PDA

Bekijk Volledige Versie : olie verbruik



jessy1984
29/04/2009, 17:13
hallo net ontdekt door dat de motor warm slecht start
er komt namelijk olie aan de bougies
compressie is al gemeten dit is goed
dus zou het van de kleppen moeten komen
iemand ervaring hiermee??

moet ik de klepgeleiders vervangen of kan de olie afdichting vervangen wss zal veronderstel ik deze verduurt zijn
na 30jaar kan dat wel eens natuurlijk

heeft ook iemand een goede oplossing om de kleppen omhoog te houden bij terug monteren dan (heb geen compressor )

ReMo
29/04/2009, 22:32
HEt is maar de vraag of het daar van komt (Slechte warme start). Als je olie verbruik heb wil hij meestal ook wel roken. Trek hem een goed door en laat gas ineens los, rookt hij dan?
hoeveel olie verbruikt hij?

Warme start problemen kamp 90% van de 924 rijders mee.

Tom
29/04/2009, 23:45
Als de klepgeleiders versleten zijn, rookt de motor blauw bij het optrekken na een tijd stationair draaien.

Als je geen compressor hebt, heb je een speciaal gereedschap nodig of de cilinderkop moet eraf. Dat laatste lijkt me de goedkoopste oplossing.

jessy1984
30/04/2009, 18:13
echt blauwe rook valt er niet te zien maar ik heb nu een 400ML olie bijgevuld op een 200KM
ook zie ik aan de bougies dat er wat olie aan hangt
als ik gereden heb start de motor altijd direct terug maar laat ik hem een half uurtje rusten start hij moeilijk
dan moet ik gewoon doorstarten even draait de motor dan slecht geef ik gas en het is in orde
stilleggen en weer starten direct erna is ook geen probleem

dus wat lijkt het te zijn volens mij de olie die na een half uurtje wat op de bougie zet of op de zuiger ligt en daardoor even moet doorstarten je merkt ook dat tussen de schroefdraad van de bougie wat olie zit

Tom
30/04/2009, 19:31
Olieverbruik lijkt me wat aan de hoge kant.

Startprobleem heeft het merendeel van de 924s op die manier, heeft er niks mee te maken.

ReMo
30/04/2009, 20:00
Ben het met Tom eens. Denk dat je echt in de verkeerde richting zoekt voor je start probleem.
Maar dit olie verbruik lijkt me zeker een punt van aandacht.

Zou in eerste instantie ook kijken naar eventuele lekkages.

Wat je ziet op de bougies kan ook een te rijk mengsel zijn.

jessy1984
30/04/2009, 21:17
wel een wat te rijk mengsel maar dit is miniem
vooral op het metale gedeelde van de bougie zwart een beetje aangekoekt
het probleem was er ook al voor dat ik vorige week de wur vervangen heb (koude start was slecht nu in orde )
ik ben vandaag nog eens goed gaan rijden een 100KM ben net terug
morge eens zien of er wat olie verlies is en de bougies er nog eens uit draaien

-Bassie-
03/05/2009, 08:24
aanteraden is ook een cilinderlektest te doen daar mee is het heel goed er uit te halen wat er mis mee is.

dopre
02/10/2013, 08:03
Goede morgen,

Ik zie dat dit al een zeer oud topic is, maar ik heb nu net dezelfde symptomen al hierboven beschreven.
Is er intussen al iemand die dit probleem heeft kunnen verhelpen?

Groeten Dopre