PDA

Bekijk Volledige Versie : Hangende handrem



RMP
08/04/2009, 18:44
Na de 924 na een week of drie uit de garage te willen rijden, bleef hij 'keurig' op de handrem staan, terwijl ik toch echt de handremhendel naar beneden had gedaan.... De hendel komt dan ook weer een beetje 'omhoog'.

Maar goed, de vraag is: wat kan de oorzaak zijn, en is dit eenvoudig op te lossen?

Thanks!

captainfrasca
08/04/2009, 18:52
Gewoon ff de tanden op elkaar en gas geven! lukt dat niet, een paar keer voor en achteruit rijden. Zit waarschijnlijk een beetje vast geroest. Als ie los schiet hoor je een klap en dan is ie los. Anders moet je het wiel eraf halen en de trommel, maar die zal dan loei vast zitten en dan een paar klappen met een flinke hamer, als je hem los krijgt dan de boel even goed reinigen.

RMP
08/04/2009, 18:57
thanks

had inderdaad wel ff gas gegeven en hem er doorheen getrokken, maar hij komt niet helemaal los. Zal inderdaad wel kwestie van schoonmaken worden....

captainfrasca
08/04/2009, 19:00
Als je erdoor heen trekt, dan moet je wel ff de "lef" hebben om er ff mee door te gaan, vaak is het een kwestie van een paar keer naar voren en achteren. Vaak schiet ie binnen een paar pogingen wel los.

Het makkelijkst is als je je wiel eraf haalt om ff de centrale kasteelmoer los te draaien zodat er wat speling op de trommel ontstaat. Het slaan met de hamer doe je in de eerste instantie aan de buitenzijde en op het verticale gedeelte van de trommel. Je mag best hard slaan hoor.

Kevin- Martini
08/04/2009, 20:22
Wat je ook zou kunnen doen als de handrem blijft hangen: gaan rijden en tijdens het rijden de handrem aantrekken. Dat een paar keer herhalen. Wil wel eens helpen.

Als je het idee hebt dat de handrem echt (serieus) aanloopt, dan vooral niet gaan rijden, want dan is er kans dat je de remschoenen sloopt.

Tom
09/04/2009, 00:41
Zo heb ik eens met een moker op de trommel van een Corsa staan meppen, ik had 'm gekregen en hij had een jaar stilgestaan. Iedereen stond me aan te kijken of ik gek was, maar de remmen werkten meteen perfect (en ik heb 'm zo naar de garage gereden waar-ie de remmentest perfect doorstond). :grin:

RMP
09/04/2009, 23:04
Dank voor de tips so far, ik ga het morgen weer 's ff proberen