PDA

Bekijk Volledige Versie : lekkage bestuurderskant



maup
08/10/2011, 20:10
Ik heb een lekkage die alleen optreedt als ik rij, dus ik denk door opspattend water van het voorwiel. Nu kan ik tijdens het rijden door de regen met een zaklamp op de kop met mijn hoofd tussen de pedalen gaan liggen maar dat is vrij lastig. Misschien weten jullie welke plaats/naad voor problemen kan zorgen.;)7538(moet trouwens ook nieuwe pedaalrubbers kopen)

jimfrey944
08/10/2011, 20:25
het kan zijn dat het van boven komt
er kan een scheur zitten op de plaats waar de aanhechting zit van je koppelings pendaal
als je de koppeling in trapt gaat de scheur open staan en loopt water naar binnen
als je iemand even je kopeling in laat trappen en je kijkt in de bak voor je voorraam dan zie je de scheur komen net onder je afdekkap van de ruitenwisser

maup
08/10/2011, 21:06
Ik heb dit al na gekeken (deze tip had ik al gevonden op het forum) ik zie ook totaal geen watersporen boven de pedalen, maar misschien heb ik het mis, ik ga dit nog eens goed bekijken, bedankt voor het meedenken;)

maup
07/06/2012, 11:26
Ik ben nog steeds bezig met mijn lekkage;(, ik heb van de week een stuk door de regen gereden(als de auto stilstaat blijft het droog ook al staat hij een week in de stromende regen) en nu blijkt dat het water uit de dorpel bij de handrem komt. Als ik vlak voor mijn achterwiel naar de kopse kant van de dorpel kijk zit daar een mooi rond gat (geen roestgat) van ±2cm, moet daar een rubber dop in zitten?, aan de andere kant zit het wel dicht. Moeten aan de onderkant van de dorpel gaatjes zitten?, op de onderkant zitten wel 3 verdikkingen in de velsrand maar die zitten vol met tektyl, moeten deze open zijn? Ik rij al een half jaar zonder tapijt en ik wil het nu graag oplossen, kan iemand helpen?:)
Groeten, Maup

M.B.H.
07/06/2012, 11:29
ja daar zit een rubber dop en ja die gaten moeten open zijn

maup
07/06/2012, 13:56
Okee!,na eerst de doppen onder de golf van de buurman te hebben "geinspecteerd" ;) toch maar even zelf een dop uit een stuk nylon gedraaid en vast gekit met rubber. Ook de gaatjes doorgeprikt en daar kwam wel wat water uit, ik hoop dat het nu droog blijft:)