PDA

Bekijk Volledige Versie : viercilinders komen terug?



LWB
21/04/2009, 21:21
http://www.nu.nl/auto/1951999/geruchten ... inder.html (http://www.nu.nl/auto/1951999/geruchten-over-porsche-viercilinder.html)

na de diesel kijk ik nergens meer van op.

misschien heeft Audi nog iets in het schap :lol:

Tom
21/04/2009, 22:34
De 2.0 TFSI, geweldig blok...

LWB
22/04/2009, 08:09
De 2.0 TFSI, geweldig blok...

in die 60 in een dozijn leasebakkies mischien wel ja maar niet in een Porsche.

Tom
22/04/2009, 10:56
Dan heb je het over het standaard blok. Een beetje tuning maakt het beest los, ik heb de oude 1.8T zonder problemen 500 pk zien leveren (OK, andere turbo en drijfstangen).

Bcreative
22/04/2009, 11:17
De 2.0 TFSI, geweldig blok...

in die 60 in een dozijn leasebakkies mischien wel ja maar niet in een Porsche.
Begin jij nou ook al, Laurens? :wink:

Ik vind 't zo grappig dat VW/Audi tegenwoordig van Porsche is en dat de eerste moderne Porsche met Audimotor er al is. Die motoren zijn gewoon goed. In 'n 924 waren ze al prima; heerlijke rouwe, goedrijdende motoren die uitstekend bij de auto passen (o.k., 50 pk extra zou nog net effe fijner zijn, maar idd dan is er altijd nog de turbo). En dat gezeik van 'die heeft een Audimotor, dat is geen echte Porsche', dat je nog wel 'ns hoort van irritante grijze muizen in Mazda's en ander triest blik, wordt zo voor eens en voor altijd de nek om gedraaid! :-D :o Weet je, ik noem maar even R8... en ik zeg iedere Porsche een Audimotor!' :duim

pocketmech
22/04/2009, 11:47
Tis niet belangrijk wie ze maakt, maar hoe goed ze het doen :idee

Tis maar hoeveel moeite je d'r insteekt. Kijk ff naar de formule 1; weinig cilinders, weinig slagvolume maar toch wel wat pk's........

Overigens is er op P motoren ook wel eens wat af te dingen (kijk ff op porscheforum, ellende genoeg met ontwerpfoutjes)

Tom
22/04/2009, 12:03
Grappig, we hebben het altijd over een Audi-motor maar alleen het gietdeel van het onderblok komt overeen. Dat merk je ook duidelijk aan het karakter van de motor, een 924 'lust' wat extra toeren terwijl een Audi-achterklepper boven de 5500 toeren alleen maar herrie maakt en niet vooruit wil. In het artikel in RS magazine over de 924 wordt duidelijk uitgelegd wat er precies is aangepast, dat is nogal wat...

LWB
22/04/2009, 17:42
De 2.0 TFSI, geweldig blok...

in die 60 in een dozijn leasebakkies mischien wel ja maar niet in een Porsche.
Begin jij nou ook al, Laurens? :wink:



nee maar vindt ie leuk :lol:

Dd7
22/04/2009, 22:30
als ze tegen mij de 924 een opgevoerde audimotor heeft,
zeg ik dat de 911 een opgevoerde kever motor heeft.
Bij alletwee is het wartaal!

Ik vraag me alleen af of ze soms niet erg overdrijven.
Soms zie je een piepkleine motor met overdreven veel vermogen.
Dat kan toch nooit lang meegaan?
dan is een grote zuinige motor toch beter???
of niet? :roll:

automobilia
22/04/2009, 23:22
porsche doet dit omdat aankommende zomer een CO2 belasting in duitsland wordt ingesteld, de rest van europa/amerika volgt op korte termijn.
Deze co2 belasting is een extra in de duitse "wegenbelasting"

:nieteerlijk


Bert

Radiant
23/04/2009, 18:29
Zou leuk zijn die 2.0 TFSI :P En dat is geen leasebak motor hoor, met wat kleine wijzigingen trekken ze al 346pk uit zo'n blok (Seat Leon Cupra met wat aanpassingen), als ze er bij Porsche ff aan pielen is er vast nog wel wat meer uit te halen met een andere turbo etc ;)

En CO2 belasting in Amerika geloof ik echt niet :mrgreen: Dan kan niemand daar ineens meer auto rijden, met die 5l V8 blokken allemaal :sick

Fantaman
23/04/2009, 21:22
hallo 5l V8 is nog een small block, 7l kom je ook regelmatig tegen :eek:
die americanen begonnen al te piepen toen de benzine prijzer in de richting van onze prijs ging, doe daar slurp taks bij en heel de VS ligt op z'n kop :)


wat meer richting ontopic,

een 350 pk sterke TFSI blok als basis voor in een porsche vind ik nog zo slecht nie klinken voor een 4 cillinder porsche :idee

Sjon
11/05/2009, 20:12
zeg ik dat de 911 een opgevoerde kever motor heeft.

Die ken ik als andere variant: '911 is een platgeslagen kever' :o

(beide mogen ze wat mij betrefd hier voor de deur afleveren hoor:
hoeft geen strik om, lust ze zo wel, vooral de oudere versies 8) )