PDA

Bekijk Volledige Versie : bij koude motor slecht starten, benzinepomp



super
05/04/2009, 18:15
goedendag,

ik ben hier nieuw maar heb al problemen met mijn 924 2.0

het probleem is dat mijn auto als hij koud staat, eerst even tot 1000toeren gaat en snel erna terug zakt naar 200-300toeren. het is ineens op één of andere dag gebeurt.
als je hem in gang wilt houden en wat gas geeft. lijkt hij echt op 2-3poten draaien, veel schokken e.d.
als de motor warm is dan start hij vanzelf zodner problemen. het is echter wanneer deze koud is.
ik heb al nieuwe bougies gestoken van ngk. en die air auxiliere valve gekuist.en getest aan een 12v batterij dat deze dicht gaat. hij werkte. dan terug gemonteerd. terug gestart en nog het zelfde resultaat.
luchtfilter ook eens los gemaakt en deze dan zo gestart. nog steeds hetzelfde.

eens aan co en stationair stelschroef gedraait en nu valt de motor niet terug in toeren maar bij koude motor te starten. pruttelt hij nog wel. als hij warm is is het dan weer gedaan.

mijn brandstofpomp blijft wel zoemen als ik contact opzet. valt niet uit. kan hij geen druk opbouwen ofzo?.
deze had hij al van't begin toen ik hem kocht. dus kan normaal niet veel te maken hebben met het slecht starten.

kan iemand me meer raad geven ?
mvg niels

Tom
05/04/2009, 18:34
Hmmm, al gecontroleerd of je koudestartproeier werkt?

super
05/04/2009, 18:44
Hmmm, al gecontroleerd of je koudestartproeier werkt?

dat deze verstropt zit ofzo? waar kan ik die vinden :?

harry
05/04/2009, 23:47
Het hele brandstof systeem doorlopen en testen op druk, het kunnen zoveel oorzaken zijn,
waar moet je beginnen?
Begin je in te leven met het syteem hoe het allemaal werkt. Ik raad je aan om eerst even in de materie te verdiepen, en het handboek van Haynes te raadplegen.