PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein stukje achterklep rubber



Pas
03/03/2009, 09:04
De rubberen rand op de auto komt bij mij niet helemaal samen en laat dus een gaatje over van ~2cm.
Logisch dus dat ik bij het rijden met open ramen de uitlaatgassen binnen krijg.

Is er iemand die een oud rubber heeft liggen die hij toch al vervangen heeft en daar een stukje uit kan snijden voor me?

Bcreative
03/03/2009, 09:12
Bedoel je de rubberrand rond je kofferbak? Die worden na al die jaren vaak wat platter en verweren langzaam, waardoor de klep idd niet meer mooi aansluit. Het beste is om 'm te vervangen. Is nog gewoon nieuw te koop bij de bekende adressen (Alpo, PMP). Wat ook kan helpen, wanneer je kofferbakdeksel/achterruit niet goed aansluit, is de 'slotpinnen' afstellen, waardoor ze wat dieper in de gaten van de kofferbakrand vallen. Met afstellen wel even opletten dat ze allebei nog pakken. Als je ze te ver indraait, heb je kans dat één niet meer goed sluit; klep zit dan niet goed dicht. Succes! :grin:

ShroudedVeil
03/03/2009, 09:15
stel dat je ze te ver draaid , zoals je bij de motorkap kan hebben zodat je via de onderkant alleen nog maar de motorkap open kan maken :( , dat je um nooit meer open kan krijgen? :mrgreen:

Pas
03/03/2009, 13:08
Bedoel je de rubberrand rond je kofferbak? Die worden na al die jaren vaak wat platter en verweren langzaam, waardoor de klep idd niet meer mooi aansluit. Het beste is om 'm te vervangen. Is nog gewoon nieuw te koop bij de bekende adressen (Alpo, PMP). Wat ook kan helpen, wanneer je kofferbakdeksel/achterruit niet goed aansluit, is de 'slotpinnen' afstellen, waardoor ze wat dieper in de gaten van de kofferbakrand vallen. Met afstellen wel even opletten dat ze allebei nog pakken. Als je ze te ver indraait, heb je kans dat één niet meer goed sluit; klep zit dan niet goed dicht. Succes! :grin:


Geloof dat je het niet helemaal goed begrepen hebt. Ik heb een open stukje omdat ze een te kort rubber hebben gebruikt, het zit helemaal goed rondom maar de uiteindes raken elkaar niet. Verder is het in prima staat met er is gewoon een stukje open gebleven waar je zo doorheen kan kijken. Als ik het zo kan oplossen met een stukje oud of overgebleven rubber die iemand ws toch weg gooit zou dat mooi zijn. Als het niet werkt kan ik altijd nog een nieuw rubber kopen.

Duncan
03/03/2009, 23:28
Weet je zeker dat die goed zit?
Als het rubber niet goed in alle hoeken en randen zit kom je ook een stukje te kort. Je kunt ook proberen het rubber los te halen, goed te strekken en weer vast te drukken.

Duncan

Pas
04/03/2009, 14:06
Weet je zeker dat die goed zit?
Als het rubber niet goed in alle hoeken en randen zit kom je ook een stukje te kort. Je kunt ook proberen het rubber los te halen, goed te strekken en weer vast te drukken.

Duncan

geen idee of dat makkelijk zou gaan.

Dit is overigens de foto

p.s. iemand zei dat ik dat slot-rubbertje ergens voor ~1,50 kon kopen, maar ben alweer vergeten waar...

Tom
04/03/2009, 14:39
Gewoon bij de dealer, dat rubbertje...