PDA

Bekijk Volledige Versie : even voorstellen



buldogo2
24/04/2009, 17:22
Hallo, ik zal me hier maar even netjes voorstelle,

Ik ben Jeroen, 21 jaar en sinds kort in het bezit van een porsche 924 uit 1981.
Heb deze als een vrak gevonden bij en boer in de schuur, en ga hier misschien binnekort wel een project topic voor maken.

Reden dat ik me aangemeld heb is dat het me hier wel gezellig en leerzaam leek. En eventueele vragen die ik zou hebben tijdens het opknappe misschien wel hier beantwoord kan kreigen :idee.

Hier paar foto's van me porsche bij binnenkomst

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/04/194.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/04/196.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/04/198.jpg

M.B.H.
24/04/2009, 17:25
Welkom Hier :D :-D en wat een mooie bult stof
Volgens mij zal een wasbeurt al wonderen doen :wink:
Succes en uiteraard vragen kun je stellen :!: :arrow: :mrgreen:

-Bassie-
24/04/2009, 17:39
welkom he.

steeds meer mensen met een 924 :-D

harry
24/04/2009, 18:03
Van harte welkom. Mooie schuur!

Ik leer ook iedere dag, (foto 2) wat geniaal toe al in die tijd, met dat spiegel op de arm steun, zodat je kunt zien of dak open of dicht is, (of lekt) dat ik daar niet eerder op ben gekomen? :euh

Heel veel sleutelplezier, en heb je vragen aarzel niet :yikes

klaas 924
24/04/2009, 18:04
welkom
volgens mij heb je een flinke kluif
aan de Porsche
maar :

Tom
24/04/2009, 18:38
Welkom, ik ben benieuwd wat er onder dat stof zit...

LWB
24/04/2009, 18:57
welkom en succes!

pocketmech
24/04/2009, 19:59
Welkom! en weer voldoende stof (duh :shock: ) voor fijne 924 discussies.... Ligt er ook nog en targadakhoes in met een voorruit :mrgreen: ?? Ziet er overigens helemaal niet beroerd uit in de motorruimte! Rappiedappie aan de slag!

-Bassie-
24/04/2009, 20:50
hier even foto`s van een ander forum :)

[attachment=0:12hsuugj]20042009045.jpg[/attachment:12hsuugj]

[attachment=1:12hsuugj]20042009047.jpg[/attachment:12hsuugj]

Tom
24/04/2009, 20:53
Leuk, een originele Nederlander!

Ik heb de foto's maar even kleiner gemaakt voor je.

ShroudedVeil
24/04/2009, 22:19
Welkom :)

Suc6!

Hij heeft vast wel serieus werk nodig , vooral aan de binnekant! (hoop ik :))

buldogo2
24/04/2009, 23:31
hey, thnx allemaal. Heeft inderdaad nogal wat wek nodig, radiator is lek,, en hele hoop deuken en lak is op veel plaatsen ook niet echt goed meer. De basis is gelukkig wel goed,, nergens doorgerot ofzo (alleen het hitteschilt beoven de eind demper is helemaal weg gerot,, nog een nieuwe nodig...hind :) )

Heb er al behoorlijk wat werk ingestoken odnertussen zoals hierboven al getoond, maar is nog zat te doen.

Ben nog aan het kijken wat ik met het interieur wil gaan doen,, of ik maak het weer orgineel, of ik ga alles voledig van leer maken (vind ik zelf wel mooier,, alleen ergens wel sunt aangezien alles nog vrij netjes orgineel is).

thnx in iedergeval voor de positive reacties :-)

-Bassie-
24/04/2009, 23:49
kan je dat laten doen dan ergens de stoeltjes??

n verder ziet er er erg gehavend uit :euh

M.B.H.
25/04/2009, 08:48
Kom Maar eens langs in Steenwijk ik heb nog wel het een en het ander over
Zo als een hitteschilt voor boven de eind demper

buldogo2
25/04/2009, 09:56
Voor de stoeltjes heb ik hier in baarle-nasau misschien een adresje,, moet alleen nog even een prijs opvragen.
Zoiso licht daar niet me prioritijd, de auto staat op het moment bij de ouders van me vriendin in de schuur. En daar kan i niet lang blijve staan, en kan daar ook niet echt veel doen. Dus wil eerst er voor zorgen dat i door de apk kan komen en ik em dus kan verzekeren. Dan kan ik er thuis gewoon mee verder.

Over da hitteschiltje heb ik je een mailtje gestuurt btw :) :wink:

Tom
25/04/2009, 14:47
Als je 'm niet meteen wilt laten spuiten zijn die krassen nog bet netjes bij te werken. Zwart is een vrij makkelijke kleur daarvoor.

Het is een '81er, dus gegalvaniseerd. Dat helpt een hoop tegen de roest.

buldogo2
25/04/2009, 16:04
Als je 'm niet meteen wilt laten spuiten zijn die krassen nog bet netjes bij te werken. Zwart is een vrij makkelijke kleur daarvoor.

Het is een '81er, dus gegalvaniseerd. Dat helpt een hoop tegen de roest.

klopt wel,, alleen het zwart is niet echt gewoon normaal zwart,, et is een soort metalic achtig zwart tot donker grijs,, kleur code staat nog wel netjes op ens stikkertje onder de motor kap gelukkig, maar echt supper makkelijk zal et niet zijn.

Zoiso zit er aan te denken er uiteindelijk een GT(R)?? body kit onder te bouwe, en dan of hoogglans zwart maken of (ferarie)rood. denk eerder zwart dan klopt et nog met me kenteken:P.

margoed,, dit is al meer als alleen voorstelle ant wordeXD,, ik zal mar is een topic aan gaan maken voor me nieuwe schatje. :!:

M.B.H.
25/04/2009, 17:02
Nog niet ontvangen ??? dat mailtje :-(

buldogo2
25/04/2009, 17:22
Nog niet ontvangen ??? dat mailtje :-(

O sorry, wel ontvangen,, moest alleen nog wat terug stuuren,, zal ik meteen even doen :-)

Bcreative
28/04/2009, 15:26
Jeroen,
Had jou nog niet welkom geheten hier op 't forum.
Wat een supervondst, zo in een ouwe schuur een originele Nederlandse 924! Da's gaaf om te vinden!
En een bijzonder uitdagend project. Zie dat ie er inmiddels idd al beter uitziet dan op de eerste foto's. En onder de kap ziet 't er nog niet eens zo beroerd uit. Veel succes met je nieuwe hobby en wie weet tot ziens op een meeting!

buldogo2
28/04/2009, 21:11
Jeroen,
Had jou nog niet welkom geheten hier op 't forum.
Wat een supervondst, zo in een ouwe schuur een originele Nederlandse 924! Da's gaaf om te vinden!
En een bijzonder uitdagend project. Zie dat ie er inmiddels idd al beter uitziet dan op de eerste foto's. En onder de kap ziet 't er nog niet eens zo beroerd uit. Veel succes met je nieuwe hobby en wie weet tot ziens op een meeting!

thnx :-), ik heb daar waarschijnlijk inderdaad behoorlijk wat geluk in gehad...de beste man had de porsche al bijna verkocht aan iemand die em helemaal wou gaan ontmantele voor onderdelen :grrr.

De grootste uitdaging zit hem btw in het zoeken van zoeen goedkoop en goed mogelijke orgineele onderdelen, vooral het raam is nogal een probleem. Maar we komen er wel 8)

klaas 924
28/04/2009, 21:26
mischien moet je op zoek naar een echte sloper :!:
zodat je daar de goede onderdelen en een voorraam kunt
afhalen en de rest verkopen :!:

Tom
29/04/2009, 09:30
Tweedehands ruit wordt 'm niet...

Maar goed, als je blijft redeneren vanuit de aankoopprijs van de auto wordt het nooit iets. Een ruit is voor vrijwel elke auto duur, en zo kom je nog wel meer onderdelen tegen waarvan de prijs tegenvalt.

Dd7
29/04/2009, 10:03
wel professor frankenstein!
Wil it alive, do you give it a new birth?
hehehe

veel succes in ieder geval!
belangrijkste denk ik nog steeds eerst technisch goed
en dan pas rest goed! een mooie auto met kapotte motor
is alsnog niks waard.
loopt die technish wel goed?

buldogo2
01/05/2009, 16:14
wel professor frankenstein!
Wil it alive, do you give it a new birth?
hehehe

veel succes in ieder geval!
belangrijkste denk ik nog steeds eerst technisch goed
en dan pas rest goed! een mooie auto met kapotte motor
is alsnog niks waard.
loopt die technish wel goed?

Hahaha, de auto leeft in iedergeval ondertussen al weer hor;). blokje loopt behoorlijk goed nog.
Zijn/ware wel wat kleinde dingetjes die een of andere beunert verprutst had, maar het meeste is al opgelost.

thnx in ieder geval, denk dat het wel goed gaat komen:)