PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorstellen



willem
09/04/2009, 12:36
Ben Wim 61 jr vutter en woonachtig in het Brabantse Geldrop / Mierlo.
Ben sinds kort in het bezit van een 924 van 1981 alleen voor het opvullen van de vele vrije uurtjes.
De vorige eigenaar kon de elektrische problemen niet meer aan en deed de auto weg.
De problemen zijn :Koplamp gaat niet normaal open via de lichtschakelaar, de ruitenwisser doet het niet, en de aanjager van de kachel doet het niet, maar als je met de stuurhendel seint gaat de de koplamp open en begint de ruitenwisser te werken en begint ook de aanjager te draaien, heb alle massa punten schoongemaakt , waar nu nog te zoeken , ben niet zo goed met autoelektra ?

p.s. Krijg het niet voorelkaar om plaatjes als bijlage mee te sturen krijg de melding bestand te groot .

het is me toch gelukt om de plaatjes erop te krijgen.
Nog dank aan allen voor het welkom en de adviezen[attachment=0:3p97hair]924 004.jpg[/attachment:3p97hair]

ShroudedVeil
09/04/2009, 13:02
Welkom :)

alle relais en zekeringen al nagekeken?
Relais van de koplamp zit achter de rechter koplamp onder de hoes vanaf de bestuurders kant gezien :)

Haal anders ook je stuur los en je ruitenwisserhendel ( lichthendel enz.) deraf en kijk of deze nog in takt is!

de bestanden moeten kleiner gemaakt worden , dat kan je doen in bv. paint :wink:

Tom
09/04/2009, 14:27
Welkom! Als je door de verschillende project-topics op dit forum leest, zie je veel oplossingen voor je problemen...

klaas 924
09/04/2009, 17:24
misschien helpt het om de schuif van de aanjager
een aantal keren heen en weer te doen
zodoende word het glijcontact geschuurd,waardoor hij contact maakt

ReMo
10/04/2009, 11:32
Welkom op het forum.
Fijn dat er ook "ouderen" zijn die de 924 waarderen. Begon mezelf met mijn 42 al zo oud te vinden.

Hopelijk valt het mee met de elektrische storingen. Let vooral bij de koplampen op kabelbreuk, daar waar de kabel buigt.
Ook kortsluiting kan soms rare storingen geven en hoeft niet altijd kapotte zekeringen te betekenen.

LWB
10/04/2009, 18:54
welkom hier op het forum,
elektra is ook niet mijn sterkste kant,Hayes handboek wil wel eens helpen.
Succes in iedergeval!
Om foto's te plaatsen kun je als het te groot is het formaat terugbrengen naar iets van 700*600 pixels...

Ritske
10/04/2009, 18:58
Welkom hier, voor je elektrische problemen kun je het beste een haynes owners workshop manual kopen/downloaden.
Hier kun je veel technische informatie in vinden en ook de elektrische schema's staan hier in.

Bcreative
10/04/2009, 22:23
Welkom Wim! Gefeliciteerd met je aanwinst! Toch wel interessante keuze, een auto met electronische problemen als je juist daarmee weinig feeling hebt... :wink: Succes en veel plezier! :grin:

Kuijp
10/04/2009, 22:49
Welkom (bijna) plaatsgenoot!

Ik kom uit Lierop en heb een witte 924 uit 1984. Kom ik je misschien wel eens tegen. Heb je ook foto's van het interieur? Ben erg benieuwd. Veel plezier en succes in ieder geval!

Geert-Jan

M.B.H.
20/04/2009, 16:35
Welkom Willem :-D
mooie rode is niet lelijk :wink: