PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | porsche 924 brandstof lampje blijft uit ...



criminalmind
07/12/2011, 10:30
goedenmorgen ik had een vraag ik zit nu met een probleem gister heb ik gewoon rond kunnen rijden met me porsche 924 maar ik wou hem vanochtend starten maar nu brand het brandstof lampje niet meer dus hij wil ook niet starten weet u mischien hoe en wat ik er aan kan doen ( ik ben niet echt iemand die er veel verstand van heeft het is al vaker gebeurt maar toen heeft iemand anders gezecht je moet je kabel boom onder je stuur naar je toe trekken en dan omhoog doen toen werktte het maar nu doet dat het ook niet .... ik hoop dat u mischien informatie heeft grt ian heemskerk

harry
07/12/2011, 11:41
Als er genoeg brandstof inzit brand het lampje niet. Niet starten m' brandstofpomp checken....
Wel raar van die bekabeling naar je toe trekken.

criminalmind
07/12/2011, 11:52
goedendag harry het is niet het brandstof lampje in je desboord maar in je midden console dat geeft aan dat je brandstof dan door je auto loopt die brand niet meer want ik heb gister nog getankt ....
\

M.B.H.
07/12/2011, 13:29
goedendag harry het is niet het brandstof lampje in je desboord maar in je midden console dat geeft aan dat je brandstof dan door je auto loopt die brand niet meer want ik heb gister nog getankt ....
\
Dat lampje geeft niet aan dat er brandstof door je auto loopt !!!!
Maar oliedruk / remolie voorraad in het tankje. / en juiste werking hoofrem cilinder remsysteem

powerflux
07/12/2011, 19:12
lastig om zo te zeggen, maar trek eens je brandstofpomprelais eruit. op deze foto # 2
http://porsche924.punt.nl/upload/foto_111.jpg

overbrug dan van pin 30 naar 87. zo dus:
http://porsche924.punt.nl/upload/foto_22.jpg

als goed goed is moet je de pomp dan horen lopen zodra hij op contact staat, en kun je dus starten.
hoor je de pomp niet, of start hij alsnog niet, dan is er iets anders aan de hand.

jimfrey944
07/12/2011, 21:38
bij mij doen deze linkjes het niet

captainfrasca
07/12/2011, 22:10
Leg een precies uit welk lampje je bedoelt, want op je middenconsole zitten absoluut geen brandstof gerelateerde lampjes. Eerder een waarschuwingslampje voor je remvloeistofniveau.

Brandde dat lampje normaal tijdens het rijden? Of alleen als je je kontakt aan zette?

Dat je auto niet start heeft daar dus niks mee te maken.

Controleer in ieder geval je ontsteking en kijk of je nog brandstof toevoer hebt.

Beide zijn eenvoudig te controleren door een bougiekabel los te halen en er een bougie in te stoppen en deze aarden. Laat iemand de auto starten en kontroleer of deze vonkt.

Brandstof: Trek een injector los (ze kunnen goed vastzitten) Zet het contact aan. Vervolgens kun je via je luchtfilterbox de luchtweger omhoog duwen en als er een mooie nevel verschijnt dan heb je brandstof. (controleer alle 4 de injectoren of ze een mooie nevel geven en niet een piesstraaltje)

Hendrik
08/12/2011, 10:46
bij mij doen deze linkjes het niet

Hotlink beveiliging.
Moet je eerst naar: http://porsche924.punt.nl/

Daarom zeg ik altijd uploaden naar het forum.