PDA

Bekijk Volledige Versie : niet werkende snelheidsmeter



Vincent
14/03/2009, 17:51
Kan iemand mij adviseren bij de reparatie van de snelheidsmeter van een 924s uit 1986
Volgende doet zich voor, kilometerteller en dagteller werken maar de snelheidsmeter niet.
Heeft iemand dit al eens gehad?

met vriendelijke groet

Vincent

Tom
14/03/2009, 18:15
Meestal is het inderdaad andersom. Ik zou zoeken naar een goede gebruikte tellerunit, die zijn hier op het forum zeker nog te vinden. Reparaties aan dergelijke instrumenten zijn meestal niet weggelegd voor hobbyisten (in tegenstelling tot het vervangen van een radertje voor de niet werkende dag- en kilometertellers).

Ik heb overigens een tweede topic over hetzelfde onderwerp -ook in het verkeerde subforum- verwijderd en deze topic verplaatst. Let aub op waar je een topic neerzet.

Vincent
15/03/2009, 14:07
Meestal is het inderdaad andersom. Ik zou zoeken naar een goede gebruikte tellerunit, die zijn hier op het forum zeker nog te vinden. Reparaties aan dergelijke instrumenten zijn meestal niet weggelegd voor hobbyisten (in tegenstelling tot het vervangen van een radertje voor de niet werkende dag- en kilometertellers).

Ik heb overigens een tweede topic over hetzelfde onderwerp -ook in het verkeerde subforum- verwijderd en deze topic verplaatst. Let aub op waar je een topic neerzet.

Bedankt voor je tip, heb toch nog even de teller gedemonteerd en het printplaatje gereinigd en de mechanische werking gecontroleerd. snelheidsmeter naald gaat heen en weer op het moment dat als je aan het busje van de kabelingang draait.
De snelheid meter weer gemonteerd werkt nu wel maar reageert te traag. Weet iemand de funktie van het printje achter
op de snelheids meter? Deze zit gekoppeld aan de toerenteller.
Zoek zelf nog verder door, de vervang methode kan altijd nog
wordt vervolgd

Vincent
15/03/2009, 18:13
Meestal is het inderdaad andersom. Ik zou zoeken naar een goede gebruikte tellerunit, die zijn hier op het forum zeker nog te vinden. Reparaties aan dergelijke instrumenten zijn meestal niet weggelegd voor hobbyisten (in tegenstelling tot het vervangen van een radertje voor de niet werkende dag- en kilometertellers).

Ik heb overigens een tweede topic over hetzelfde onderwerp -ook in het verkeerde subforum- verwijderd en deze topic verplaatst. Let aub op waar je een topic neerzet.

Bedankt voor je tip, heb toch nog even de teller gedemonteerd en het printplaatje gereinigd en de mechanische werking gecontroleerd. snelheidsmeter naald gaat heen en weer op het moment dat als je aan het busje van de kabelingang draait.
De snelheid meter weer gemonteerd werkt nu wel maar reageert te traag. Weet iemand de funktie van het printje achter
op de snelheids meter? Deze zit gekoppeld aan de toerenteller.
Zoek zelf nog verder door, de vervang methode kan altijd nog
wordt vervolgd

probleem verholpen printje nog een gereinigd met contactspray goed gedroogd en de draaiendeschijf in de meter gereinigd
meter werkt weer als nieuw

Tom
15/03/2009, 21:12
Gefeliciteerd, ik zou 'm wel even ijken...