PDA

Bekijk Volledige Versie : Contact slot problemen



Meneer aard
26/03/2009, 18:15
Vannacht was op (voor mij eerste instantie) onverklaarbare wijze mijn accu leeg gelopen. Natuurlijk denk je eerst aan verbruikers, lampen, interieur verlichting maar dat is allemaal niet aan de orde. Accu die erin zit is vanaf begin januari..Kromme plaat in de accu zat ik ook aan te denken.

Na paar uur op de oplader te hebben gestaan, was het weer starten lopen. Mijn check valve bij de brandstofpomp was al niet lekker meer, en gelijk bij de 1e slag (zeker als ie goed koud is, moet ie ff 2 slaagjes maken) sloeg ie aan wat ik opzich wel vreemd vond. Na even gelopen te hebben..ff de motor uitgezet, maar de brandstofpomp bleef doorlopen en het voltmeterje gaf 10 volt aan...

Nja thuis aangekomen..sleutel in de hand maar de motor doorlopen + hele elec circuit. Het bijladen van de accu wordt wel onderbroken maar op een of andere manier (vermoed corrossie) onderbreekt ie de rest niet meer. Mijn idee gaat uit naar het contactslot dat ergens niet lekker zit..Iemand nog andere suggestie?

M.B.H.
26/03/2009, 19:27
Dat is dus K. :cry:
Probeer het brandstof relay er eens uit te halen en kijken wat hij dan doet
wel even door verbinden anders loopt de pomp niet :wink:

Meneer aard
26/03/2009, 19:39
Morgen iedergeval contact slot demonteren. Is 3 jaar geleden een ander exemplaar in gezet. Ik hoop dat het alleen bij corrossie blijft. Erg vreemd ook dat het zo opeens komt. Dit probleem heb ik nog nooit eerder gehad, en is ook zo plots gekomen. Het moet vannacht gebeurd zijn aangezien ik s`avonds nog in de auto ben geweest om me tas eruit te halen.

Ritske
26/03/2009, 19:46
Mijn 924 had hetzelfde probleem toen ik hem kocht, hier zat het hem in de (beun)bedrading achter het contact slot. Maar ik neem aan dat dit bij jou niet het geval is, zou best wel eens het contactblokje van je contactslot kunnen zijn(volgens mij gelijk aan bepaalde type's vw's, die gaan ook wel eens stuk en geven dan dezelfde klachten).

Tom
26/03/2009, 20:47
Heb je een zware sleutelbos aan je contactslot hangen? Da's funest voor die dingen.

Meneer aard
27/03/2009, 12:54
Probleem is nu opgelost.

Eerste instantie vermoede ik het contactslot..Ding eruit gehaald..De module zelf los gehaald wat je bediend met je contactsleutel/slot. Was allemaal (zoals ik verwachtte) goed. Ook met die module los aangesloten, prik erop gezet maar nog steeds dat de brandstofpomp ging draaien. Wel was me radio uit, voltmeter naar 0..Met de module los, idem dito. Dus daarmee was het contact gebeuren gewoon uitgesloten.

Toen de zekeringkast maar eens naar voren gehaald..Op 2 relais meer roest dan aansluitingen..dus die maar ontdaan van de roest, toen achterop de kast e.e.a los getrokken..Hoe die roest daar moet komen geen id..Want er waren flink wat contacten letterlijk verroest, geen oxidatie. Even aan de slag geweest met schuurpapiertje, weer in elkaar gezet en voila :mrgreen:
Bij elkaar 2 uurtjes mee zoet geweest, incl het 4 keer op en neer lopen om wat schema`s te checken :P

Tom
27/03/2009, 14:12
De tweede met roest in/op de zekeringenkast in een week... mooi dat het opgelost is.

Rebel
03/04/2009, 13:51
Welke contactsloten van vw kun je dan gebruiken zoals hierboven staat aangeduid?

Want mijne dood helemaal niets op contactslot (wel onderbreken maar start niet met sleutel moet hem via accu starten :P)

-Bassie-
03/04/2009, 15:28
Welke contactsloten van vw kun je dan gebruiken zoals hierboven staat aangeduid?

Want mijne dood helemaal niets op contactslot (wel onderbreken maar start niet met sleutel moet hem via accu starten :P)

loopt het start draad wel goed dan??

ReMo
03/04/2009, 19:17
Roest bij de zekering kast is een bekend verschijnsel. Betekend vaak lekkage in de linkerbak waar de motor van de ruitenwisser ook zit.

Fantaman
04/04/2009, 11:54
ik spotte wel een scheurtje toen ik met me kop onder de zekeringkast lag.
heb het vanaf boven nog niet gezien, zolang het droog blijft vind ik het voorlopig goed :mrgreen: