PDA

Bekijk Volledige Versie : XoReP's 924 mini-opknap projectje



XoReP
28/04/2009, 08:13
Ik heb niet echt spectaculaire plannen voor mijn 924, eigenlijk voornamelijk hem zo origineel mogelijk houden en de kleine dingetjes die niet helemaal perfect zijn, perfect maken.

Het huidige todo lijstje is als volgt:
-Tankdopdekselscharniertje fixen
-Koplamprand ff goed erop zetten
-Velgen opknappen
-Radio'tje en goede speakers plaatsen maar wel zonder me deurpanelen te hoeven verneuqen
-Nieuwe bougiekabels (deze vind ik er vrij losje opzitten maar was ook bij onze Dodge met nieuwe kabels)
-Deur in dezelfde kleur zoeken of deze deur mooi overspuiten

Zo is hij op de eerste dag dat ik hem heb:
http://community.924forum.nl/
http://community.924forum.nl/
http://community.924forum.nl/
http://community.924forum.nl/
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/04/228.jpg
http://community.924forum.nl/

Pas
28/04/2009, 13:07
Waar kom je vandaan, lijkt een beetje noordwijk/zandvoort achtig met die duinen.

edit:
nvm, zie nu Heemstede staan, zat ik toch in de buurt.

Heb trouwens afgelopen week een redelijk fijne Sony autoradio gehaald bij de Brezan. Was 86euro incl. btw. Zit een cd-mp3 / usb-slot en een aux-in poort in. Vooralsnog ben ik tevreden over het geluid, maar een een versterker met sub eraan zou nog lekkerder zijn (zit ook een uitgang voor).

M'n oude radio heb ik hier ook nog liggen voor als je in de tussentijd wat wil.

Tom
28/04/2009, 13:43
Da's een erg nette prijs voor een prima radio! Met zo'n draaiknop links?

XoReP
28/04/2009, 19:15
Ik heb vandaag een Marqant (jaja cheapass merk) gekocht bij de Makro voor rond de 90eumet USB ingang/SDkaart lezer/bluetooth handsfree :P
Vooral dat laatste vond ik erg handig zodat ik geen losse troep er verder in hoef te gooien. En goede speakers heb ik waarschijnlijk toch niet want zitten volgens mij gewoon nog de originele speakers in.

Zit nu alleen de draden uit te vogelen maar das wel lastig aangezien er geen isostekker op zit...

Foto is trouwens in Ijmuiden inderdaad genomen ;)

Tom
28/04/2009, 19:19
Kan niet zo moeilijk zijn, ik had de nieuwe radio in een kwartier ingebouwd.

De kwaliteit van mijn originele speakers (model '81 heeft alleen speakers achterin) valt niet eens tegen. Iets meer laag zou leuk zijn, maar ik erger me niet.

XoReP
28/04/2009, 19:49
Kan niet zo moeilijk zijn, ik had de nieuwe radio in een kwartier ingebouwd.

De kwaliteit van mijn originele speakers (model '81 heeft alleen speakers achterin) valt niet eens tegen. Iets meer laag zou leuk zijn, maar ik erger me niet.

Enig idee welke draad wat is?

Ik heb de volgende draden:
Geel/rood
Rood/blauw
Bruin
Rood/zwart (lijkt niet origineel te zijn, of zit iig niet gebundeld met andere draden)

En de speaker draden

klaas 924
28/04/2009, 19:52
hee hallo

mooie wagen en mooie velgen!!

maar ...
is je oorspoiler zwart gespoten of heb je er
een extra spoiler op???
(ik ben mijn eigen voorspoiler weer aan het strak malen
en wil hem weer wit spuiten)

XoReP
28/04/2009, 19:53
hee hallo

mooie wagen en mooie velgen!!

maar ...
is je oorspoiler zwart gespoten of heb je er
een extra spoiler op???
(ik ben mijn eigen voorspoiler weer aan het strak malen
en wil hem weer wit spuiten)

Volgens mij zit die in de tectyl gespoten.

Pas
28/04/2009, 21:37
Da's een erg nette prijs voor een prima radio! Met zo'n draaiknop links?

Ik heb een Sony CDX-GT31U (http://www.sony.nl/product/ica-in-car-usb-and-made-for-ipod/cdx-gt31u)

XoReP
29/04/2009, 03:24
Ik een Marquant MCR-732 :o
Geinig ding met USB anasluiting/SD kaart lezer/Bluetooth handsfree :P

Klinkt trouwens i.c.m. de boxjes die volgens mij origineel nog zijn erg leuk :)

Tom
29/04/2009, 08:24
Ze schroefden voor die tijd zeker geen baggerspeakers in de 924...

XoReP
29/04/2009, 11:17
Ik heb net trouwens nog ff een nieuw bougiedoppensetje besteld die ik hopelijk zo ook meteen kan ophalen, want af en toe floept 1 bougiedop er een beetje af waardoor hij niet lekker dan loopt en heb mijn handen al genoeg gebrand nu haha :P

Dus nu een mooi nieuw setje :)

Pas
29/04/2009, 14:13
Ik heb net trouwens nog ff een nieuw bougiedoppensetje besteld die ik hopelijk zo ook meteen kan ophalen, want af en toe floept 1 bougiedop er een beetje af waardoor hij niet lekker dan loopt en heb mijn handen al genoeg gebrand nu haha :P

Dus nu een mooi nieuw setje :)

Ik heb er na aankoop ook meteen een nieuw setje op gezet, via Marktplaats koste dat toch maar 50 euro.

XoReP
29/04/2009, 21:38
Ik heb ze er vanmiddag op kunnen zetten en heb al het idee dat hij ook nog beter loopt, iig vallen ze er nu niet meer eraf haha :P
Overigens heb ik Beru's met die metalen omhulsels, die zitten er veel beter op ook. Was er 87eu voor kwijt.

Alleen een beetje raar dat de verdeelkap licht gedraaid kan worden dus weet neit of dat nog wat uitmaakt voor de afstelling :?:

ArvidW
30/04/2009, 20:44
Zolang je alleen het plastic deksel een heeel klein beetje kunt draaien (minder dan 5gr) is er niets aan de hand.

XoReP
30/04/2009, 23:32
Ah oke, tis ook meer een soort van speling idd te noemen.

Net trouwens ff een hele dikke 500KM gereden met me wagentje en ff in Duitsland 190 op mijn teller gezet, en jezus wat ligt die wagen toch heerlijk op de weg :P

XoReP
14/05/2009, 09:23
Gister ff nieuwe brandstofpomp eronder gegooit, oude bleek te lekken bij dat ding wat je erin schroeft dus oude is nog te redden, maarja meteen maar mijn nieuwe eronder gegooit, ding maakt wel veel meer geluid als mijn originele Bosch maar hij doet het en dat vind ik veel belangrijker, buiten dat hij nu echt merkbaar beter rijd, mogelijk doordat het systeem nu goed op druk is.

Tom
14/05/2009, 09:30
Het is een goed idee om ook meteen het brandstoffilter te vervangen.

XoReP
14/05/2009, 09:31
Het is een goed idee om ook meteen het brandstoffilter te vervangen.

Die zag er ook al gedateerd uit zag ik een tijdje geleden maar is er een beetje bij ingeschoten. Vandaag anders ff eentje halen als ik tijd heb ;)

XoReP
26/05/2009, 10:04
Inmiddels trouwens vervangen en meteen foto'tje gemaakt van hoe het onder mijn motorkap eruit ziet :-)

http://community.924forum.nl/ (http://storage.xornet.nl/Photo%27s/Porsche%20924/Onder%20motorkap.jpg)

924turbo2
26/05/2009, 20:57
Ziet er allemaal keurig en origineel uit !

XoReP
26/05/2009, 21:16
Alleen wat slangetjes zijn niet origineel ;) Had laatst ook nog ff de rubberen slangetjes vervangen van het vacuumslangetje die van het gasklephuis naar de verdelergaat, want die waren nogal vergaan. Eigenlijk op dit moment is een beetje het enigste wat ik moet doen onder de motorkap is de distributiesnaar vervangen aangezien ik niet weet wanneer die vervangen is en het volgens mij toch ook geen grote klus is. Het lijkt in iedergeval ook een stuk makkelijk dan bij onze 626 toendertijd waar alles in de weg zat ;)

Fantaman
26/05/2009, 21:21
bij een de 2.0L is zeker 1 van de makkelijkste om distributie te doen
in feite alleen de kap en de vsnaar verwijderen en je kan er bij, in tegensteling tot het bumbers en koplampen demonteren :o

XoReP
01/09/2009, 18:29
Inmiddels voorzien van een nieuwe startmotor ;)
Nu alleen nog de uitlaat fixen en dan zou die weer helemaal goed moeten zijn :D

Dan beginnen aan het perfectioneren zoals mooiere deur zoeken en distributieriem vervangen.

ArvidW
02/09/2009, 19:10
Ziet er allemaal keurig en origineel uit !


Inderdaad:thumb:

Heb ik nog wel 2 vraagjes, wat is die flap daar tussen het blok en de carroserie ter hoogte van de veerophanging ? En wat is dat grote rubber blok wat dicht bij de (rode) ontluchting van je koelsysteem zit? (vlak bij thermostaat)

XoReP
03/09/2009, 01:01
Inderdaad:thumb:

Heb ik nog wel 2 vraagjes, wat is die flap daar tussen het blok en de carroserie ter hoogte van de veerophanging ? En wat is dat grote rubber blok wat dicht bij de (rode) ontluchting van je koelsysteem zit? (vlak bij thermostaat)

Dat is een massa-matje haha :P

En dat ander is verwarming voor me ruitenwisservloeistof haha, tja het blijft een Porsche he :P

XoReP
02/12/2009, 00:26
Vandaag ontdekt dat me achterwielremcilinder lekt en me hele remschoenen onder de remvloeistof zaten... mmm... veilig idee XD

Deze week ff andere wielremcilinder erop zetten en remblokjes vervangen ;)

Fantaman
02/12/2009, 17:33
remcilinder vevangen en de remschoenen afspuiten met remmenreiniger is voldoende hoor, maaar nieuwe schoenen zijn ook niet verkeerd:heh:

Frenske
02/12/2009, 17:45
maar als de ene cilinderlekt blijft die van de andere kant niet lang :nono: achter, zou ik dus gelijk doen :rockon:

Bcreative
03/12/2009, 09:18
Het is fijn als ie rijdt, maar zeker ook zo fijn als ie remt! Succes!

XoReP
12/12/2009, 01:49
Zo, de wielremcilinder is vervangen en ook de stalenleiding door een nieuwe koperen want de nippel was dol gedraaid. Maarja in totaal 31,50+16=47,50 dus valt best mee voor nieuwe onderdelen gewoon in de winkel dichtbij :P

Nou hij remt nu weer goed alleen de blokjes waren wel bijna op dus moet die alsnog ff vervangen alleen de andere wielmoer zit gruwelijk vast :(

Daarna zijn me schokdempers aan de beurt want die kunnen beter zijn dan wat het nu is ;)

M.B.H.
12/12/2009, 12:33
het is allemaal niet zo moeilijk ;-):thumb:

XoReP
17/12/2010, 11:12
Na wat maandjes rijd hij eindelijk weer omdat mn contactslot stuk was :D Alleen is nu de wielremcilinder aan de andere kant aan de beurt want aan 1 kant maakt hij weer het bekende rare geluid :(
Laat onze Golf (uit 1985) nou net ook 2 nieuwe remcilindertjes nodig hebben :/

Wordt dus een sleuteldagje deze dagen... lekker met dit weer :(

@Frenske: Ik had meteen naar jou moeten luisteren haha :P

Frenske
17/12/2010, 13:37
nah ja, vorig jaar om deze tijd was het weer niet veel beter ......:whistle:

XoReP
17/12/2010, 13:42
nah ja, vorig jaar om deze tijd was het weer niet veel beter ......:whistle:

Zie nu pas de data :P Idd gewoon weer om dezelfde tijd :X

Hier ligt trouwens nu bijna 30cm sneeuw dus iig vandaag geen sleuteldag :/

joeyw91
17/12/2010, 14:46
pff, dat scheelt dat ik droog en verwarmt kan sleutelen... helaas nog wel zonder brug.

ik heb een Pioneer DEH-4200SD radio, met iPod bediening enzo.

en daarop 3 Pioneer H467 4x6 inch op de originele plaatsen, dus voor 1 en 2 achter...

komt echt super mooi geluid uit en gaan lekker hard en zuiver.

alleen heb ik ter ''ondersteuning'' een 12 inch actieve subwoofer achterin, die een beetje"''plug&play" erin ligt, omdat ik hem wel in paar minuten er uit wil kunnen halen.

Frenske
17/12/2010, 14:58
Zie nu pas de data :P Idd gewoon weer om dezelfde tijd :X

Hier ligt trouwens nu bijna 30cm sneeuw dus iig vandaag geen sleuteldag :/

waar is hier ergens? hier in het zuiden slechts enkele centimeters, mede door dooi....:doh:

Jayke
17/12/2010, 15:17
Hier in omgeving Amsterdam ondertussen al een centimetertje of 20