PDA

Bekijk Volledige Versie : Koetswerkstijfheid



Senne
01/04/2009, 14:55
Hallo,

mijn 924 van '83 met targadak bibbert vrij hard aan het dak en aan de dakstijlen als ik over bvb kasseien rijd. Is dit normaal, of is de koetswerkstijfheid ooit verkloot geweest door bvb een ongeval?
Hebben jullie er ook last van?

mvg wouter

ShroudedVeil
01/04/2009, 15:07
moest toch even opzoeken wat kasseien zijn ;) hier noemen ze dat kinderkopjes :oops:

Maargoed wat voor auto ben je normaal gewend?

het is wel dat hij een stuk meer trilt dan bv een modernere auto ...

Maar ik weet niet hoe erg hij trilt..?

Tom
01/04/2009, 16:20
Torsiestijfheid van de 924 laat wel wat te wensen over, krik 'm maar eens aan één kant op en probeer de deuren open en dicht te doen... met een targadak kan ik me voorstellen dat dit nog wat vermindert.

captainfrasca
01/04/2009, 18:57
Nou daar heb ik geen last van hoor Tom! Ik ben redelijk tevreden over de stijfheid :wink:

LWB
01/04/2009, 20:32
Nou daar heb ik geen last van hoor Tom! Ik ben redelijk tevreden over de stijfheid :wink:

hier idem-dito.
trouwens een targa is stijfer dan een normale!

M.B.H.
01/04/2009, 22:52
Ik heb ook geen klachten over de stijfheid 8)
En ben van mening dat het stijfe koetsen zijn. :roll:

Tom
01/04/2009, 23:06
Ik ben Audi 80s gewend, die zijn stukken torsiestijver dan een 924. Er zijn slappere auto's, maar je merkt wel dat de 924 een grote achterklep heeft.

Senne
02/04/2009, 11:08
quote:Maargoed wat voor auto ben je normaal gewend?

het is wel dat hij een stuk meer trilt dan bv een modernere auto ...

Maar ik weet niet hoe erg hij trilt..?[/quote]


tja, het is niet dat deze trillingen gevaarlijk worden ofzo, enkel dat bvb mijn binnenspiegelbeeld soms wazig wordt van de trillingen al ik over die kinderkopjes rijd. Ik weet gewoon niets van historiek van de wagen, en als deze slechte stijfheid niet normaal is weet ik niet of ik nog veel in mijn wagen wil investeren.

mvg wouter

M.B.H.
02/04/2009, 12:46
Het heeft ook alles te maken met veering en demping :idea:
het is een Sportwagen van 25 jaar oud dus tja wat wil je :wink:

ShroudedVeil
02/04/2009, 13:06
quote:Maargoed wat voor auto ben je normaal gewend?

het is wel dat hij een stuk meer trilt dan bv een modernere auto ...

Maar ik weet niet hoe erg hij trilt..?


tja, het is niet dat deze trillingen gevaarlijk worden ofzo, enkel dat bvb mijn binnenspiegelbeeld soms wazig wordt van de trillingen al ik over die kinderkopjes rijd. Ik weet gewoon niets van historiek van de wagen, en als deze slechte stijfheid niet normaal is weet ik niet of ik nog veel in mijn wagen wil investeren.

mvg wouter[/quote]

dat je binnen spiegel wazig word tijdens het rijden ..

zoals M.B.H al zei , een sportwagen van 25 jaar oud , wat wil je.

dat heeft volgens mij elke 924/944 wel

Dus nix om je zorgen over te maken :)

Fantaman
02/04/2009, 18:22
mijn binnen spiegel zit zelfs half los en ja als ik over een klinker weg rijd blapperen de tanden op mekaar figuurlijk :roll:

Senne
06/04/2009, 20:02
oké, bedankt allemaal voor de reacties, ik denk dat ik de auto gewoon ga houde
Nu nog die 15 inch velgen (de orginele optie, met de achtergrond in het zwart, past prachtig bij een bruine volgens mij :wink: )

pocketmech
09/04/2009, 20:28
Kijk bij een meeting maar eens naar de 924 van q01z: door de torsiekrachten (op het circuit) is zijn dak compleet vervormd (golven in het plaatstaal :shock: ). Torsiestijf istie niet, maar wat flexibel is zal niet stel breken!! :mrgreen:

924turbo2
09/04/2009, 20:44
Kijk bij een meeting maar eens naar de 924 van q01z: door de torsiekrachten (op het circuit) is zijn dak compleet vervormd (golven in het plaatstaal :shock: ). Torsiestijf istie niet, maar wat flexibel is zal niet stel breken!! :mrgreen:

Dat is bullshit, die deukjes zaten er al in toen ik hem kocht, heeft niks met het circuit te maken.

Een 924 is juist zeer stijf, overigens is een 924 targa nog stijver door de verstevigingen in het dak.
Als je met een 924/944 gaat racen is doorlassen van de carosserie zelfs niet nodig, een rolkooi en een strutbar geeft voldoende extra stijfheid voor het circuit.

pocketmech
09/04/2009, 20:58
Just quoting q01z :)

......

Kijk bij een meeting maar eens naar de 924 van q01z: door de torsiekrachten (op het circuit) is zijn dak compleet vervormd (golven in het plaatstaal :shock: ). Torsiestijf istie niet, maar wat flexibel is zal niet stel breken!! :mrgreen:

Dat is bullshit, die deukjes zaten er al in toen ik hem kocht, heeft niks met het circuit te maken.

Een 924 is juist zeer stijf, overigens is een 924 targa nog stijver door de verstevigingen in het dak.
Als je met een 924/944 gaat racen is doorlassen van de carosserie zelfs niet nodig, een rolkooi en een strutbar geeft voldoende extra stijfheid voor het circuit.

924turbo2
09/04/2009, 21:01
Marc is toch ook zo creatief :grin:

pocketmech
09/04/2009, 21:03
En het klinkt ook wel vet stoer! (en hij heeft er heeeel veel plezier mee!)