PDA

Bekijk Volledige Versie : Porsche 924 1979 gekocht



ed
16/07/2007, 13:48
Hoi,

Ik ben Ed, 29 jaar oud en mijn broer (25 jaar oud, Utrecht) heeft net een Porsche 924 uit 1979 gekocht. Hij is blauw, heeft wel wat oppervlakkige roestplekken, maar zit technisch aardig goed in elkaar voor zijn leeftijd. Rechter buitenspiegel zit erop en ook electrische ramen (die goed werken). Ook mooie originele Porsche velgen zoals op de logo-auto van het forum.

Hij heeft 14 jaar stil gestaan, de vorige eigenaar heeft 'm daarna gekocht, olie ververst, brandstofpomp aangezwengeld en heeft er toen een jaartje mee gereden.. Was echt geen liefhebber: hij gooide er Euro95 in, geen loodvervangers, er zitten 4 verschillende 15 inch banden onder, remvloeistof, koelvloeistof, etc, zijn nog niet eens vervangen na die 15 jaar..

Mijn broer heeft gisteren wat proefritjes gemaakt en hij heeft zeker nieuwe schokdempers nodig, het differentieel lekt (daar heeft hij al nieuwe keerringen voor gekocht) en hij heeft het bekende startprobleem als de motor warm is. Maar de prijs was goed, 750 euro, dus er is zeker wel wat van te maken..

Woensdag gaat ie naar de APK.. Ben benieuwd of hij er doorheen komt. Ik heb er zelf ook een stukje in gereden. Ondanks de slechte schokdempers en remmen die nog niet echt lekker pakken: Wat een fantastische auto is dit! Ik rijd zelf in een BMW 525i 24V die ook wel vooruit wil (+/-205pk) en een best strakke wegligging heeft met 50%-50% gewichtsverdeling (2cm verlaagd, gele Koni's, chip, gereviseerd onderstel), maar die Porsche is echt een fijne lichte sportwagen waar je een big smile van krijgt, zeker als je richting de 6000 RPM gaat. Fantastisch!

Qua acceleratie heb ik gelijk een vraagje, maar die stel ik in een andere rubriek (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?t=20) om deze voorstel-rubriek clean te houden..

Ik begin nu zelf te twijfelen of ik misschien ook aan de Porsche 924/944 moet, hoewel ik ook echt van mijn BMW geniet.. Misschien als 2e auto, wat zeker bij een 924 oldtimer wel een optie is..

Groeten,
Ed

captainfrasca
22/07/2007, 12:07
van harte welkom!! :D

Tom
22/07/2007, 22:23
Welkom, misschien zie ik de 924 nog wel eens rijden rond Utrecht.