PDA

Bekijk Volledige Versie : Stoelen opnieuw laten bekleden..



Jeroen
14/04/2009, 13:58
De twee voorstoelen van mijn le mans hebben hun beste tijd wel gehad , omdat ik dit toch zonde vind heb ik vandaag gebeld met een stoffeerder die ik gevonden had op marktplaats. eerst eventjes gebeld en ze bleek dus in staat om het allemaal weer mooi te maken , haar eventjes een mail gestuurd met foto's en nu wachten op de offerte.

geen idee of jullie ervaringen hebben met stoffeerders ? mischien hebben jullie een adresje die ook stoelen repareerd :?:

zodra de offerte binnen is zal ik laten weten wat het kost !

me bestuurders stoel:
[attachment=1:zo5ggi9t]bestuurdersstoel.JPG[/attachment:zo5ggi9t]

Mijn bijrijders stoel:
[attachment=0:zo5ggi9t]bijrijdersstoel (Large).JPG[/attachment:zo5ggi9t]

Tom
14/04/2009, 14:02
Wordt lastig om dat met dezelfde stof weer goed te krijgen... die witte piping en pinstripe-stof horen bij de Le Mans-uitvoering. De zijkanten kun je gewoon vervangen door zwarte skai.

-cees-
14/04/2009, 14:12
't is niet echt naast de deur, maar dit is wel een eerste klas vakman.
Ga er zelf binnenkort eens langs voor m'n dashboard.
www.de-lakei.nl (http://www.de-lakei.nl)

-Bassie-
14/04/2009, 14:21
denk er aan dat het niet echt goedkoop is zo iets hoor.

zit veel werk aan met die oude stoelen. :bye

Jeroen
14/04/2009, 14:23
Mailtje van die stoffeerder:


Hoi Jeroen, ik dacht dat ik nog iets bewaard had van dit stof, maar ik vind niks meer. Bij mijn leverancier is het wel nog te krijgen, 80,00 p.mtr. Omdat de zitten er erg aan toe zijn, zou ik zeggen, laat daar nieuwe stukken inzetten. Ik kan het stofgedeelte misschien ook kleiner maken, dan krijg je vooraan (onder de knie) ook skai. Ik raad je ook aan om de zittingen van nieuw skai te maken. Ze zijn al gescheurd, ga ik ze nog korter afstikken is het nog zwakker en gaat het nog sneller kapot. De prijs voor nieuw stoffen zitvlakken en zijkanten van skai is 250 euro excl btw. De prijs voor de zitvlakken aan te passen, dus wel nieuw skai, ook onder de knie is 170 euro excl btw. Prijs geld voor twee stoelen en bij beide manieren word de zit goed opgevuld. Mochten er nog onduidelijkheden zijn hoor ik dat wel, groetjes Carla

Heb mailtje terug gedaan dat ik geen skai wil bij mijn knieen,de eindrpijs, en dat het de zelfde stof is .. prijs valt me nog wel mee voor 2 stoelen eigenlijk.


't is niet echt naast de deur, maar dit is wel een eerste klas vakman.
Ga er zelf binnenkort eens langs voor m'n dashboard.
www.de-lakei.nl (http://www.de-lakei.nl)

Zal die website is even bekijken en evt een offerte laten maken , bedankt :duim

-Bassie-
14/04/2009, 14:28
als jij die bedragen hebt wil je het dan even door geven??

ga ik iemand bellen of die interesse heeft in zo`n klusje :wink:

ook een meubelstoffeerder die mijn stoelen ook doet :lol:

Jeroen
14/04/2009, 14:32
als jij die bedragen hebt wil je het dan even door geven??

ga ik iemand bellen of die interesse heeft in zo`n klusje :wink:

ook een meubelstoffeerder die mijn stoelen ook doet :lol:


Ik kan ze vragen of ze een stukje opsturen, dan kan ik dit doorsturen naar jou. Het stof van het zitgedeelte is in de naden gescheurd, dus iedere keer als ik er een naadje in leg, word het stuk korter, met het gevolg dat ik te kort kom voor of achter. Be ook bang dat het erg rot is, dus waar het gemaakt is scheurt het weer op een andere plaats. Zoals ik kan zien op de foto’s zit er op beide stoelen nog een goed stuk dat bruikbaar is. Gr Carla

Heb ze een mailtje terug gedaan:

Zou je een een stukje op kunnen sturen naar mij ? als dit exact dezelfde stof is , wil ik een geheel nieuw zitvlak met die stof op beide stoelen , MET nieuwe skai op de zijkanten.

Wat word dan het totale eindbedrag met btw?


nu afwachten ;) bedankt Bassie :duim
:D

LWB
14/04/2009, 20:44
stof:

http://www.werk924.com/index.php?option ... &Itemid=26 (http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=26)

M.B.H.
20/04/2009, 09:50
Als Je de Stof Hebt Kan ik het Laten doen in Bosnie
Voor € 450,-- 2x stoel en 1 x Bank
Voor 2x Stoel € 300,--
Dan heb je het 8) Zo het nu ook is,
Leer Waar Leer zit en Skay Waar Skay zit :wink:

Space
20/04/2009, 11:58
stof:

http://www.werk924.com/index.php?option ... &Itemid=26 (http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=26)

Woohoo! Daar zit ook de stof tussen voor mijn Le Mans! :-D Mijn zitting kan namelijk wel een opknapbeurtje gebruiken.

:bedankt voor de link.

Tom
20/04/2009, 14:17
Vette site! Die matten, die radio... als ik een geweldig mooie 924 had, kwam dat spul er ook!

LWB
20/04/2009, 18:49
Vette site! Die matten, die radio... als ik een geweldig mooie 924 had, kwam dat spul er ook!

ja,......die matten dat is wel wat :euh

LWB
20/04/2009, 18:52
:bedankt voor de link.

heb je er al wat aan gehad?

Jeroen
28/04/2009, 15:45
Heb een nieuwe offerte laten maken , 2 stoelen helemaal opnieuw bekleed inclusief le mans strepen 700 Euro

vind het wel heel veel geld , maar ze komen wel helemaal perfect terug dan .. even kijken nog of ik het laat doen .

bij de lokale Porsche boer hier kosten 2 stoelen 600 euro , en die zijn ook al wel wat ouder.. dusjha..

ik moet er nog ff over denken

@LWB om de stof zelf te kopen komt ongeveer op hetzelfde neer. 79 euro de meter ... hoeveel meter zou ik ongeveer nodig hebben voor 2 stoelen ? 4 ong?

Tom
28/04/2009, 15:48
Waarschijnlijk zelfs 5, zo globaal geschat...

Duncan
28/04/2009, 21:37
Tja, die stoelen. Ik heb met een aantal mensen gesproken die me vertelden dat het ontwerp van deze stoelen gewoon niet deugt. Dus dat als je ze opnieuw laat bekleden ze op een gegeven moment weer gaan scheuren op de naden.
Het nieuwe type stoelen zoals in de 964 en de 944 is echt veel beter.
Ik heb zelf een paar zwart volleren 964 stoelen gekocht voor 700 euro. Maar als je perse origineel wilt zit je aan dit type stoelen vast.

Krijg je ook volledig nieuw schuim voor die 700 euro? Anders zou ik het niet doen.

Duncan

Tom
29/04/2009, 08:28
Volgens mij heeft Porsche de kunstlederen vlakken aan de zijkant gewoon te kort gemaakt. Als de schuimvulling doorzakt, komt er teveel spanning op te staan en scheurt het materiaal.

Overigens vind ik kritiek op iets wat meer dan 25 jaar oud is en wat slijtageverschijnselen begint te vertonen wat overdreven, ik heb auto's van vier jaar oud gezien waarvan de bekleding al aardig vergaan was.

Bcreative
29/04/2009, 10:29
Tja, die stoelen. Ik heb met een aantal mensen gesproken die me vertelden dat het ontwerp van deze stoelen gewoon niet deugt. Dus dat als je ze opnieuw laat bekleden ze op een gegeven moment weer gaan scheuren op de naden.
Het nieuwe type stoelen zoals in de 964 en de 944 is echt veel beter.
Ik heb zelf een paar zwart volleren 964 stoelen gekocht voor 700 euro. Maar als je perse origineel wilt zit je aan dit type stoelen vast.

Krijg je ook volledig nieuw schuim voor die 700 euro? Anders zou ik het niet doen.

Duncan

Heb je al bij Martin geïnformeerd? Die stoelen die hij heeft laten maken zijn volgens mij prima kwaliteit.

Jeroen
02/05/2009, 16:03
Tja, die stoelen. Ik heb met een aantal mensen gesproken die me vertelden dat het ontwerp van deze stoelen gewoon niet deugt. Dus dat als je ze opnieuw laat bekleden ze op een gegeven moment weer gaan scheuren op de naden.
Het nieuwe type stoelen zoals in de 964 en de 944 is echt veel beter.
Ik heb zelf een paar zwart volleren 964 stoelen gekocht voor 700 euro. Maar als je perse origineel wilt zit je aan dit type stoelen vast.

Krijg je ook volledig nieuw schuim voor die 700 euro? Anders zou ik het niet doen.

Duncan

Duncan , voor die 700 krijg ik alles nieuw , dus ook mijn le mans strepen . ik weet het is veel geld , maar heb wel weer perfecte stoelen he..

-Bassie-
02/05/2009, 16:36
700 euro vraag ik me af hoe dat er uit gaat zien.

en hoe ze het doen.

het is namelijk een zeer laag bedrag.

maar dat had ik al gezegd.

ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.

Tom
02/05/2009, 16:43
Vind ik ook een erg nette prijs. Ik ben destijds wezen shoppen met het interieur van mijn Audi Fox, kreeg offertes van 1500-2000 euro en dan was het een lange termijn-project (in de rustige uren).

Jeroen
02/05/2009, 16:45
Vind ik ook een erg nette prijs. Ik ben destijds wezen shoppen met het interieur van mijn Audi Fox, kreeg offertes van 1500-2000 euro en dan was het een lange termijn-project (in de rustige uren).

Praat je hier over 2 voorstoelen of?

Tom
02/05/2009, 16:45
En een achterbank. Geen deurpanelen.

Jeroen
02/05/2009, 16:48
En een achterbank. Geen deurpanelen.
ik heb met die 700 euro enkel over de 2 voorstoelen he ,

opvullen,nieuw skai,nieuwe bekleding,nieuwe le mans strepen alles.

Tom
02/05/2009, 17:04
Dan vind ik het nog steeds een koopje. Dure stof, twee materialen (bij mijn interieur was het simpele zwarte ribcord) en lastigere vorm van de stoelen.

Jeroen
02/05/2009, 17:23
Dan vind ik het nog steeds een koopje. Dure stof, twee materialen (bij mijn interieur was het simpele zwarte ribcord) en lastigere vorm van de stoelen.
2 stoelen( geen le mans , wel de streepjes stof) kost hier 600 euro bij de porsche dealer.. maar dan zit ik met een le mans achterbank , en 2 normale stoelen.. is ook nie echt mooi....

klaas 924
02/05/2009, 17:25
ik heb vorig jaar bij een bedrijf geinformeerd
en als ze alleen de stof van de beide voorstoelen
zouden vervangen,en het skai opnieuw gebruiken, (niet met originele stof ,maar 1 die er op lijkt) dan was ik 8oo euro kwijt
met acherbank 1200 euro
vond het teduur en heb op internet een complete set gevonden voor 500 euro :duim
dus ik zou zeggen blijf zoeken op internet :!:

Tom
02/05/2009, 20:50
Wordt lastig voor een Le Mans, hoewel er onlangs wel eentje op een sloperij stond...

harry
03/05/2009, 08:30
Dan vind ik het nog steeds een koopje. Dure stof, twee materialen (bij mijn interieur was het simpele zwarte ribcord) en lastigere vorm van de stoelen.
2 stoelen( geen le mans , wel de streepjes stof) kost hier 600 euro bij de porsche dealer.. maar dan zit ik met een le mans achterbank , en 2 normale stoelen.. is ook nie echt mooi....

Ik heb de stof gekocht in duitsland zie http://www.kn-parts.de/index.php?option ... &Itemid=59 (http://www.kn-parts.de/index.php?option=com_wrapper&Itemid=59) en dan bij
Sattlerarbeiten (bekleden) zie ook de prijzen van de veschillende stoffen.

Je kunt hier ook nog even kijken
http://www.werk924.com/index.php?option ... &Itemid=26 (http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=26)

Was genoeg voor 2 voorstoelen incl. rug en zitvlak