PDA

Bekijk Volledige Versie : motor spuit olie uit luchtfilterhuis



henry
28/11/2011, 19:57
hallo allemaal

mijn auto loopt heel erg beroerd en rookt heel erg en spuit heel veel olie en rook het luchtfilterhuis in
na 10 minuten zonder dat ik het door had lag er meer als een liter olie onder mijn auto
wie weet wat dat is ?
zoja is dat heel erg duur om zelf te repareren ?
alvast bedankt.

henry

M.B.H.
28/11/2011, 23:09
warschijnlijk zijn je zuigerveren kapot of nog erger een gat in een zuiger ( korste klap is een ander blok er in )

jimfrey944
29/11/2011, 05:35
Ik heb nog wel een aantal blokken staan ;-)

sjones
29/11/2011, 12:31
Haal je oliepijlstok er eens uit en ruik eens of er een benzine lucht aan de olie zit , zo ja kan dat een aantal oorzaken hebben.
Als je auto niet start en je blijft proberen krijg je benzine boven je zuigers ,als je dan de auto laat staan zakt de benzine langs de zuiger in het carter doe dat maar een s een tijdje dan heb je te veel olie/benzine mengsel in je carter en dat komt via je luchtfilter naar buiten.
Als de olie naar benzine ruikt dan niet meer starten (want je hebt geen goede smering en kan je je blok compleet naar de bliksem draaien), Olie aftappen en een nieuw oliefilter monteren.ook je luchtfilter en alles wat onder de olie zit schoonmaken.
Dat je auto slecht loopt is niet raar want je verbrand eigenlijk een soort va benzine met olie(mengsmering is voor 2 takt motoren).

henry
01/12/2011, 19:33
hallo allemaal

heel erg bedankt , maar ik heb de cilinderkop er af gehaald
en zuiger 4 is kapot met de cilinderwand, dus er komt een gereviseerde motor in.

groeten henry

sjones
01/12/2011, 22:47
suc6