zijn.

Frenske
02/06/2011, 12:44
Beste medeliefhebbers,

heden heb ik nieuwe rem- en benzineleidingen gemonteerd. Daarbij viel mijn oog op de versnellingsbak, wieldraagarmen enz enz. Dit is door het lange staan (niet enkel bij de vorige eigenaar maar ook de twee jaar onder mijn carport hebben geen goed gedaan) in een dermate toestand dat ik besloten heb nog voor mijn muuske op RDWkeuring gaat dit alles aan te pakken. hieronder de lijst wat ik alles ga doen. Mede dankzij het slachtfeest heb ik nog een compleet '85er onderstel. Dit wordt onderhanden genomen, dus alles roestvrij gemaakt en netjes in de lak of poedercoating. Verder alles nieuwe rubbers , fuseekogels en wiellagers. Hitteschilden zijn in prima staat, worden opnieuw verzinkt. APEzoon maakt zaterdag as het macaronispruitstuk, althans dat is de planning. Daarvan zal hier een reportage geplaatst worden.
Is dit alles gebeurd zal er ook een nieuwe jas aangemeten worden. Mooie nieuwe stootstrips, de spoilers dermate gemonteerd dat er geen schroeven te zien zijn en nieuwe originele stickers. Daarna hoop ik dat mijn muuske in een staat is die met die van Laurens'924 kan concureren :tongue:

Dit alles zou nog dit jaar moeten geschieden. Eenieder die zich verveeld kan zich vrijwillg aanmelden ..... :wink:

LWB
02/06/2011, 14:26
:icon_rolleyes:kijk,voorlopig genoeg te doen...
succes met de werkzaamheden,zal graag helpen maar kom al niet aan mijn eigen toe:icon_rolleyes:

M.B.H.
03/06/2011, 08:39
dat zijn nog eens plannen Frans Succes

Frenske
03/06/2011, 15:47
En wat ik nu zoek:

waar kan ik voordelig (niet dat ik een ************ wordt maar mijn projectje moet wel binnen budget blijven) nieuwe rubbers, lagers, fusee en stuurkogels kopen?

ik sta open voor suggesties.....

harry
03/06/2011, 16:17
Is er dan geen subsidie voor de witte muskes ?

Frenske
03/06/2011, 17:26
Is er dan geen subsidie voor de witte muskes ?

ja, er bestaat subsidie maar die mot ik zelf neerleggen ...... :rain:

Bcreative
04/06/2011, 19:33
Dat zijn nogal plannen! Maar goed dat je 'm helemaal strak gaat maken! :smile:
Kan je helaas niet helpen aan adressen voor goedkope rubbers, etc.. Volgens mij wil jij gewoon mooi nieuw spul hebben. Doe ik ook altijd en daar betaal je volgens mij bij de gebruikelijk adressen (Alpo, PMP, dealer)gewoon de prijs voor.... Succes! Oh en mocht je toch nog een geheim adresje vinden voor goedkoper nieuw spul, dan houd ik me aanbevolen!:wink:

Frenske
05/06/2011, 10:30
Dank voor de ideeen en bijdragen. Gelukkig is internet een mooi medium en ebay een goede onderdelenbank. En doordat ik een maat in Moffrica heb wonen blijven de verzendkosten ook nog eens binnen de perken.

Besteld:

wiellagersset 2 x
fuseekogel 2 x
rubbers voor de wieldraagarm, elk 2 x
remschijven 2 x

dit alles voor een luttele €135. Komt nog €4.90 verzendkosten bij.....

Nu hoor ik dus ook bij de krenten wegers? :icon_biggrin:

jimfrey944
05/06/2011, 11:44
oke maak ik het officieel
6506

Frenske
05/06/2011, 11:53
hahahaha........
(moet ik me nu altijd als zodanig gedragen?)

jimfrey944
05/06/2011, 12:36
ja zeker
en je moet hem altijd tonen in de vorm van je avatar :icon_biggrin:

Frenske
05/06/2011, 12:54
als dat verplicht is, tja wie ben ik om dan te weigeren .....

jimfrey944
05/06/2011, 13:27
lekker om even te kunnen lachen op zon druilerige dag

-Bassie-
05/06/2011, 13:29
druilerige zondag?
hier schijnt gewoon de zon (voor even)

word wel saai kwa avatars als iedereen straks bijna zo`n avatar heeft.

Frenske
05/06/2011, 13:39
eeuuhh, is mijn avatar!! afblijven!!!!!!

924turbo2
05/06/2011, 16:03
Ik ben blij dat Frenske eindelijk uit de kast is gekomen :wink:

LWB
05/06/2011, 16:11
Hey ouwe ************,is het nog gelukt met de spagetti? (Ben benieuwd..)

hahaha het is zo erg dat het Forum een automatische aanpassing doet in tekst,zo erg ben je gezonken!

Frenske
05/06/2011, 16:40
macaroni is niet doorgegaan, moest elders werken. Tja, brood op de plank is belangrijker. Planning is komende zaterdag.

(en als dat weer niet doorgaat zwaait er wat voor zoons!!)

-Bassie-
05/06/2011, 16:50
begin zo onderhand wel benieuwd te raken naar de spaghetti.
heb al wel een paar alternatieve gevonden voor een mooi bedrag.

tussen de 245 dollar en 600 dollar.

Frenske
05/06/2011, 18:03
de spaghetti wordt uitgelegd op koppel, als je pk's zoekt wordt dit niet de juiste. Die welke op ebay wordt aangeboden, die met alle 4 pijpen in een collector, die is voor pk's en wel vanaf ca 5000 rpm. Voor de race dus. Nadeel van die is dat veel koppel onderin verloren gaat.

ergo zoeken wij de middenweg, met voor mij de nadruk op koppel bij lage toeren.... S P A N N E N D ! ! !

dus binnenkort in dit theater te bewonderen!!

oh ja, ************s: niets voor jullie, koopjes zoeken jullie maar op ebay .... :icon_biggrin:

-Bassie-
05/06/2011, 18:05
het gaat niet over de gene op ebay ;)

maar het gene hier op:
http://garage.ideola.com/prod-2LEngineMods.html

Frenske
05/06/2011, 18:09
het gaat niet over de gene op ebay ;)

maar het gene hier op:
http://garage.ideola.com/prod-2LEngineMods.html

pk's dus. Lange runners met een grotere diameter .....

Bcreative
06/06/2011, 08:45
Ach, draag je avatar met trots!:thumbsup: Die auto kan je echt bakken met geld kosten (I should know!) en het houdt ook nooit op; als het geen onderhoud is, dan gaat er wel weer wat stuk... :mmph: Er zijn zat mensen die te cheap zijn om überhaubt hun auto normaal te onderhouden. Maar dat zit bij jou wel goed. Dus voor mij ben jij gewoon slim bezig als je shopt voor onderdelen! Keep up the good work! :icon_e_wink:

Frenske
13/06/2011, 16:48
Sneak preview...... nog niet klaar maar er zit schot in:


6563

-Bassie-
13/06/2011, 16:50
hmm dat maakt mij benieuwd.

Frenske
13/06/2011, 16:51
let wel, op koppel uitgelegd, op koppel!! Dan is het zelfs wenselijk dat de runners niet even lang zijn. Mijn oude leermeester zei altijd: op de mm evenlang maar dat blijkt achterhaald.

-Bassie-
13/06/2011, 16:56
is de prijs al bekend?

ben wel benieuwd.

Frenske
13/06/2011, 16:57
nog niet bekend maar met $245 kom je er niet .......

-Bassie-
13/06/2011, 16:57
dat snap ik maar dat maakt ook niet uit wil best geld uitgeven voor spullen.
dat maakt mij niet super veel uit als het goed is ;)

924turbo2
13/06/2011, 16:58
Ziet er gaaf uit, heeft hij geen buigmachine, dat alles met lasbochtjes doet ?

Frenske
13/06/2011, 17:42
Heeft ie wel maar die krappe bochten krijg je niet met een buigmachine, de diameter wordt kleiner. Dat is zeker niet de bedoeling! Bovendien is de wanddikte 2 mm. Dit ivm met de sterkte van het spruitstuk. De goedkopere versiens die via ebay worden aangeboden zijn dunwandig en scheuren snel.

---------- Post added at 18:42 ---------- Previous post was at 18:02 ----------


Hey ouwe ************,is het nog gelukt met de spagetti? (Ben benieuwd..)

hahaha het is zo erg dat het Forum een automatische aanpassing doet in tekst,zo erg ben je gezonken!

ahum, de ************s konden het niet hebben dat de waarheid geschreven werd ........

ArvidW
13/06/2011, 19:25
Erg fraai stukje RVS:cool:

LWB
13/06/2011, 19:31
ben benieuwd, is deze straks na te produceren d.m.v. een mal of is het pas en meet werk ook voor een tweede/derde enz..

M.B.H.
14/06/2011, 12:39
veel beloofend maar we zijn en blijfen benieuwd naar het eind resultaat

Frenske
14/06/2011, 17:00
ben benieuwd, is deze straks na te produceren d.m.v. een mal of is het pas en meet werk ook voor een tweede/derde enz..

is gewoon na te produceren, de eerste is altijd de lastigste. Bovendien kunnen er verschillende ontwerpen ontstaan die afgestemd worden op de wensen van de klant ....

LWB
14/06/2011, 17:50
wel blijven het volgen...

Frenske
18/06/2011, 10:43
Dank voor de ideeen en bijdragen. Gelukkig is internet een mooi medium en ebay een goede onderdelenbank. En doordat ik een maat in Moffrica heb wonen blijven de verzendkosten ook nog eens binnen de perken.

Besteld:

wiellagersset 2 x
fuseekogel 2 x
rubbers voor de wieldraagarm, elk 2 x
remschijven 2 x

dit alles voor een luttele €135. Komt nog €4.90 verzendkosten bij.....

hmm, net binnen:
alle clips om rem en benzineleidingen te bevestigen, stabilisatorrubbers voor, dit alles via Alpo, waarvoor dank voor de goede ! Geheel nieuwe wieldraagarmen (kosten in Moffrica geen drol, is goedkoper dan de electriciteit die de compressor gebruikt om de ouden te stralen)

Gisteren bij de werkgever besteld: een paar vrije dagen om dit moois te kunnen monteren. Antwoord: komende week niet :(

tja, brood op de plank gaat voor!

Frenske
30/06/2011, 16:36
Nou, die vrije dagen heb ik dus, vandaag de eerste. Gelijk aangevallen en gemonteerd:

wieldraagarmen, deze eerst tegen roest beschermd. Zien er gelijk weer ouder uit .....
wiellagers in nieuwe remschijven, mooi in kwaliteitsvet gezet.
fuseekogeltjes,
stuurkogeltjes,
stuurhoezen,
remblokjes,
rubbertjes allen van de voorwielophanging, incluus stabilisator ...

zie prenten:

671867196717

LWB
30/06/2011, 18:12
prentjes zien er goed uit,misschien een tekooptopicstarten?

Frenske
30/06/2011, 18:14
ach ja waarom niet... of kalk jij dit effe om?

jimfrey944
30/06/2011, 21:30
t ziet er weer lekker fris uit zal wel weer lekker rollen en remmen

LWB
30/06/2011, 21:52
ach ja waarom niet... of kalk jij dit effe om?

done.

hiero (http://community.924forum.nl/threads/8608-een-paar-parts-sale-Frenske?p=69305#post69305)

M.B.H.
01/07/2011, 08:10
Ziet er weer goed uit Frans :9

APE
22/06/2012, 08:12
Beste heren..

Het gaat nu dan toch echt een keer gebeuren.. De 924 gaat snel rijdend gemaakt worden en op kenteken gezet.

Echter loop ik nu al tegen een probleem aan. Hij start niet..

Vonken doettie
benzine krijgen doettie

Ik vermoed dattie teveel benzine krijgt.. waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik ben wel aardig onderlegd wat auto's aangaat, maar dan de modernere techniek :P Dus ik moet nog even leren..

APE
22/06/2012, 08:13
Oh ja.. hij heeft wel gelopen.. Frenske heeft al stiekem met mij mee door de buurt gecrosst..

M.B.H.
22/06/2012, 09:22
Dat zijn de goede berichten ( afwerken enz. )
Dat hij te veel benziene krijgt kan aan verschillende dingen liggen.
Maar het eerste waar je naar kunt kijken is of de plunjer in de brandstof verdeler niet blijft hangen.
luchtvilter er uit halen dan kun je binnen door de kast met je hand de luchtweger voelen.
die moet je met tegendruk naar boven duwen als je hem loslaat en je start even dan moet je weer tegen druk op de LW hebben.
Als dit niet zo is dan blijft de plunjer boven in hangen ( door de druk van de pomp word hij naar beneden gedrukt. )

Jayke
22/06/2012, 10:21
Mooi om te horen dat je ermee aan de slag gaat, succes!

APE
22/06/2012, 10:32
Dat zijn de goede berichten ( afwerken enz. )
Dat hij te veel benziene krijgt kan aan verschillende dingen liggen.
Maar het eerste waar je naar kunt kijken is of de plunjer in de brandstof verdeler niet blijft hangen.
luchtvilter er uit halen dan kun je binnen door de kast met je hand de luchtweger voelen.
die moet je met tegendruk naar boven duwen als je hem loslaat en je start even dan moet je weer tegen druk op de LW hebben.
Als dit niet zo is dan blijft de plunjer boven in hangen ( door de druk van de pomp word hij naar beneden gedrukt. )

ok dat ga ik van het weekend even proberen! thnx

jimfrey944
22/06/2012, 12:07
Die druk voel je trouwens alleen (goed)als je pomp draait

replica
23/06/2012, 00:29
Hallo iedereen,

Nu naar mijn bescheiden mening wordt de plunjer naar beneden gedrukt door de controle druk.
Niet door de systeemdruk van de pomp.
De controle druk komt van de wur warm up regulator.
Als de motor koud is geeft de wur 1,5 bar door, controle druk op de plunjer, na 3 min komt die op 3.5 tot 4 bar.
Dit door doordat het bimetaal van de wurm opwarmt en minder druk zet op het membraam.
Dus bij koude motor is de controledruk lager, de luchtweger gaat gemakkelijker omhoog en krijgt dus makkelijker benzine.
Bij normaal warm draaien is de controle druk groter en krijgt de plunjer meer tegendruk dus de 3.5 tot 4 max bar.
Dit resulteert dat de luchtweger minder agressief naar boven gaat en vervolgens langzamer benzine inspuit(armer dus).

door mijn complete restauratie van alles wat aan mijn 924 hangt, heb ik nog veel bijgeleerd van de porsche.
Ook het k-jetronic systeem.
Alles bij benzine inspuiting en co begint eigenlijk eerst met de juiste systeemdruk 5.0 bar (deze komt van de pomp)
En de controledruk.
indien deze niet goed zijn, zal je motor nooit optimaal werken.
Als beide juist uitmeten, kan men eigenlijk pas de co 2 bijstellen.

De druk zou moeten uitgemeten worden met een manometer.
Dit ga ik nu zondag doen en als het kan maak ik een filmpje.


Het kan zijn na lang stilstaan dat de plunjer idd vasthangt en even moet worden losgemaakt.
Anders gewoon testen of deze niet blijft hangen, injectors in een fles en luchtweger handmatig bedienen.
probeer eerst eensde co schroef terug te draaien. dit met draaiende pomp en 1 leiding los van de spinnekop.
Draaien naar links tot er net geen benzine meer uitkomt.
Probeer te starten, slaat hij niet aan, dan zou ik al dadelijk kijken of je startsproeier nog werkt.
Want zelfs krijgt hij geen benzine, hij moet steeds even lopen op de benzine van de startsproeier.



Ik zou ook de ontsteking eens goed nakijken

veel succes

o.stijn.o
23/06/2012, 23:35
Heb even vraagje over u uitlaat origineel zijn de buizen buitendiamet 50mm ( op een 2L motor) hoeveel is deze bij u nu gemaakt??

replica
24/06/2012, 00:19
Momenteel heb ik nog de orginele uitlaat er opzitten, (voor technische controle)
Daarna wil ik een 4 in 1 er op mijn einddemper van sebring, staat er ook nog niet onder.
Deze heb ik echter nog niet uitgemeten....

Start hij?

APE
24/06/2012, 18:31
nog niet kunnen proberen helaas.. geen tijd gehad.. ik zit ook middenin een verbouwing dus het gaat even op traag tempo allemaal

replica
24/06/2012, 23:31
Tja een mens heeft soms handen te kort....

jimfrey944
25/06/2012, 08:04
Ik herken dat probleem ook