PDA

Bekijk Volledige Versie : Piepend geluid achterin



Targa
16/03/2009, 17:57
Sinds een tijdje heb ik last van ernstig gepiep tijdens het rijden.
Heb er al diverse keren geinterreseerd onder liggen kijken maar kan niets ontdekken. Ook het indrukken van de vering geeft geen geluid maar elk hobbeltje in de weg veroorzaakt een boel herrie. Het lijkt er ook op dat het erger wordt, in het begin begon het na een tijdje rijden, als hij warm was zeg maar, maar nu is het altijd.

Iemand dit al eens meegemaakt of enig idee?

Tom
16/03/2009, 17:59
Al eens geprobeerd om de slotpennen van de achterklep na te stellen?

Targa
16/03/2009, 19:33
nee, nog niet, ga het gelijk proberen. Maar als ik op het achterraam druk hoor ik niet dat geluid maar kan hem wel iets naar beneden drukken dus het is een poging waard.

Tom
16/03/2009, 20:12
Zo is het bij mijn auto ook, soms ligt-ie niet lekker in het slot blijkbaar en dan piept-ie over slecht wegdek (waar je helaas nogal veel van vindt sinds de vorst) en over verkeersdrempels (waarvan het sterft in mijn woonplaats).

Targa
17/03/2009, 20:37
Je hebt gelijk, dat was het probleem! Ik kon de pennen niet loskrijgen maar het bij wijze van proef een aan beide kanten een stukje dunne slang ertussen gedaan en vandaag geen piep meer gehoord.
Ik zal later in alle rust die pennen even losmaken.

Bedankt voor je tip!! :D

Tom
17/03/2009, 21:12
Graag gedaan, al die ouwe bakken hebben dezelfde problemen... :)
Je hebt kans dat -ondanks het zorgvuldig inspuiten met kruipolie- de pennen vastzitten in hun bevestiging, die op zijn beurt weer in rubbers hangt. Brilliante constructie.

Bij mij is één pen afgebroken en moest ik een nieuw bevestigingsblokje aanschaffen. Die dingen kosten een absurde 30 euro per stuk, je bent gewaarschuwd.

Targa
18/03/2009, 07:01
Ja, ik had het al gezien, die rubbers.
Ik heb ze inderdaad ingespoten met kruipolie maar ik betwijfel of dat voldoende penetreert. Toen dacht ik, ik haal het hele blokje eraf en stook het warm maar met die rubbers lijkt dat ook niet zo'n goed idee.

Fantaman
18/03/2009, 19:30
Graag gedaan, al die ouwe bakken hebben dezelfde problemen... :)
Je hebt kans dat -ondanks het zorgvuldig inspuiten met kruipolie- de pennen vastzitten in hun bevestiging, die op zijn beurt weer in rubbers hangt. Brilliante constructie.

Bij mij is één pen afgebroken en moest ik een nieuw bevestigingsblokje aanschaffen. Die dingen kosten een absurde 30 euro per stuk, je bent gewaarschuwd.
ik denk dat ik maar moet gaan improviseren, Rechterkant sluit niet goed maar het zit allemmal zo vast gerot dat ik de poging tot stllen heg gestaakt :x

Targa
24/03/2009, 11:34
Na hem een nachtje in een bakje cola te hebben gegooid kreeg ik een kant los. Die heb ik strakker gesteld en het probleem is opgelost.
De andere kant lukte niet maar omdat het piepen voorbij is heb ik die ook maar niet geforceerd.

Als het niet lukt, kun je dan ook het slot wat lager zetten door een paar ringen ertussen te doen?

Tom
24/03/2009, 12:48
Op de klep? Zal wel lukken denk ik. Als de boel nog maar goed genoeg sluit.

Targa
27/03/2009, 19:08
Nou nee, niet op de klep maar het slot, het onderste gedeelte. Misschien kun je dat wat dieper zetten door ringen ertussen te doen.

Fantaman
27/03/2009, 20:32
ik denk dat het juist wat langer moet zodat ie wel in het slot valt :roll:
in mijn geval :oops:

Tom
27/03/2009, 22:19
Ik heb ze nog niet gedemonteerd, maar volgens mij valt er aan de sloten niet veel te stellen.

Steady Eddy
30/03/2009, 15:51
Als je er al ringen zou tussen plaatsen, dan komt die sluitblok wankel te hangen - zou dus best volledig ondersteund worden met plaatje op maat ipv ringen.