PDA

Bekijk Volledige Versie : achter ruitjes demonteren



Duncan
01/05/2009, 18:04
Heeft er iemand wel eens de achterruitjes gedemonteerd?
Je schijnt ze er gewoon uit te kunnen drukken en dan weer met een touwtje erin te kunnen zetten.
Nou klinkt dat allemaal wel makkelijk, maar als die ruit niet teruggaat ben je wel
de Sjaak :yikes

Daarom iemand ervaring uit eerste hand?

Duncan

Tom
01/05/2009, 18:12
Niet bij een 924, maar ik heb zeker 50 autoruiten uitgebouwd en 30 ingebouwd.

Leg aan de buitenkant naast de auto iets neer wat de val kan breken als de ruit ineens losschiet. Gebeurt overigens zelden.

Pak een paar platte schroevendraaiers, steek deze aan de binnenkant tussen rubber en carrosserie, haal ze als een hefboom over zodat het handvat tegen het glas aan ligt. Het rubber staat nu open. Als je dit met een aantal schroevendraaiers doet, kun je ruit met rubber en al aan de buitenkant eruit pakken.

Weer monteren: smeer de flens van de carrosserie en het rubber in met afwasmiddel. Leg een stuk touw in het rubber en laat de einden van het touw bij elkaar de auto in steken. Terwijl iemand aan de buitenkant de ruit tegen de auto aangedrukt houdt, trek je nu met het touw het rubber weer over de flens in de carrosserie. Let erop dat het zijpaneel van de 924 onder het rubber zit en dat het dus eerst gemonteerd moet zijn voor je met het raam begint.

Duncan
01/05/2009, 18:23
Thanks,

Maar dat idee van de ruit eruit drukken leek heel aantrekkelijk omdat je dan nix kunt beschadigen.

Duncan

Fantaman
01/05/2009, 18:37
ik heb trouwens vanaagnog op die maneer een achteruit gemonteerd :wave!

ik had maar 2 schroeverdraaiers nodig om het achteruitje van me sloper eruit te wippen, had ik daarvoor 5 schroeverdraaiers bij mekaar gezocht :o

Duncan
05/05/2009, 14:05
... van me sloper eruit te wippen

Ik heb toch het idee dat je met minder stress een ruitje uit je sloper wipt dan uit je eigen auto :-D

M.B.H.
05/05/2009, 19:14
ik heb vandaag de twee ruitjes er even uit gehad :lol:
en er weer in gezet :lol:
Het gereedschap dat ik nodig had :wink: 1 platte Schroevendraaier 8)
Een fluitje van een cent Dus :!: :mrgreen:

Fantaman
05/05/2009, 19:26
... van me sloper eruit te wippen

Ik heb toch het idee dat je met minder stress een ruitje uit je sloper wipt dan uit je eigen auto :-D
ten eerste was het mijn auto die ik met pijn in me hart naar de sloop heb gedaan, maar eerst zoveel mogelijk eraf :idee
dus alles wat ik eraf haalde moet weer gemonteerd worden, en die ruitjes komen in de 924 die ik nu rijd :bye
het was wel de eerste keer dat ik z'n ruitje eruit moest halen met een beetje zenuachtigben ik eraan bekonnen maar had al vrij snel de smaak te pakken en alles is onbeschadigt gebleven :D
gewoon rustig aan niet te veel forceren :wink:

powerflux
17/10/2013, 15:30
Ik heb het gister ook gedaan om de trim aan de binnenkant weer goed strak te trekken. Had 6 schroevendraaiers nodig, maar toen kostte het me ook echt geen moeite. Met 3 was ook gelukt, maar ik neem graag het zekere voor het onzekere.

Terugzetten was met wat afwasmiddel en een stevig glad draad ook een kleine moeite. Tom's beschrijving is dus prima!

jimfrey944
17/10/2013, 17:51
Dit is een oud topic
Ik wip ze er met mijn blote handen uit
Heb helemaal niets nodig
De binnen rand iets omhoog houden in de ronde kant en dan een doetje drukken naar buiten en hij komt er zo uit