PDA

Bekijk Volledige Versie : 944 ShroudedVeil



Pagina's : [1] 2

ShroudedVeil
08/03/2009, 21:49
Heey

Toch maar hier een project topic starten :)

Ik heb dus een 944 zondag gekocht waar nog het een en ander aan gedaan moet worden , mocht ook wel voor die prijs :) .

Ik ben der overna aant denken of ik me zijscherm en bijde deuren ga vervangen of spuiten , vervangen kost met een ditje en een datje (krasje deukje) zo ongeveer 350-400 euro, ( bijde zijn na navraag van kosten)

Spuiten kost ook zo'n 400 euro ongeveer , dan moet ik ze wel zelf klaarmaken om gespoten te worden, het resultaat zal wel mooier zijn denk ik . MAAR als ik ze vervang kan ik de oude deuren en het zeischerm nog verkopen! dus vang ik er ook weer wat voor terug ....

Best moelijke keuze, owja distributie riem waterpomp remmen banden enz. dat moet ook nog gebeuren :mrgreen:

Tom
08/03/2009, 22:04
Daar zou ik mee beginnen... eerst remmen en distributie, dan banden.

ShroudedVeil
08/03/2009, 22:12
ja dat krijgt ook voorrang!

als de riem springt ben ik de lul!

Dragon
08/03/2009, 22:15
is de "opvolger" van onze S motor toch?? Waterpomp/distri hebben we in ieder geval ervaring mee :P gaan we binnenkort zelfs voor de 2e keer doen :P

Zit er een balansasriem op? ga er dan mee naar de dealer om hem na te meten en hem op de goede spanning te zetten met het goede meetapparaatje.

ShroudedVeil
08/03/2009, 22:21
Wat hebben jullie er voor betaald, de onderdelen dan?

Dragon
09/03/2009, 16:32
erg veel.... 944 onderdelen zijn duur...

waterpomp = 250 euro
riempjes = ongeveer 70 euro samen (weetnietpreciesmeer)
Looprolletjes waren ook niet gratis, maar het grootse deel is toch die waterpomp...
oliekeerringen voor de balansassen moet je trouwens ook gelijk vervangen, maar dat zijn de kosten niet.

Als je het allemaal nog heel specifiek wilt weten dan wil ik nog wel ergens zoeken naar het lijstje.

LWB
09/03/2009, 16:37
zeg, hoe zit dat met die foto's :wink: :lol:

ShroudedVeil
09/03/2009, 16:42
erg veel.... 944 onderdelen zijn duur...

waterpomp = 250 euro
riempjes = ongeveer 70 euro samen (weetnietpreciesmeer)
Looprolletjes waren ook niet gratis, maar het grootse deel is toch die waterpomp...
oliekeerringen voor de balansassen moet je trouwens ook gelijk vervangen, maar dat zijn de kosten niet.

Als je het allemaal nog heel specifiek wilt weten dan wil ik nog wel ergens zoeken naar het lijstje.

Yup dat het duur was daar was ik al achter voor dat ik hem kocht :) maar wat de ongeveer prijzen waren dat wou ik nog even weten :) Thnx!

Enne ja de vraag over de foto's was te verwachten haha :wink:

Owja vandaag nog 80 km met opendak kunnen rijden , das zooo fijn he! :grin:

Die komen nog wel , net weer een uurtje lang de auto gewassen en toen ik net klaar was ging het regenen dus van foto's maken kwam niet veel, morgen ff stofzuigen! erg nodig! en dan komen de foto''s :mrgreen:

Fantaman
10/03/2009, 11:13
Owja vandaag nog 80 km met opendak kunnen rijden , das zooo fijn he! :grin:

ja dat genot heb ik verloren met mijn deukje, nu kan ik alleen de raampjes open zetten, geeft ook een frisse wind :mrgreen:

BC911
10/03/2009, 19:44
Owja vandaag nog 80 km met opendak kunnen rijden , das zooo fijn he! :grin:
Was dat om hem langs binnen te laten drogen van het regenwater dat langs je dak binnen komt :wink: ? Snel een nieuwe rubber zoeken, anders wordt het een hele boel langs binnen.

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst toegewenst.

Ritske
11/03/2009, 20:25
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop

maaruh

:mrgreen: FOTO'S :mrgreen:

ShroudedVeil
11/03/2009, 23:31
foto's komen ! Wist dat het der kwam hahaha!

ff een lijstje maken wat ik zoiezo binnekort ga doen :)

-accuspanning checken , staat soms op 16v op het voltmetertje
-Targadak rubber vervangen
-linker voorscherm vervangen en bijde deuren
-dorpel met tectyl inspuiten , lichte schade
-distributieriem vervangen zsm met alles der op en deran
-benzine lucht en olie filter vervangen ( ja orginele luchtfilter ;))
- wat er nog allemaal opduikt :)

Grietje
12/03/2009, 08:30
Je vergeet iets frankie...

RIJDEN!!! :D

ShroudedVeil
12/03/2009, 08:41
ow dat doe ik allemaal tussen door hoor! :mrgreen:

Auto wassen en dan een uur lang de auto droog rijden bv :grin:

Of bedoelde je een retourtje almere :P

Bcreative
12/03/2009, 09:35
Je hebt wel een interessant wagenpark inmiddels! :grin:
Rijdt ie goed, je nieuwste aanwinst?
Veel plezier ermee!

ShroudedVeil
12/03/2009, 09:53
dankjewel! :grin: ben der ook trots op :grin:

Yup hij rijd super! ben er echt blij mee , natuurlijk de kleine minpuntjes, hij maakt een knal bij het starten met warme motor , targadak lekt , en heb geen onderhouds history dus distriburie moet zsm vervangen worden mja :) dat hoord erbij!

Neem aan dat je het over de auto hebt en niet een nieuw meisje :mrgreen: :oops:

Dragon
12/03/2009, 12:01
als je denkt dat je de distri moet vervangen, zou ik maar heel snel in de PET duiken en snel alle onderdelen gaan halen/bestellen en het allemaal vervangen!!

ShroudedVeil
12/03/2009, 12:04
Nou , aangezien der geen onderhouds historie is weet je het maar nooit he!

Ik heb al wat gepland :) nog geen datum maar wel een plaats enzow :)

Dragon
12/03/2009, 12:06
over plaats gesproken, we zijn voor onze S een beetje op zoek naar een plek waar die wat langer kan staan en we ook savonds en zondags kunnen klussen. Weet je toevallig iets?

ShroudedVeil
12/03/2009, 12:15
nee dat weet ik niet... misschien dat iemand zich hier aanbied ??

ShroudedVeil
12/03/2009, 14:07
Oke dan eindelijk wat foto's :)
mooi interieurtje met 1 klein brand gaatje en de scheurtjes in het dashboard en ja de deuren en 1 voorscherm...

Tom
12/03/2009, 14:12
Gave auto!

LWB
12/03/2009, 14:24
blits interieur!

Dragon
12/03/2009, 16:42
euhm apple stikker voorop????

ShroudedVeil
12/03/2009, 16:43
euhm lees het onderschrift van de foto ;)

Dragon
12/03/2009, 16:44
euhm, verberg dat eens niet zo :P

Maar wat goed dattie er af gaat :-D

Ritske
12/03/2009, 19:34
Dat zijn ook ook super dikke auto's zo'n 944 :D

Ps, heb hier nog een een goed targadak rubber liggen die weg mag voor een zacht prijsje :wink:

924turbo2
12/03/2009, 20:17
Leuke auto, erg jammer dat er geen Fuchs onder zitten.

ShroudedVeil
12/03/2009, 21:55
Ach vind deze ook wel mooi, wat ik nog steeds het mooiste blijf vinden zijn de telefoonvelgen :grin:

Ruilen dragon/radiant? haha

M.B.H.
12/03/2009, 23:27
Ach vind deze ook wel mooi, wat ik nog steeds het mooiste blijf vinden zijn de telefoonvelgen :grin:

Ruilen dragon/radiant? haha

ik heb nog wel een setje liggen die ik wil ruilen , :grin:
ze komen onder een 928 vandaan. :shock:
heb je ze niet gezien ze zitten onder die grijze turbo :idea:

924turbo2
13/03/2009, 06:44
Dat komt niet goed met je ET waarde. Deze 944 heeft ET23. Een 928 heeft een hogere ET waarde waardoor de velgen veel te ver naar binnen komen te staan.

-Bassie-
13/03/2009, 06:52
Dat komt niet goed met je ET waarde. Deze 944 heeft ET23. Een 928 heeft een hogere ET waarde waardoor de velgen veel te ver naar binnen komen te staan.

en anders moet je er spacers op zetten.

en even uitzoeken wat de ET waarde is van 928 velgen.

dan kun je spacers kopen dat de ET waarde weer klopt.

Tom
13/03/2009, 06:56
Duur grapje, en ik ben geen liefhebber van spacers. Ja, ik weet dat Porsche ze zelf ook toepast.

-Bassie-
13/03/2009, 09:00
Duur grapje, en ik ben geen liefhebber van spacers. Ja, ik weet dat Porsche ze zelf ook toepast.

inderdaad spacers zijn niet echt optimaal voor je wiellagers.

gezien je hele andere krachten op de lagers krijgt.

Tom
13/03/2009, 11:18
Dat, en de schuurstraal van je stuurhuis verandert waardoor je geometrie niet meer klopt en je hebt er weer een set contactvlakken bij.

Al met al lijkt het me een beter idee om op marktplaats uit te kijken naar een betaalbare set, ze duiken nog wel eens op.

LWB
13/03/2009, 11:54
Dat, en de schuurstraal van je stuurhuis verandert waardoor je geometrie niet meer klopt en je hebt er weer een set contactvlakken bij.

Al met al lijkt het me een beter idee om op marktplaats uit te kijken naar een betaalbare set, ze duiken nog wel eens op.

A joh, relax,gewoon er op schroeven,bij bengla-banges op Discovery of weet ik veel hoe het heet schroeven ze er spacers van 12cm op :lol:

-Bassie-
13/03/2009, 11:55
Dat, en de schuurstraal van je stuurhuis verandert waardoor je geometrie niet meer klopt en je hebt er weer een set contactvlakken bij.

Al met al lijkt het me een beter idee om op marktplaats uit te kijken naar een betaalbare set, ze duiken nog wel eens op.

A joh, relax,gewoon er op schroeven,bij bengla-banges op Discovery of weet ik veel hoe het heet schroeven ze er spacers van 12cm op :lol:

schuurstraal 0 maken.

stuurt ie heerlijk ligt.

alleen geen gevoel in het stuur :shock:

Tom
13/03/2009, 12:53
Als we Bangla Bangers als maatstaf gebruiken, mogen we ook een auto doorslijpen en zonder meten weer inelkaar lassen. Voor ik toch een ritje zou maken in hun creatie...

Maar goed, back on topic.

ShroudedVeil
13/03/2009, 13:02
Back on topic is dat mijn targadakje vannacht niet heeft gelekt doordat hij goed is ingespoten rubberspray .

De nieuwe is al bijna onderweg hoor :) maar dit was ff voor die paar dagen :)

De ET waardes, daar was ik al bekend mee, MAAR ik dacht dat een 924S wel het zelfde had als een type 1 maar volgens mij heeft een S al het 944T2 onderstel? aangezien deze van ik meen 86 komt? dus zat ik ff fout met me gedachten :roll:

924turbo2
13/03/2009, 16:47
944 type 1, ET23
944 type 2, ET23 (tm 1986, zonder abs)
944 type 2 vanaf 1987 ET 52,3
924S ET 52,3
924 turbo 52,3

Spacers zijn duurder dan andere velgen, setje telefoonvelgen in ET23 is niet zo duur. ET52,3 is een gewildere maat voor racewerk.

Dragon
13/03/2009, 20:04
in ieder geval, houden we onze telefoonvelgen omdat ze supercool retro zijn :P

Succes met iets nieuws vinden, al zou ik zeggen dat je je geld beter uit kunt geven aan de distri..

ShroudedVeil
13/03/2009, 20:16
Tuurlijk komt eerst de distributieriem! die gaat voor alles

zelfs voor me banden / remmen / nieuwe deuren en 1 voorscherm!

ShroudedVeil
14/03/2009, 11:12
Daaaar gaaat ze ,zoveel schoonheid heb ik nooit gezien , daar staat ze lalala ( Clouseau- Daar gaat ze ) :cry:

Maar ze komt bij een goed baasje terecht :)

ShroudedVeil
14/03/2009, 11:19
ow enne het voorwiel staat niet scheef hoor :) alleen het achterwiel :P

klaas 924
14/03/2009, 11:23
:

Maar ze komt bij een goed baasje terecht :)

dat is mooi :!:
maar wat gaat het nieuwe baasje dan doen met haar :?: :?:

ShroudedVeil
14/03/2009, 11:25
Verrassing :-D

klaas 924
14/03/2009, 11:28
Verassing :-D

bedoel je dat hij haar in de brand steekt :?: :oops: :mrgreen:

of dat we veRRast zullen zijn :mrgreen:

ShroudedVeil
14/03/2009, 11:33
Umm ja VeRRast ja ^^

Thnx! :mrgreen:

ShroudedVeil
14/03/2009, 14:20
Heeft iemand deze slang nog ergens? deze is lek namelijk..

Sjaak
14/03/2009, 15:48
Ja, maar niet voor de 2,5l...

M.B.H.
14/03/2009, 22:47
Verrassing :-D

eerst maar een nachtje over slapen :lol:
maar om te beginnen hij staat warm binnen :-D

LWB
15/03/2009, 09:29
Verrassing :-D

eerst maar een nachtje over slapen :lol:
maar om te beginnen hij staat warm binnen :-D


:lol: wanneer stop je,bij 10st.?

klaas 924
15/03/2009, 11:13
dat is zeker een verrassing :D
dit is dan nummer 6?
en wat ga jij er dan mee doen??

automobilia
15/03/2009, 12:47
ach nummer 6 is een GT of GTS, zeker..........


:-D :-D :-D

Bert

M.B.H.
15/03/2009, 21:47
Verrassing :-D

eerst maar een nachtje over slapen :lol:
maar om te beginnen hij staat warm binnen :-D


:lol: wanneer stop je,bij 10st.?


geen idee ,,,ach als je ermaar lol aan hebt :grin:

M.B.H.
15/03/2009, 21:49
dat is zeker een verrassing :D
dit is dan nummer 6?
en wat ga jij er dan mee doen??

kijken of dit de koets kan worden voor mijn restauratie projekt. :wink:

ShroudedVeil
15/03/2009, 23:57
Ik hoop dat het um word! :D

Vandaag de 1000 km bereikt :) ( in een week :roll: ) waarvan umm 400 nuttige kilometers :?: :!: :D

Vandaag weer de auto gewassen :) alleen vonden me nieuwe buren ( die er net een week wonen ! ) het niet geslaagd om dat op zondag te doen , dus dat was nog een hele woordewisseling :? Mja een vieze porsche kan toch niet zo in de zon staan :shock: :grin: Dus hij is gewoon helemaal gewassen, al duurde het wel 3 x zolang :roll:

Pas
16/03/2009, 00:29
Ik hoop dat het um word! :D

Vandaag de 1000 km bereikt :) ( in een week :roll: ) waarvan umm 400 nuttige kilometers :?: :!: :D

Vandaag weer de auto gewassen :) alleen vonden me nieuwe buren ( die er net een week wonen ! ) het niet geslaagd om dat op zondag te doen , dus dat was nog een hele woordewisseling :? Mja een vieze porsche kan toch niet zo in de zon staan :shock: :grin: Dus hij is gewoon helemaal gewassen, al duurde het wel 3 x zolang :roll:

Toch wel de tuinslang erop gezet hè, je buren bedoel ik dan! :twisted:

ShroudedVeil
16/03/2009, 01:40
Nee, alleen wel ff mee gepraat, het is al de 4e x binnen 1 week dat ze zeuren tegen mij, 1, ik heb te veel auto's 2 ik maak te veel herrie met de auto's 3 ik kom te laat thuis 4 ik mag niet werken op zondag aan iets wat lawaai maakt of wat te zien is door de buren

1: ze staan gewoon ergens niet precies voor iemand zijn huis
2: de buurjongen met zijn civic maakt 4 x meer lawaai stationair al
3: Ik werk in de horeca ik kan niet anders en ik heb ook mijn eigen leven
4: Je mag best cristelijk zijn maar irriteer mij der niet mee !

Echt sorry hoor ! heb sterk de neiging om het stukje van Hans Teeuwen op te zetten met dat stukje met Cristen Honden! en dan op repeat heel de dag :twisted:

Voor de rest nix tegen geloven hoor :) als ze mij der maar niet mee lastig vallen :wink:

Morgen even bij de dealer langs en de slopers daar bekijken voor andere deuren voor me 944, en even vragen of de deuren ook ingeruild kunnen worden :grin: vermoed van niet maar toch :wink:

Owja en wat ik nog vergeten ben :? dat stukje rubber bij me deur wat over de lengte van je ruit loopt van me 924 af te halen en op de mijne te doen , dat loopt allemaal je deur in natuurlijk! Stom van me! Daar dus ook ff achteraan gaan morgen voordat het een kinderzwembad word in me auto :|

Dreamer944s2
16/03/2009, 08:10
Teering............. ik dacht dat dat alleen maar in Ede gebeurde :shock:

Wat een bloedhonden die buren van jou. Weet dat mijn buurman het niet leuk vindt als ik iets op zondag doe naast zijn deur, maar klagen zal hij niet doen. Hij heeft gelukkig respect voor andersdenkende :)

Pas
16/03/2009, 11:54
cd speler in de 944? Dan even dat van Hans Teeuwe branden en de volgende keer als je zondag de auto gaat wassen opzetten met een enigzins hoorbaar volume :twisted:

ShroudedVeil
16/03/2009, 11:57
ik heb nog nix qua muziek IN me auto , alleen een telefoon met mediaplayer... dus dat gaan ze niet horen :grin:

Dragon
16/03/2009, 12:39
Achjoh, anders kom ik wel met mijn geweldig foute BMW eventjes blazen met de geluidinstallatie :P


Offfff Ik heb ook nog zowat een hele drive-in show aan licht en geluid XD ook erg leuk :roll:

:-D :-D :-D :-D :-D

ShroudedVeil
16/03/2009, 12:42
Beetje ver he , Den Haag-Middelburg :mrgreen: Maare als je het echt wilt :mrgreen:

Dragon
16/03/2009, 12:43
anderhalf uurtje rijden ofzo :)

en het rijden word nu alleen maar leuker met het mooie weer :)

ShroudedVeil
16/03/2009, 12:44
haha van mij mag je :P

Dragon
16/03/2009, 12:46
we zullen eens zien binnenkort, ik wil zeker wel een keertje langskomen.

Al je auto's bewonderen :-D :-D Ow en misschien rijden als dat mag :roll:

ShroudedVeil
16/03/2009, 12:48
de vauxhall rijd niet echt , de fiat ook niet meer de laguna wel maar das niet leuk en de 944 OOK :-D en daar mag je best in rijden :) maar dat kan natuurlijk ook bij de swap :wink: al gepland?

Dragon
16/03/2009, 12:51
nee, ik mag nu niet auto/motorrijden voor in ieder geval 2 weken, dus verplaatsen van het ding is ff moeilijk...

We zijn ook nog inderdaad bezig om uit te zoeken waar we wat langer kunnen staan met het ding en waar we savonds en zondags ook kunnen werken.

ShroudedVeil
16/03/2009, 12:58
Toch niet je rijbewijs ingenomen he :?: :!: :shock:

Dragon
16/03/2009, 13:51
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gelukkig neit zeg :P

Medicijnen :(

M.B.H.
16/03/2009, 16:20
Ik hoop dat het um word! :D

Vandaag de 1000 km bereikt :) ( in een week :roll: ) waarvan umm 400 nuttige kilometers :?: :!: :D

Vandaag weer de auto gewassen :) alleen vonden me nieuwe buren ( die er net een week wonen ! ) het niet geslaagd om dat op zondag te doen , dus dat was nog een hele woordewisseling :? Mja een vieze porsche kan toch niet zo in de zon staan :shock: :grin: Dus hij is gewoon helemaal gewassen, al duurde het wel 3 x zolang :roll:


HET IS UM :-D :-D Koets is recht assen ook Schade slechts Achterscherm vernieuwen
wat er krom is Stuurhuis + 1 Spoorstang :-D :-D en de rest is Recht :grin: :grin: :mrgreen:

En nou had ik een 100% 83 type stuurhuis met Spoorstangen (die Zit nu onder Stephan zijn Boliede)
Tja Je Moet er Wat Voor over Hebben :wink: ( ik heb de tijd :idea: ) dus ik Kom er nog wel weer een tegen,Hoop ik :mrgreen:

Ik-rij-belastingvrij
16/03/2009, 17:18
Die heb je inderdaad voor mijne opgeofferd :oops:
Ik blijf je er eeuwig dankbaar voor Martin :mrgreen: :D

ShroudedVeil
16/03/2009, 18:08
Ik hoop dat het um word! :D

Vandaag de 1000 km bereikt :) ( in een week :roll: ) waarvan umm 400 nuttige kilometers :?: :!: :D

Vandaag weer de auto gewassen :) alleen vonden me nieuwe buren ( die er net een week wonen ! ) het niet geslaagd om dat op zondag te doen , dus dat was nog een hele woordewisseling :? Mja een vieze porsche kan toch niet zo in de zon staan :shock: :grin: Dus hij is gewoon helemaal gewassen, al duurde het wel 3 x zolang :roll:


HET IS UM :-D :-D Koets is recht assen ook Schade slechts Achterscherm vernieuwen
wat er krom is Stuurhuis + 1 Spoorstang :-D :-D en de rest is Recht :grin: :grin: :mrgreen:

En nou had ik een 100% 83 type stuurhuis met Spoorstangen (die Zit nu onder Stephan zijn Boliede)
Tja Je Moet er Wat Voor over Hebben :wink: ( ik heb de tijd :idea: ) dus ik Kom er nog wel weer een tegen,Hoop ik :mrgreen:

Wow!

Hier ben ik echt wel blij mee eigenlijk!
Ben echt super blij dat hij niet afgedankt word want het WAS echt een soort kindje haha, dat begrijpen de meeste wel denk ik :mrgreen:

Fantaman
16/03/2009, 18:27
Wow!

Hier ben ik echt wel blij mee eigenlijk!
Ben echt super blij dat hij niet afgedankt word want het WAS echt een soort kindje haha, dat begrijpen de meeste wel denk ik :mrgreen:
het valt mij ook moeilijke dat ze de witte van mij een wrak noemen :cry:

ShroudedVeil
16/03/2009, 22:08
zoo :)

Zo veel ruimte gebruik ik nou ook weer niet :roll: stond nog een micra van me bij vandaag...

( normaal staan ze spiegel aan spiegel of spiegels ingeklapt :) )[attachment=0:1x9ovglp]IMAGE_071.jpg[/attachment:1x9ovglp]

M.B.H.
17/03/2009, 13:50
Ik hoop dat het um word! :D

Vandaag de 1000 km bereikt :) ( in een week :roll: ) waarvan umm 400 nuttige kilometers :?: :!: :D

Vandaag weer de auto gewassen :) alleen vonden me nieuwe buren ( die er net een week wonen ! ) het niet geslaagd om dat op zondag te doen , dus dat was nog een hele woordewisseling :? Mja een vieze porsche kan toch niet zo in de zon staan :shock: :grin: Dus hij is gewoon helemaal gewassen, al duurde het wel 3 x zolang :roll:


HET IS UM :-D :-D Koets is recht assen ook Schade slechts Achterscherm vernieuwen
wat er krom is Stuurhuis + 1 Spoorstang :-D :-D en de rest is Recht :grin: :grin: :mrgreen:

En nou had ik een 100% 83 type stuurhuis met Spoorstangen (die Zit nu onder Stephan zijn Boliede)
Tja Je Moet er Wat Voor over Hebben :wink: ( ik heb de tijd :idea: ) dus ik Kom er nog wel weer een tegen,Hoop ik :mrgreen:

Wow!

Hier ben ik echt wel blij mee eigenlijk!
Ben echt super blij dat hij niet afgedankt word want het WAS echt een soort kindje haha, dat begrijpen de meeste wel denk ik :mrgreen:

Kindje van Frank :Komt langzaam uit de Kreukels :grin:
Alles sluit weer als piet in griet :roll:

Tom
17/03/2009, 14:44
Mooi werk, Martin!

automobilia
17/03/2009, 15:15
vak manschap is meesterschap! inderdaad ziet er goed uit !

Bert

ShroudedVeil
17/03/2009, 15:34
Mooi hoor Martin!

Ik word der blij van :-D

klaas 924
17/03/2009, 18:11
Mooi hoor Martin!

Ik word der blij van :-D

en wij ook :mrgreen:
liever een goed gerepareerde porsche 924
dan een porsche 924 op de schroothoop :!:

ShroudedVeil
18/03/2009, 08:11
Vannacht bijna me embleem deraf :( :shock:

Ik was gelukkig nog wakker en de auto stond precies voor het huis, ik hoorde heel zacht gepraat voor me huis en der stonden 2 gasten precies voor de neus van me auto te kijken en te voelen aan het embleem ! :shock:

snel schoenen aangedaan , snel wat gepakt uit de schuur en naar buiten gegaan .

wat gescholden en gelukkig rende ze snel weg!

Maar nu is het wel oppassen zeg!!

Ik verwacht jammer genoeg dat hij der binnen een week wel af is :( Maar zover is het nog niet :evil:

Ik hoop dat ik ze genoeg heb afgeschrikt! Maar vrees van niet...

Grietje
18/03/2009, 10:04
Blegh, sommige mensen, beetje emblemen jatten :S

Alarm op je auto bouwen? met tril-sensor ofzo.. :P dat schrikt ze wel af.

Bij ons op de oprit hebben we ntrlk een lamp die aangaat als ze de oprit op lopen en die maakt geluid en word ik ook wakker van (slaapkamer boven de oprit) maja jij moet ze op straat zetten ntrlk....

Dragon
18/03/2009, 11:18
STROOM EROP ZETTEN!!!! kan je lachen :P

Inderdaad ff een soort van alarmpje verzorgen... want het is zonde als het eraf is...

Maar goh, zulks criminaliteit in Middelburg..... Nahja er zijn ook mensen daar die gewoon drie auto's hebben en eentje ervan perse op zondag moeten wassen.... maar toch...

ShroudedVeil
18/03/2009, 11:25
haha het waren niet me buren :P

Enne ja asielzoekerscentrum 300 meter verder, voor de rest nix tegen buitenlanders hoor , maar heb ze al een paar x in me tuin gehad omdat er wel eens een fiets/brommer/scooter of wat dan ook staat !

Nog maar 6 fietsen gejat de afgelopen umm 6 jaar uit de tuin of schuur dusja.. genoeg redenen.. enne heb der al 3 terug gehaald daar :P

Voor de rest zijn ze wel aardig :wink:

Pas
18/03/2009, 13:03
Fotocamera klaar houden en volgende keer stilletjes naar buiten en dan *flits*

Dan zijn ze identificeerbaar en laten ze het hopelijk uit hun hoofd.

ShroudedVeil
18/03/2009, 13:12
ik wil ze ook wel ff indetificeren voor je :)

spijkerbroek zwarte jas , zwarte pet en donkere huid... niet discriminerend bedoeld hoor :grin:

Fantaman
18/03/2009, 19:12
je zou eigenlijk gewoon 10 000 volt op het embleem moeten zetten, of eigenlijk de hel auto, aanraken en pats, afblijven! :mrgreen:
het is toch niet zo moeilijk om wat respect voor andermans spullen te hebben :?
dat mensen eten stelen om niet te verhongeren kan ik wel in komen maar voor de rest :(

q01z
18/03/2009, 19:53
wat misschien nog wel een idee is..
ervoor zorgen dat er een soort drukschakelaar onder zit, dat als ze wrikken, de schakelaar geactiveerd wordt.. en die koppelen aan je toeter :)
wel op zo'n manier dat hij tijdens het rijden niet afgaat uiteraard.....

klaas 924
18/03/2009, 20:33
[quote="Fantaman"]
het is toch niet zo moeilijk om wat respect voor andermans spullen te hebben :?

volgens mij zijn ze

JALOERS :!:

dat wij PORSCHE rijden :D

en zij in een of ander japanse auto :cry:

ShroudedVeil
24/03/2009, 15:33
Damn!

Probeer ik me radio aan te sluiten , blijken er geen speakers in de deuren te zitten , oke das geen probleem, ik heb toch jbl gto speakers liggen ( Thnx Joost :grin: ), dus ik denk nou doe ik die derin , ga ik een speaker draad zoeken , is die verdwenen! zit helemaal niet meer in de deur dus dus dat worden aan bijde kanten nieuwe speaker draden maar hoe past dit langs de kabels van me elec. spiegels ... want dat zit helemaal vol, en hoe kom ik er uberhoud bij bij de deur.... hoe moet ik deze gaan leggen?

Radio ook nog niet aan de praat gekregen trouwens, maar zonder speakers kan ik helemaal nix natuurlijk enne tot me verbazing zat er nog een centerspeaker in haha!

Duzz

1; Hoe kom ik door de deurpost heen om in me deur te komen?

2; Er is ook geen geschakelde + .. ik zag dat hij niet nodig was in t naslagwerk , maar is het niet verstandiger om deze wel te maken?

Ritske
24/03/2009, 16:50
Vraag 1: Ik heb geen idee.

Vraag 2: Een geschakelde plus is heel makkenlijk op je radio(ik heb hem bij mijn kachelschakelaar vandaan gehaald). Als je de auto van contact zet gaat je radio ook uit(makkenlijk voor mensen die hem anders vergeten zoals mij) :mrgreen:

M.B.H.
24/03/2009, 16:56
Damn!

Probeer ik me radio aan te sluiten , blijken er geen speakers in de deuren te zitten , oke das geen probleem, ik heb toch jbl gto speakers liggen ( Thnx Joost :grin: ), dus ik denk nou doe ik die derin , ga ik een speaker draad zoeken , is die verdwenen! zit helemaal niet meer in de deur dus dus dat worden aan bijde kanten nieuwe speaker draden maar hoe past dit langs de kabels van me elec. spiegels ... want dat zit helemaal vol, en hoe kom ik er uberhoud bij bij de deur.... hoe moet ik deze gaan leggen?

Radio ook nog niet aan de praat gekregen trouwens, maar zonder speakers kan ik helemaal nix natuurlijk enne tot me verbazing zat er nog een centerspeaker in haha!

Duzz

1; Hoe kom ik door de deurpost heen om in me deur te komen?

2; Er is ook geen geschakelde + .. ik zag dat hij niet nodig was in t naslagwerk , maar is het niet verstandiger om deze wel te maken?

1 Met de draad boom van de spiegel mee laten lopen,
door het zelfde rubber tussen deur en post :grin:
even het hoekje binnenbekleding onder het handschoenen kastje demonteren en walla
je kan er bij

overgens zitten er achterin speakers volgens mij :wink:

ShroudedVeil
24/03/2009, 17:04
Damn!

Probeer ik me radio aan te sluiten , blijken er geen speakers in de deuren te zitten , oke das geen probleem, ik heb toch jbl gto speakers liggen ( Thnx Joost :grin: ), dus ik denk nou doe ik die derin , ga ik een speaker draad zoeken , is die verdwenen! zit helemaal niet meer in de deur dus dus dat worden aan bijde kanten nieuwe speaker draden maar hoe past dit langs de kabels van me elec. spiegels ... want dat zit helemaal vol, en hoe kom ik er uberhoud bij bij de deur.... hoe moet ik deze gaan leggen?

Radio ook nog niet aan de praat gekregen trouwens, maar zonder speakers kan ik helemaal nix natuurlijk enne tot me verbazing zat er nog een centerspeaker in haha!

Duzz

1; Hoe kom ik door de deurpost heen om in me deur te komen?

2; Er is ook geen geschakelde + .. ik zag dat hij niet nodig was in t naslagwerk , maar is het niet verstandiger om deze wel te maken?

1 Met de draad boom van de spiegel mee laten lopen,
door het zelfde rubber tussen deur en post :grin:
even het hoekje binnenbekleding onder het handschoenen kastje demonteren en walla
je kan er bij

overgens zitten er achterin speakers volgens mij :wink:

Ja was er wel een klein beetje achter :)

Achter zitten ook speakers maar dat zijn volgens mij ook nog de orginele , net zoals de center speaker :)

ArvidW
24/03/2009, 17:24
Mochten die speakers aan de achterkant alleen nog maar hele zachte hoge tonen weergeven dan zijn ze waarschijnlijk (zoals bij mij) vastgeroest :P

Hoe sluit jij die centerspeaker aan, gewoon RV en LV combineren of neem je er het LV kanaal voor?

ShroudedVeil
24/03/2009, 17:27
Center speaker sluit ik niet aan, die blijft erin als nostalgie :lol:

Enne ja als ie zo klinkt dan doe ik der gewoon nieuwe in , heb ze al bekeken en ze zien er echt kut uit...

Dus daar ook ff nieuwe in :) zal zo wel eens gaan zoeken wat daar in hoord, van achter kan toch opzich groter? want die zitten toch op hardbord geschroeft en hoeft niet persee de goede maat te zijn? dan heb ik het niet over diepte natuurlijk ;)

Thnx!

ArvidW
24/03/2009, 19:32
Mijn achterspeakers zijn ovaal en passen precies in het ovalen gat in de carrosserie, heb jij ronde dan?

ShroudedVeil
25/03/2009, 01:08
ja ik heb ronden eigenlijk...

Volgens mij waren die in de 924 ook ovaal, maar deze lijken ook orgineel...

ShroudedVeil
27/03/2009, 19:56
zoo radio doet het, achter weer ovale boxjes en een heel groot gat int ijzer :( echt! waarom ga je derin zagen om een 15.5cm box in te doen die niet eens gemaakt worden :S atans nu niet meer , kon der zelfs niet eens een vinden !

Enne van vore , daar zit geen eens een speaker iets .. :S

Fantaman
27/03/2009, 20:29
ik kwam er vandaag achter dat er een center speaker in de mijne zit maar terwijl er 4 aan het knallen zijn blijft de center wel heel erg stil :oops:
en mijn voor speakers zijn handig op de deur bekleding gemonteerd :|

ShroudedVeil
27/03/2009, 20:50
das bale van die bekleding

Maare ik neem aan dat je centrespeaker niet meer aangesloten is... of heb je nog een hele oude radio?

Fantaman
27/03/2009, 23:41
ik heb een oudere type pioneer CD speler, ISO stekkers met 4 boxen, geen draadje voor de center gezien :oops:

q01z
28/03/2009, 08:55
meeste radio's hebben geen aansluiting voor center.
ik had dit opgelost door de + van links en de - van rechtsvoor te pakken :)

Fantaman
29/03/2009, 13:08
meeste radio's hebben geen aansluiting voor center.
ik had dit opgelost door de + van links en de - van rechtsvoor te pakken :)

volgensmij is het bruggen van 2 kanalen ook niet ideaal :roll:
en parallel met een andere speaker, ga je weer klote met het vermogen omdat de weerstand lager wordt
dus totdat ik de goede manier weet hoe je het bij een 4 kanaal radio aan kan sluiten, blijft die van mij stil :oops:

ShroudedVeil
04/04/2009, 18:52
Mmm , toen ik vandaag over de snelweg reed met de radio aan veranderde 3fm ineens in een brommer ofzow iets , HEUL RAAR!

Me radio leek letterlijk op me schakelbrommer qua geluid en volgde me gaspedaal en koppeling precies met geluid :S!

Het klonk wel grappig opzich Maar ik kan dus geen radio meer luisteren nu !

Zal het een draadje zijn dat los geschoten is of is het iets anders ? iets verkeerds aangesloten ofzow?

En bij 200+ fluit er iets aan de rechterzijde van de auto.. , de raam randen zitten gewoon goed vast maar het lijkt wel daar vandaan te komen!

En toen ik mijn deurpaneel deraf had gehaald en der weer op had gezet ging me deur niet meer open met de sleutel , nu moet ik met een tangetje telkens het stukje ijzer omhoog trekken om de deur open te doen , best vervelend ! weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Tom
04/04/2009, 23:22
Klinkt als een massaprobleem.

ShroudedVeil
15/04/2009, 23:49
Mijn 944 lekt nogal veel olie

Stond bijna leeg toen ik gister keek :shock: terwijl hij ander halve maand geleden helemaal afgevuld is door David !

Hier schrok ik dus nogal van!

Vandaag moest ik naar me werk en wou hier niet nog een 40-50 km mee door rijden !

Dus ik opzoek naar olie in de schuur , nix gevonden :(

Dus was ik maar me Vauxhall ingedoken waar ik nog heul goedkope olie had staan :(

Dat er maar even bij gedaan

Maar toen ik wegreed en de straat uit reed keek ik in me spiegels en alles was wit van de rook :shock:

Dus gelijk me motor uit gezet ( Midden op straat ja :( )

auto terug naar huis geduwd ( 300 meter is toch best ver in eentje :(

Komt dit door de goedkope olie of is er wat anders aan de hand?

Ik had geen tijd om echt goed te kijken , van onder me motorkap kwam geen rook , alleen uit de uitlaat ..


Ik ga morgen me auto even laten slepen naar de garage en dan goede olie erin laten gooien

En even lang V. Zweeden om een olie filtertje , hoop dat ze die op voorraad hebben anders word het bestellen , maar dit moet wel morgen gebeuren anders heb ik geen vervoer naar me werk :cry:

Ik hoop dat jullie kunnen vertellen wat het is ?

Kan het misschien ook zijn dat hij altijd even meer rookt met nieuwe olie?

De olie moet zoiezo vervangen worden omdat ik niet met kut olie ga rijden aangezien ik toch best sportief rij ...

Alvast bedankt :cry:

Dude-lange
16/04/2009, 05:19
Lijkt mij meer lijken op een defecte koppakking, als je in de straat een wiite nevel achterlaat..

924turbo2
16/04/2009, 07:13
Witte rook = koelvloeistof, is ook duidelijk te ruiken.

Was het wel een kannetje olie wat in die Vauxhall stond :euh

Tom
16/04/2009, 07:53
Yup, of een verbrande klep...

Space
16/04/2009, 09:13
:shock: Wat doen jullie toch allemaal met die auto's...

q01z
16/04/2009, 10:33
klinkt niet best Frank.. ik zou even goed kijken!
je reed er best sportief in... dus dat kan best je pakking kosten bij zo'n oude auto :roll:

maar eerst ff goed kijken voordat we conclusies trekken..

ShroudedVeil
16/04/2009, 11:26
pakking was ook het eerste waar ik aan dacht, het was wel olie trouwens Joost ;)

Als het de pakking is laat ik hem wel uitvoeren denk ik!

kan dit ook wat te maken hebben met het olie verlies?


Bedankt iedereen weer!

q01z
16/04/2009, 11:34
pakking was ook het eerste waar ik aan dacht, het was wel olie trouwens Joost ;)

Als het de pakking is laat ik hem wel uitvoeren denk ik!

kan dit ook wat te maken hebben met het olie verlies?


Bedankt iedereen weer!

\yup, als je op zo'n rap tempo vloeistof verliest, is er meestal iets niet goed!
controleer ook je koelvloeistof even..

en kijk of je onder je olievuldop 'mayonaise' hebt.. en of je koelvloeistof nog mooi helder is

ShroudedVeil
16/04/2009, 11:38
denken jullie niet dat het door de te slechte olie komt? na het toevoegen was het ineens!

daarvoor geen probleem gehad, kan het zijn dat er te veel olie inzit nu?

kan je door slechte olie je pakking eruit rijden?

hoe kan ik zien dat het de pakking is?

En ja die koelvloeistof ga ik ook gelijk even bekijken marc
!

ik denk dat ik om 2 uur wel even een update heb =)

captainfrasca
16/04/2009, 12:00
Het zou kunnen dat ie gaat roken als er teveel inzit, maar dan moet je er ook écht teveel in hebben gegooid!

ShroudedVeil
16/04/2009, 12:20
5 liter bagger olie...

captainfrasca
16/04/2009, 12:24
Dat er bijv. Lidl olie ingaat maak op korte termijn geen zak uit. Maar ik kan mijn haast niet indenken dat er 5 liter olie weggespoeld is. Heb je je olie al opnieuw gepeild? Want nadat ik je olie had gewisseld was deze zeer helder en dus lastig af te lezen, voor hetzeflde geldt heb je er nu bijv 10 liter inzitten en ja dan gaat ie pluimen als een malle. Heb ik namelijk een keer zien gebeuren toen iemand dacht dat de olie tot het bovenste van de peilstok gevuld moest worden en zich daarom afvroeg waarom zijn auto zo rookte! :euh

ShroudedVeil
16/04/2009, 12:26
nee dat doe ik zo ook even

Toen ik gister wou vertrekken naar me werk had ik nog 20 min , over een afstand van 20-25 min dus daar had ik geen tijd voor ( stom stom stom )

Maar ik merkte het dus al na 300 meter ongeveer he

q01z
16/04/2009, 12:29
nee dat doe ik zo ook even

Toen ik gister wou vertrekken naar me werk had ik nog 20 min , over een afstand van 20-25 min dus daar had ik geen tijd voor ( stom stom stom )

Maar ik merkte het dus al na 300 meter ongeveer he

hoeveel olie heb je erbij gegooit??

ShroudedVeil
16/04/2009, 12:30
5 liter

ShroudedVeil
16/04/2009, 12:44
er zit veels te veel olie in me auto...

Zal ik even proberen om alles eruit te laten lopen en dan nieuwe olie ( goede olie )

En dan nog een keer proberen?

Pas
16/04/2009, 12:46
De capaciteit van de 944, met olie filter vervanging, is 6 liter van wat ik teruggevonden heb. Dus als je er 5 liter bij gegooit hebt terwijl het pas net onder niveau was zit er nu 3-4 liter teveel in :muts

ShroudedVeil
16/04/2009, 12:47
ik dacht zelf 7 liter maar als je het goed opgezocht hebt dan zal dat wel kloppen ,

Dus alles eruit en nieuwe olie derin?

Tom
16/04/2009, 12:48
Vergeet ook niet dat je om betrouwbaar olie te kunnen peilen de motor een tijdje stil moet zetten, anders lijkt het peil te laag. 5 tot 10 minuten is redelijk.

ShroudedVeil
16/04/2009, 12:49
ja hij staat al een dag stil :)

Dus dat zal wel kloppen , het is echt 2 cm te veel ....

captainfrasca
16/04/2009, 12:59
2 cm? hmm opzich niet overdreven veel. maar goed het zou kunnen dat ie daardoor gaat roken.
Peilen inderdaad alleen als de motor al een tijdje stil staat.

ShroudedVeil
16/04/2009, 13:15
net nog even gestart en geroken bij de uitlaat, je ruikt alleen maar olie en benzine

Dus ik ga hem zo laten leeglopen :)

Daar heb je toch gewoon een normale dopsleutel voor nodig?

-Bassie-
16/04/2009, 13:35
net nog even gestart en geroken bij de uitlaat, je ruikt alleen maar olie en benzine

Dus ik ga hem zo laten leeglopen :)

Daar heb je toch gewoon een normale dopsleutel voor nodig?

jep gewoon sleutel 17 volgens mij.

denk er aan adat als je filter niet vervangt dat je dan er 6 liter in doet ipv 6,5

ShroudedVeil
16/04/2009, 14:11
goed dat je het zecht. !

En ja die vervang ik nog niet , komt wel bij de volgende olie wissel ,

Ik heb nu agif olie gekocht en gelijk maar 8 liter :)

Jeroen
16/04/2009, 14:12
reed net voorbij je huis , mijn porsche staat zelf ook op de krik .. nog hulp nodig :P?

ShroudedVeil
16/04/2009, 14:13
Ik kijk ff of het droog blijft...

Dan weet ik meer :)

Want nu is alles weer nat

Jeroen
16/04/2009, 14:15
nou volgens de buienradar gaat het zo regenen :P

ShroudedVeil
16/04/2009, 15:01
moet mijn auto recht staan of kan ik hem op de krik laten uitdruppelen?/

Nu staat ze zo

Tom
16/04/2009, 15:07
Het meeste zal er zo wel uitkomen. Gezien de hoogte van je opvangbak heb je weinig andere opties.

ShroudedVeil
16/04/2009, 15:10
hoeveel denk je dat er nog uitkomt ?

Anders gooi ik de bak eronderuit en laat dan de krik zakken


En dan hopen dat er niet al te veel onderuit komt :evil:

Tom
16/04/2009, 15:13
Dat zou ik niet doen, krijg je meteen gezeik met de politie. Boetes wegens milieuvervuiling zijn niet mals.

Gewoon rustig bijvullen, af en toe even stoppen met vullen en wachten, dan olie peilen en eventueel meer olie erin mikken tot-ie aan de max zit.

Als er een half litertje in blijft zitten kan dat geen kwaad op deze hoeveelheid.

ShroudedVeil
16/04/2009, 15:14
oke is goed zal ik doen :)

Ik moet over een uur vertrekken naar me werk dusja :(

ShroudedVeil
16/04/2009, 15:38
ik heb het afwastijltje van me moeder maar even gebruikt en de auto aan de andere kant opgekrikt :)

Nu is alle olie er ongeveer wel uit :)

En ik denk dat hij lekt bij de plug ....

captainfrasca
16/04/2009, 15:48
Dan zal je daar ff een nieuwe ring achter moeten zetten, maar dat heb ik toen gedaan :) . Dus in principe hoort ie daar niet op te lekken

ShroudedVeil
16/04/2009, 16:09
als ik mijn motor laat draaien komt er nu veel minder rook vanaf

Maar wat ik wel heb is dat er olie spetters uitkomen ..

Dit lijkt mij niet de bedoeling en wat ik heb gelezen is dat je koppaking dan wel lek is..

Klopt dit ?

spetters zijn er vooral bij gas geven..

Mag dit of niet?

-Bassie-
16/04/2009, 16:10
eerst eens even laten draaien.

hebben wij ook keertje gehad.

stopt op een begeven moment.

denk wel tijden het laten lopen aan het olie peil.

ShroudedVeil
16/04/2009, 16:11
dat olie spuiten stopt na een tijdje bedoel je?

-Bassie-
16/04/2009, 16:13
je hebt ook kans dat er olie in je uitlaat is gekomen.

dus dat moet dan even daar weg.

gezien je er 5 liter bij gegooid hebt moet er aardig wat weg.

Tom
16/04/2009, 16:16
Het alternatief is een lekke keerring, ook een bekend probleem bij een te hoog oliepeil. Houd dit even goed in de gaten!

captainfrasca
16/04/2009, 16:19
is het niet gewoon condens met roet wat eruit komt?

ShroudedVeil
16/04/2009, 16:20
Hij loopt nu wel wat beter met minder spetters,

Ik ga nu werken en ga der morgen nog even aan verder

Heel erg bedankt weer :D

LWB
16/04/2009, 17:34
:shock: wat een middagvullend programma,hopen dat het hier bij blijft

Meneer aard
16/04/2009, 20:02
ipv dat jullie allemaal staan gissen wat het probleem kan zijn.. :(

Het te hoog afvullen van je olie peil is niet goed, in het ergste geval gaat de krukas schuim kloppen in het te hoge olie peil, De motor probeert op iedere manier zijn overtollige olie kwijt te raken door de carterventilatie die weer omwille van milieueisen op je inlaat zit aangesloten daarom gaat je auto ook zoveel roken met hoog oliepeil.
Dat ie lekt bij de carterplug kan..Gewoon even nieuw ringetje..Geen nieuw ringejte? Uitgloeien boven het gasfornuis + laten schrikken in koud water = zacht koperen ring.

Olie/roet spetters kan beetje olie zijn maar merendeel roet dat met de condens naar buiten mee komt.

Als je op internet zoekt op lekke koppakking kom je zoveel dingen tegen..Hier staan ook al..Kijk naar je olie peil stok, olie bij de koelvloeistof en omgekeerd, laat je koelsysteem afpersen, laat een compressie test uitvoeren (dit geeft niet altijd weer of de pakking door is).

Verder veel plezier met de kinder speelplaats van Hobby bob en beun de beunhaas. :bye

ShroudedVeil
16/04/2009, 21:55
Hij liep de afgelopen 20 km lekker zonder rook en aangekomen bij me werk nog even gekeken , de olie die er uit *spuit* dat had ik gevonden op het 944 forum dus vandaar


En het verhaaldje van jou Arjan, ik probeer zelf wat te leren van auto's , ik kan ook voor alles mijn auto wegbrengen maar daar leer ik niks van , dat is de rede dat ik het zo doe , ik heb nooit een technische opleiding gehad maar alleen 2 koksopleidingen , ik lees genoeg hier en leer ook veel van jullie en van het 944 forum.

Ik beun ook niks, ik hou alles orgineel en als het echt niet lukt breng ik hem weg naar een specialist .

Pas
17/04/2009, 00:59
Hij liep de afgelopen 20 km lekker zonder rook en aangekomen bij me werk nog even gekeken , de olie die er uit *spuit* dat had ik gevonden op het 944 forum dus vandaar


En het verhaaldje van jou Arjan, ik probeer zelf wat te leren van auto's , ik kan ook voor alles mijn auto wegbrengen maar daar leer ik niks van , dat is de rede dat ik het zo doe , ik heb nooit een technische opleiding gehad maar alleen 2 koksopleidingen , ik lees genoeg hier en leer ook veel van jullie en van het 944 forum.

Ik beun ook niks, ik hou alles orgineel en als het echt niet lukt breng ik hem weg naar een specialist .


Als je ergens een scheutje wijn bij moet gooit je toch ook niet de hele fles erin :mrgreen:

Fantaman
17/04/2009, 17:27
ja het is een domme actie om er gewoon 5 liter bij te knikkeren en niet te peilen maar we maken allemaal wel eens een stomme fout.
zolang je van je fouten leert komt het vanzelf goed ;)

btw; bij de meeste auto's is het ongeveer 1 liter tussen min en max :wink:

LWB
18/04/2009, 17:51
:schaam iedereen heeft wel eens minder heldere momenten. :yikes

Frank,alles weer als het oude?

Jeroen
18/04/2009, 19:10
volgens mij wel ,aangezien ik hem vandaag zag rijden nog , terwijl ik bezig was aan me 924tje :P

ShroudedVeil
18/04/2009, 22:20
ja laurens alles is weer in orde =)

Door alle haast die ik had was het gewoon fout gegaan, had toen ook net t bericht gehad dat de oma van me vriendin was overleden , haast voor me nieuwe werk waar ik niet te laat voor mocht komen dusja toen was me verstand wat verder te zoeken ....

ShroudedVeil
29/04/2009, 13:19
Gister me nieuwe deuren opgehaald :)

Hopelijk is alles klaar voor de 10e :)

Ik moet nog een paar dingetjes aansluiten :)

Ik heb me sloten al van me andere deur afgehaald

( Dus nu moet ik me deur via de achterklep openen :o )

Ik heb ook een naafkapje gekregen va die man :) zit er ook gelijk weer op, want links voor miste ik er een :)

In het 924 boek staat alleen niet hoe je het allemaal moet aansluiten , bv. het witte plastic dingetje wat net boven de cilinder zit, dus dat word even nakijken op me 2e deur.

Ik heb overgens nog steeds 1 set deurpanelen te koop.

Ze hebben wel iets water gehad maar zijn wel gewoon droog, in goede staat en zonder zelf uitgesneden speaker gaten :-)

Space
29/04/2009, 14:16
Smeer gelijk de cylinder en het mechanisme voordat je straks het hele zwikkie weer ingebouwd hebt en het van de winter weer lekker stroef gaat door oude smurrie...

ShroudedVeil
29/04/2009, 15:39
Ja dankjewel zou ik even doen :)

Ik moet ook nog van de andere deur een schroef uitboren die der niet meer uit wilt :(

Maar dat komt goed :)

gerben1986
30/04/2009, 20:11
Ja dankjewel zou ik even doen :)

Ik moet ook nog van de andere deur een schroef uitboren die der niet meer uit wilt :(

Maar dat komt goed :)
Probeer te kijken of je de kop eraf kunt flexen. Want bij mij was het eruitdraaien geen probleem, alleen zat de kop vast aan de schanier, zodra dat opgelost was, had je hem er zo uit.

ShroudedVeil
04/05/2009, 15:38
Gerben, bij mij zat er een schroef vast in de deur zelf , van de deurpanelen , deze heb ik uitgeboord en toen was het probleem opgelost, toen kwam hij ook gewoon los gelukkig

De deuren zitten der nu in , vandaar nog wat met Jeroen gefinetuned en nu zitten ze redelijk goed...

Alleen me deur gaat nog niet open bij de bestuurderskant...


Ik denk dat ik iets fout heb gedaan bij de klink aan de buiten zijde, want van binnen gaat hij wel open , je ziet ook nix bewegen als ik de klink van buiten beweeg, en als ik de schroef die aan de zijkant van de deur zit aandraai kan ik heel de klink niet meer bewegen ...

Er zit ook weer een porsche embleem op :-D Maar die gaat der vannacht weer af :)

Vandaag ook heel de dag lekker met open dak kunnen rijden :) in een (relatief) schone 944 :D (gister een uur lang gewassen :D )

Space
04/05/2009, 15:41
Er zit ook weer een porsche embleem op :-D Maar die gaat der vannacht weer af :)
Inderdaad, ff afkloppen maar weer :roll:

Fantaman
04/05/2009, 19:04
aan de deur klink hoort een klein stangetje te zitten die naar beneden wordt geduwt om te openen.
het schroefje is een heel kort m6 boutje als ie langer als een +/- cm is blokeert ie de boel :eek:

achja ik kon vandaag weer 2l KVS kwijt in het tankje :grrr

Space
05/05/2009, 07:40
achja ik kon vandaag weer 2l KVS kwijt in het tankje :grrr
Boel onder druk zetten en kijken waar het lekt?

ShroudedVeil
05/05/2009, 10:36
Jullie hebben vast wel zo'n pomp die je op je KVS vulopening kan zetten op je werk?!

Zo'n hand pomp ding , zoals je vroeger (5 jaar terug :D) voor je voetbal gebruikte maar dan ánders ;)

Maar goed je gaat weer offtopic :P

Bcreative
05/05/2009, 10:59
Hé, heb je al foto's met nieuwe portieren, etc.? :-D

ShroudedVeil
05/05/2009, 11:05
Nee nog niet!

Stom he!

Maar die komen der wel aan!

enne je ziet om ook de 10e he! :)

Fantaman
05/05/2009, 18:16
achja ik kon vandaag weer 2l KVS kwijt in het tankje :grrr
Boel onder druk zetten en kijken waar het lekt?

lijkt me sterk dat ie lekt, want telkens als ik de dop eraf draai na me werk (9uur stil gestaan) staat er nog druk in het systeem
oja en vaan daag weer een 0.5 litertje bij gevult, meschien toch nog een lucht bel geweest :euh
maar als het systeem dan lek vrij is waarom vul ik dan regelmatig bij voordat de slang plofde,

klaas 924
05/05/2009, 20:14
achja ik kon vandaag weer 2l KVS kwijt in het tankje :grrr
Boel onder druk zetten en kijken waar het lekt?

lijkt me sterk dat ie lekt, want telkens als ik de dop eraf draai na me werk (9uur stil gestaan) staat er nog druk in het systeem
oja en vaan daag weer een 0.5 litertje bij gevult, meschien toch nog een lucht bel geweest :euh
maar als het systeem dan lek vrij is waarom vul ik dan regelmatig bij voordat de slang plofde,

koppakking lek :?: :?:

Fantaman
05/05/2009, 22:45
koppakking lek :?: :?:
als er na 9uur nog druk op het systeem staat, dan moet toch de cilinder vol lopen en een pluim heb ik ook niet, alleen wat verbrande olie, maar die vul ik regelmatig bij :duim

Bcreative
07/05/2009, 09:41
koppakking lek :?: :?:
als er na 9uur nog druk op het systeem staat, dan moet toch de cilinder vol lopen en een pluim heb ik ook niet, alleen wat verbrande olie, maar die vul ik regelmatig bij :duim
Dat moet je toch merken? Dan spuit toch alles er op een gegeven moment uit!?

Fantaman
07/05/2009, 17:30
koppakking lek :?: :?:
als er na 9uur nog druk op het systeem staat, dan moet toch de cilinder vol lopen en een pluim heb ik ook niet, alleen wat verbrande olie, maar die vul ik regelmatig bij :duim
Dat moet je toch merken? Dan spuit toch alles er op een gegeven moment uit!?
eenigste keer dat ik het eruit zag komen was toen ik het systeem had gevult maar het blijft nu weer op peil, over een week maar weer kijken :|

klaas 924
07/05/2009, 19:31
onze bedrijfsbus(vwt4)is ook altijd kvs kwijt
overal getest redelijk veel vervangen maar..
geen oorzaak
dus blijf het in de gaten houden en
succes!!!

Fantaman
07/05/2009, 20:08
onze bedrijfsbus(vwt4)is ook altijd kvs kwijt
overal getest redelijk veel vervangen maar..
geen oorzaak
dus blijf het in de gaten houden en
succes!!!
ik gooi dr ook water en 2jaar oude verse koelvloeistof in om de kosten te drukken :eek:
als ie lek vrij is wordt het weer goed gedaan, maar telkens als ik wat gevonden heb gaat het ff goed en daarna niet meer :nieteerlijk

ShroudedVeil
24/06/2009, 00:45
Nou de 944 lekt geen kvs meer en is goed ontlucht :-)

Ik had er nog een fototje van gemaakt voor jullie :-)

Het lijkt nu wel alsof hij beter rijd ?!

Ik heb de luchtfilter ook verwijderd en de filter schoongemaakt , en weer goed gesloten, deze bleek ook niet goed dicht te zijn!

Ook heb ik weer olie bijgevult want hij lekt toch best wel!

Hij zat weer ver onder het minimum namelijk!

Maar nu lijkt de auto een stuk sneller te zijn dan voorheen?!

Kan dit temaken hebben met het luchtfilter wat erg vuil was en niet goed aangesloten zat ?

M.B.H.
24/06/2009, 08:26
kijk goede lucht huishouding kan heel goed schelen :lol:

Bcreative
24/06/2009, 08:49
Goede berichten! Jij bent in ieder geval lekker snel in De Meern! :grin:

Fantaman
24/06/2009, 11:02
een vol luchtfilter en valse of warme lucht werkt allemaal ten nadelen van de beademing van de motor :roll:

ShroudedVeil
25/06/2009, 13:04
Nou harder ga ik er niet door rijden , maar ik was iig wel sneller op de 200 dan normaal leek het :mrgreen:

Straks nog even me bougies, kabels en verdeler en rotor vervangen :-) (bedankt Joost voor de boegies en martin voor de andere materialen :duim )

Hopen dat hij dan wat beter start en niet meer uitvalt ...

Laatst viel hij uit voor het stoplicht , toen ik aant wachten was voor de brug ...

Fantaman
25/06/2009, 15:22
Hopen dat hij dan wat beter start en niet meer uitvalt ...

Laatst viel hij uit voor het stoplicht , toen ik aant wachten was voor de brug ...

nou als de brug open gaat valt mijn motor ook uit omdat ik de sleutel om draai :mrgreen:

ShroudedVeil
29/06/2009, 13:24
Zoals jullie hebben kunnen zien bij de meeting heb ik mijn rode achteronderspoiler gedomonteerd , deze is geschuurd en word vanmiddag gespoten :-)

Als dit goed word ga ik overwegen om mijn linker voorscherm ook te spuiten :-)

ShroudedVeil
29/06/2009, 14:18
en er worden natuurlijk ook fotó's gemaakt ;)

ShroudedVeil
02/07/2009, 08:45
Hij is gespoten en erop gezet :-)

Ben er zeker niet ontevreden over, geen 1 zakker volgens mij en de kleur klopt precies :-)

Hmmm zal ik me linker voorscherm ook doen?....

http://www.mijnalbum.nl/Album=MTWE4ABC

Tom
02/07/2009, 08:48
Zit er ook al blanke lak overheen?

Je moet trouwens even je achterlichten checken, er is er een stuk. Volgens mij je rechter.

-Bassie-
02/07/2009, 08:50
klopt is inderdaad de rechter die stuk is.

van je gewone licht:nono:

ShroudedVeil
02/07/2009, 09:01
blanke lak zit er ook een paar lagen overheen ja

En ja der is er 1 kapot, en me linker voor knipperlicht...

Ga ik zo gelijk ook ff doen :-)

Vandaag extra vroeg opgestaan om te werken aan me auto ( 7.10 stond ik al te spuiten ;))

-Bassie-
02/07/2009, 09:04
tip

als je toch bezig bent vervang dan gelijk links en rechts alles scheelt over een tijdje dat je weer alles los moet halen.

dan heb je nodig:

achter

7 x 21w
2 x 10w

voor:

2 x 21w
2 x 5 w
en dan heb je nog grote lampjes daar.

ik was iets van 20 euro kwijt en kan je zo weer een boete schelen:thumb:

ShroudedVeil
02/07/2009, 09:06
Dankje :D

ik neem aan dat ik de helft nog wel heb liggen

(had alles ook gekocht uit voorzorg voor de 924 ;))

ShroudedVeil
02/07/2009, 10:00
nou het is alweer duidelijk waarom hij het niet doet...

Alles is groen en/of afgebroken...

Dat word vervangen dus....

Bcreative
02/07/2009, 10:22
Hmmm. Da's minder : (
Hé, maar dat spuiten ziet er prima uit, he!?
Ja, zo'n heel scherm spuiten lijkt mij ook best wel eng. Maar goed, 't scheelt misschien al wel als ie in ieder geval in de goede kleur is. Kun je 't altijd nog een keer overdoen als 't niet helemaal strak is... Succes!

ShroudedVeil
02/07/2009, 10:28
Nop en als ik genoeg geld heb wil ik um ook helemaal spuiten , of laten spuiten , iig wel zelf voorbewerken :-)

Soms vraag ik me af hoe die door de keuring is gekomen , hadden david en ik ook al geconstanteerd toen hij bij david zijn oude werk op de brug mocht, slechte remmen , achter slechte banden , niet al het licht deed het ....

Nja goed , vanaaf nog ff met 1 achterlicht rijden en dan morgen eens ff het boeltje vernieuwen :-)

Bcreative
02/07/2009, 11:56
Over (laten) spuiten staat bij mij ook nog op m'n verlanglijstje. Nou ja, eerst maar 'ns even de loterij winnen....

ShroudedVeil
02/07/2009, 11:57
nja als je je kleurcode weet en het aandurft dan moet je t best zelf kunnen ;)

Alleen ja , jou achterscherm das ook zo'n groot stuk he...

Bcreative
02/07/2009, 12:00
Ja, klopt. Heb er al aan zitten denken om zo'n rubber stootrandje op de auto te plakken (scheelt ook weer met beschadigingen door anderen...) van voor naar achter. Dan verdeel je 'm in ieder geval al in twee vlakken....
Maar zo'n rand rondom kost iets van 100 Euro. 's best veel en tweedehands zie ik toch niet zo zitten.

ShroudedVeil
02/07/2009, 12:06
yup das waar

enne 2e hands kan ook niet, je kan ze niet verwijderen namelijk , ik heb het ook geprobeerd voor de 924 van RMP maar dat ging niet , hij breekt vanzelf af na 25 jaar...

Maarja je kan natuurlijk ook zelf voorbewerken (in overleg) en dan je auto wegbrengen

Pas
02/07/2009, 14:17
Spatel ertussen en het komt wel los hoor, iig wel bij de 924s waar ik twee strips van op m'n auto heb nu.

ShroudedVeil
02/07/2009, 21:17
die was wat nieuwer denk ik

Ik had hem gefohnt en toen los proberen te maken maar het lukte echt niet, de barsten sprongen derin...

captainfrasca
02/07/2009, 21:22
is mij ook nooit gelukt, kunt beter gewoon nieuwe halen, maar die dingen zijn rete duur!!

-Bassie-
02/07/2009, 21:56
origineel 924 is 140 euro ongeveer.

even opvragen bij pon;-)

Bcreative
02/07/2009, 22:16
origineel 924 is 140 euro ongeveer.

even opvragen bij pon;-)

Ik geloof iets van rond € 100 bij PMP.

q01z
03/07/2009, 17:18
m.a.w. een 924 is ook heel mooi zonder die stootstrips ;)

ey frank, de zoon/neef vd buren heeft precies zo'n zelfde kleur 944 als jij.. al een paar keer gedacht dat jij het was :P

klaas 924
03/07/2009, 17:24
Spatel ertussen en het komt wel los hoor, iig wel bij de 924s waar ik twee strips van op m'n auto heb nu.


ik heb dat overlegd met een carrosseriewerker
hij vertelde dat ze er wel afgaan maar dat je
ze niet recht houd:nono:
ze worden krom door het trekken
(dus heb ik ze gespoten toen ze nog gewoon op de auto zaten)

q01z
03/07/2009, 17:26
kwestie van goed afplakken, moet opzich wel gaan :)

op de GSA van mnvader zitten ook niet overal dezelfde stootstrips.. moeten ook vervangen worden, dat doe ik ook liever niet zegmaar :roll:

klaas 924
03/07/2009, 17:28
m.a.w. een 924 is ook heel mooi zonder die stootstrips ;)

is helemaal afhankelijk wat voor kleur je hebt

bij mijn witte zou het denk ik NIET staan
(dan is die te kaal)

Ritske
03/07/2009, 18:24
wit ain't the shit:heh::eyebrows:

ShroudedVeil
09/07/2009, 15:55
Nou gister in weer en wind de partytent opgezet met jeroen en me zijscherm gespoten :-)

Het is toch een best kleurverschil maar dat hoop ik nog een beetje te kunnen bijwerken , het spuitwerk zelf ziet er wel goed uit , we hebben het gedaan in een partytent van 3 bij 6 :)

Best leuk maar niet met zulke harde windstoten als de laatste dagen ...

We hadden dus wel een paar keer dat we moesten stoppen met spuiten omdat de tent ineens een meter van de grond afkwam haha :D

En gelijk een nieuwe profiel foto kunnen maken :-)

Jeroen
11/07/2009, 13:48
ojha die foto's , kzal ze is online gooien :P

zoals beloofd:P

http://porsche924.myphotoalbum.com/view_album.php?set_albumName=album01

klaas 924
12/07/2009, 08:31
mooie partytent
en een makkelijke mobiele werkplaats:thumb:
maar kan dat zomaar midden op het plein,zonder dat er anderen last van hebben?

Jeroen
12/07/2009, 11:45
op dat plein staan enkel garageboxen ( ook die van ons dus ) en daar komt bijna niemand :D

ShroudedVeil
12/07/2009, 22:36
Behalve de Politie af en toe ;)


Maar nee moet best kunnen vind ik , en als ze der last van hebben hoor ik het wel :-)

En zal ik me tent er niet meer plaatsen maar denk dat het wel goed komt ;)

captainfrasca
13/07/2009, 22:15
Had je eigenlijk al je distributie gedaan, zoniet dan zou ik daar eens aan gaan denken als ik jou was, als ie springt dan ben je op zijn minst een kop revisie verder!!!!!

ShroudedVeil
13/07/2009, 22:17
Ik weet het !

Ik hoop het volgende maand te doen!

captainfrasca
13/07/2009, 22:18
Tja, mijn mening is dan had je misschien beter ff kunnen wachten met spuiten en het GT kitje...;-)

ShroudedVeil
13/07/2009, 22:22
spuiten en het gt kitje heeft niet erg veel gekost opzich hoor :-)

Heb het spuiten wel zelf gedaan he ;):-)

captainfrasca
13/07/2009, 22:25
Ach ja, ik val je ook niet aan hoor! ;-) Het was gewoon mijn menig, distri zou gewoon bij mij prioriteit geweest zijn......

Fantaman
13/07/2009, 22:31
je kan niet alles tegelijk:nono:

ShroudedVeil
13/07/2009, 22:31
Maar je hebt ook gelijk hoor David!

Mja het is wel een bulkje geld , want laat het toch maar uitbesteden!

captainfrasca
13/07/2009, 22:34
Tja het is inderdaad een hoop geld, reken in ieder geval tussen de 700 en 1000 euro aan onderdelen en manuren...

Je zou eens kunnen infomeren bij autoservice zwanenburg (moet je ff op het 944 forum kijken)

anders is v-zweeden wel lekker dicht bij voor jou, hoewel dat niet mijn favoriet zou zijn!

captainfrasca
13/07/2009, 22:35
je kan niet alles tegelijk:nono:

Nee, maar de distributie is toch zeker wel belangrijk en je vergeet het snel, totdat het te laat is!

ShroudedVeil
13/07/2009, 22:38
Klopt!

Ik ga denk ik een afspraak bij Cor maken ( yup zwanenburg )

Dan ist nog goedkoper ook dan hier bij V Zweeden inc. de benzine + de gezelligheid :D

captainfrasca
13/07/2009, 22:41
Klopt!

Ik ga denk ik een afspraak bij Cor maken ( yup zwanenburg )

Dan ist nog goedkoper ook dan hier bij V Zweeden inc. de benzine + de gezelligheid :D

Dat bedoel ik, dan heb je het dus over de echte liefhebbers, je zou ook Harry van het 944 forum eens kunnen vragen, die heeft tegenwoordig ook een eigen garage bedrijf.....

klaas 924
14/07/2009, 16:16
Tja het is inderdaad een hoop geld, reken in ieder geval tussen de 700 en 1000 euro aan onderdelen en manuren...



als je te lang wacht ben je nog veeeel meer kwijt
revisie en een hoop ergernis:Cry:

q01z
27/09/2009, 19:43
vandaag met Frank naar Joost gereden..
onderhoud + verlaging van de 944..

remmerij bleek in iets slechtere staat als dat we dachten.. en dat gingen we opzich al aanpakken :oops:

het verlagen ging gelukkig van een leiendakje aan de voorzijde, op 1 veer na die ff ruzie had met de veerspanners (leuk he joost? :D)
achterzijde zat vast genoeg om na 5min op te geven, het risico op gebroken bouten was te groot!

verder rondom alle blokjes vervangen en bekeken.. remklauwen beetje schoner gemaakt

r.v. moet de schijf nog wel vervangen worden he frank..
remblokjes waren ook niet meer allemaal je van het :P

ShroudedVeil
27/09/2009, 19:54
Kan ik nog best 5 km mee doorrijden ;)

remblokjes van een halve centimeter en een paar mm remschijf...

Maar het was een erg geslaagde dag!

Bedankt Joost En Marc!

924turbo2
27/09/2009, 20:07
tja was jammer dat ik geen gebruikte schijven meer had liggen.

q01z
27/09/2009, 20:07
hadden we deze kunnen gebruiken als aluminiumfolie.. om visje te bakken ofzo..

ShroudedVeil
27/09/2009, 20:08
Yup was jammer maargoed weet ik wel weer wat ik zsm moet doen!

Wat zit je toch vol goede ideeen Marc ;)

q01z
27/09/2009, 20:10
ik ben gewoon goed ;)

was wel lekker relaxed het niet terug rijden... :D

ShroudedVeil
27/09/2009, 20:11
Zo relaxed zat je toch niet met een stinkende cheeseburger naast je en prachtig dikke remschijven ;)

q01z
27/09/2009, 20:15
ach, sterven in het harnas ;)

924turbo2
27/09/2009, 20:33
Ach, wat kan er nou gebeuren.....

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=20X7PNml_-Q"]http://www.youtube.com/watch?v=20X7PNml_-Q[/video]

Ach wat kan er nou gebeuren

924turbo2
27/09/2009, 20:39
Frank, ik moet je teleurstellen, het kan nog beter:

q01z
27/09/2009, 20:57
mmmmm dat vormt een uitdaging :D

ShroudedVeil
27/09/2009, 21:43
zal ik die maar niet aangaan;) zoveel scheeld t niet!

klaas 924
28/09/2009, 18:17
Ach, wat kan er nou gebeuren.....

http://www.youtube.com/watch?v=20X7PNml_-Q

Ach wat kan er nou gebeuren

bijna niets ,als je zo naar de filmpjes kijkt
maar ik heb liever goede remmen ,dan proberen hoe dun de schijven kunnen worden voor dat ze het begeven!

924turbo2
06/10/2009, 16:02
Hoe staat het met je remmen ?

ShroudedVeil
06/10/2009, 17:53
Zijn onderweg, ze zijn gister vanuit belgie opgestuurd :-)

( voor het grote bedrag van 13 euro inc. verzendkosten ;))

924turbo2
06/10/2009, 17:56
en iedereen maar zeggen dat Porsche rijden duur is ;-)

ShroudedVeil
06/10/2009, 18:05
Haha ja he!

Ik wou het der nog bijzetten maar had geen zin om te editen ;)

Schijven + blokjes voor en achter :-)

Geen merk zo goedkoop ;)

Denk je dat het normaal lukt met die schijven? dat er niet wat vast zit of dat hij er niet tussen past , daar hadden we toch problemen mee , toen we de blokjes verwisselde ?

924turbo2
06/10/2009, 18:35
Beste is om de klauw er ook even af te halen, dan kan je wat makkelijker de zuiger terugduwen. Ik doe het meestal met een houtklem (paar euro bij een bouwmarkt) vanuit gaande dat de zuigers niet erg vast zitten.

924turbo2
06/10/2009, 18:36
Prijs is trouwens wel bijzonder goedkoop, alleen versturen van dat zware spul kost al bijna 13 euro :shocked:

ShroudedVeil
06/10/2009, 23:31
alleen versturen kost ook 13 euro vanuit belgie ;)

ShroudedVeil
07/10/2009, 10:35
Gister had ik op de snelweg (met 2 kinderen achterin) ff een probleemje

mijn ruitenwissers bleven in elkaar hangen tijdens hevige wind en veel regen.

was toen gelijk gestopt ongeveer en heb ze toen uit elkaar gehaald

Maar! nu zit mijn rechter ruitenwisser los waardoor hij het niet meer doet ...

Is er iets afgebroken of... ?

captainfrasca
07/10/2009, 10:41
Ff het moertje strakker zetten met sleutel 13, hij is waarschijnlijk wat los komen te zitten doordat ie vast zat..

Werkt dat niet (ik denk het wel hoor) dan is ie waarschijnlijk uit zijn koppeling geschoten, is geloof ik een kogeltje die op de hefboom zit.

ShroudedVeil
07/10/2009, 11:57
dankjewel!

Zal het ff proberen!

ShroudedVeil
07/10/2009, 14:05
--------------------------------------------------------------------------------
oke nog eens ff goed gekeken met dag licht

Ik zag dat er 2 armpjes zijn , aan de rechter kan ( vanuit de auto gezien) heb je 1 armpje die heen en weer gaat (terug trekkend , duwend) onder de ruitenwisser zit ook een armpje , maar is niet verbonden met het andere armpje, kon ook niks losliggends vinden in de accubak... is er nou wat afgebroken?

captainfrasca
07/10/2009, 14:10
Dus als je aan de ruitenwisserarm trekt beweegt dus de hefboom mee?

Dan is toch een van de koppelingen losgeschoten, die zal je dan terug moeten klikken. Ik weet zo ff uit mijn hoofd ff niet hoe de hefbomen in elkaar lopen, maar dan zal het probleem denk ik onder die afdekplaat zitten. Die zal je dan ff los moeten halen en kijken wat het probleem is..

ShroudedVeil
07/10/2009, 14:16
umm ik denk het niet

De ruitenwisser is nu los van de hefboom, daarom doet deze het niet, het zit aan de andere kant van de afdekplaat he! dus aan de kant van het ruitenwisservloeistofresoirvaatje (spatie ;))

Maar als deze wel verbonden zouden zijn zou die het wel doen... want die beweegd wel...

captainfrasca
07/10/2009, 14:20
Hmm en dat moertje had je aangedraaid?

ShroudedVeil
07/10/2009, 14:21
jaja maar dat maakt geen verschil, als hij nergens aan vast zit zal hij niet meegaan...

captainfrasca
07/10/2009, 14:22
Dan is er toch iets dol gedraaid...