PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandstofpomp



Bazzz
16/03/2009, 21:44
Hey,
Ik ben al een tijdje aan het rommelen met mijn brandstofdruk, 's ochtends slecht starten.
Wanneer ik een beetje remmenreiniger inspuit start hij direct, heeft ie de juiste brandstofdruk en loopt hij goed.

Ik vraag mij af of de brandstofpomp al hoort te draaien zodra ik het contact aanzet.
Bij mij draait ie pas zodra de (start)motor rondgaat.
Misschien dat hij daarom niet genoeg druk voor de start heeft?
tnx

LWB
16/03/2009, 21:52
bij de mijne draait die pas als die een signaal van de ontsteking krijgt,niet voor dat de auto daadwerkelijk gestart is dus.

dopre
16/03/2009, 21:54
je kan die horen zoemen de moment dat je het contact opzet (dus voordat uw motor draait)

gr Dopre

LWB
16/03/2009, 22:01
je kan die horen zoemen de moment dat je het contact opzet (dus voordat uw motor draait)

gr Dopre

blijft die zoemen of is dit alleen druk opbouwen?

Tom
16/03/2009, 22:16
Bij mij loopt-ie niet voor.

dopre
16/03/2009, 22:16
je kan die horen zoemen de moment dat je het contact opzet (dus voordat uw motor draait)

gr Dopre

blijft die zoemen of is dit alleen druk opbouwen?

Enkel druk opbouwen

-Bassie-
17/03/2009, 07:41
bij mij loopt die ook niet voor dat ik start tenzei hij geen druk heeft.

en als die dat wel doet dan kan het ok zijn dat je terugslagklep niet helemaal 100% is dat die terug loopt.

en dan moet ie daardoor eerst op druk komen.

Bazzz
20/03/2009, 18:53
hmm okey, beetje tegenstrijdige verhalen :roll:


bij mij loopt die ook niet voor dat ik start tenzei hij geen druk heeft.

en als die dat wel doet dan kan het ok zijn dat je terugslagklep niet helemaal 100% is dat die terug loopt.

en dan moet ie daardoor eerst op druk komen.

dus jij zegt dat hij wel moet 'voordraaien' als ie geen druk heeft? En wat 'meet' dan of er druk op staat?
Ik heb namelijk geen druk, maar hij draait net zoals bij andere hier pas als de ontsteking rondgaat.

M.B.H.
20/03/2009, 21:35
je kan hem horen zoemen op het moment dat je het contact opzet ( even tot hij druk opgebouwd heeft ) :arrow: als hij daarna een signaal van de ontsteking krijgt draaid hij Continu :!: :!: mits de moter draaid of door de startmoter gedraaid word. :wink:

Bazzz
24/03/2009, 23:57
Kijk, die informatie zocht ik.
Bij mij draait ie dus niet voor. Zit er ergens een tijdschakelaar oid, die hem 'voor' laat draaien? Ik vermoed dat daar mijn probleem zit.
Tnx voor de reacties iig

ReMo
25/03/2009, 08:32
Volgens mij draait hij alleen als je start. Dus contact sleutel helemaal doordraaien. Althans dat is bij mij zo.
Als je hem wilt laten draaien met alleen contact aan moet je het startrelais doorverbinden.

Tom
25/03/2009, 08:50
Dat is ook mijn ervaring met de 924...

ReMo
25/03/2009, 09:00
Volgens mij is dat ook de enige goede en juiste schakeling. Dit i.v.m. eventuele ongevallen.

M.B.H.
25/03/2009, 09:21
Volgens mij is dat ook de enige goede en juiste schakeling. Dit i.v.m. eventuele ongevallen.

licht aan het Relay wat je er in hebt Zitten
deze geeft even een puls op de branstofpomp
via de ontstekings module ( het kleine pootje aan het relay )

Tom
25/03/2009, 09:31
Mijn relais is het originele (volgens PET), mijn vervangingsrelais van de dealer van vorig jaar heeft dezelfde schakeling.

Zijn de voorlooprelais misschien van de 931? Ik weet dat de Audi turbo's met K-Jetronic ook voorlopen.

M.B.H.
25/03/2009, 09:49
Mijn relais is het originele (volgens PET), mijn vervangingsrelais van de dealer van vorig jaar heeft dezelfde schakeling.

Zijn de voorlooprelais misschien van de 931? Ik weet dat de Audi turbo's met K-Jetronic ook voorlopen.

Nee want 931 heeft een ander nr. en een ander onstekings module,
dit word volgens
mij door het DME ralay aangestuurd