PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] 924 1981 | Inhouden bij constante snelheid



Artsaxman
08/12/2011, 16:10
Hier ff een update:

924 gekocht verleden maand en het ding liep als de brandweer.
Maar meteen toen ik hem had was het slecht starten en inhouden. Heb er verder nix aan veranderd. Ook al andere benzine
geprobeerd, niets van dit alles. Bij normaal gemiddeld gebruik doet ie 1 op 8 nu.
Misschien komt het door de injector reiniger die ze erin hadden gegooid, geen idee.
Verder heb ik bougies vervangen, gewoon de NGK's die erin moeten erin gedaan, rotor en verdeelkap
vervangen, en nu start ie weer als een zonnetje.
Echter....Als je gewoon netjes 80 op een buitenweg wilt rijden, of 120 op de snelweg, dus een constante snelheid,
houdt ie in, dus moet je net weer ff op het gas om weer normaal te kunnen rijden.
Hebben meer 924 rijders dit ook? Krijg het gevoel dat ie te rijk staat afgesteld, net of ie een beetje verzuipt soms.
Moet ie misschien worden afgesteld? De garage waar ie vandaan komt weet niet hou ze zo'n auto moeten afstellen...Op zich al vreemd.
Ik woon in de omgeving van Ermelo/Harderwijk. Weet iemand misschien een garage of een handige Harrie die dit kan oplossen?

Frenske
08/12/2011, 17:57
voer eens de standaard instelling van de K-jetronic uit. Wellicht krijgt de motor teveel benzine doordat je injector reiniger gebruikt hebt. Met de zoekfunctie is de werkmethode makkelijk te vinden!
succes!!

M.B.H.
08/12/2011, 18:18
kijk ook je vacuem vervroeger na

joeyw91
08/12/2011, 18:45
Inhouden en stotteren bij constante snelheid is volgens mij een te arm mengsel.

Hang je 924 eens aan de uitlaatgastester, en stel je CO. Rond de 2% zit je volgens mij aardig goed om het stotteren in ieder geval op te lossen.

Succes.

Artsaxman
08/12/2011, 19:42
Thanx, nu nog iemand met ervaring in de buurt van Ermelo die me 'dr ff mee kan helpen. Goeie garage mag ook!!!

---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:28 ----------

Heb je een imbus sleutel nodig voor de mengselschroef? Zit die bij de spinnekop? En stel je daar ook co2 mee af? Heeft iemand daar een foto van of zoiets?

gerben1986
08/12/2011, 22:13
Thanx, nu nog iemand met ervaring in de buurt van Ermelo die me 'dr ff mee kan helpen. Goeie garage mag ook!!!

---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:28 ----------

Heb je een imbus sleutel nodig voor de mengselschroef? Zit die bij de spinnekop? En stel je daar ook co2 mee af? Heeft iemand daar een foto van of zoiets?


CO2 aanpassen kan ieder garage bedrijf met een CO2 meter. Dat zou geen probleem mogen zijn lijkt me.

AlbertNijhof
09/12/2011, 08:54
He, ik woon in Nunspeet en hier bij me in de straat hebben ze pas een 944 compleet opgeknapt en ik heb ze pas gevraagd of ze de mijne binnenkort ook willen nalopen en ze konden dit doen. Misschien die proberen? Het bedrijf heet: de Witte en zit aan de Oosteinderweg. Het ziet er armzalig uit maar ze leveren goed werk!

Artsaxman
09/12/2011, 11:20
Hartelijk dank! ga ik doen!

AlbertNijhof
15/12/2011, 09:18
Met je boulide al bij de Witte geweest?

Artsaxman
15/12/2011, 09:29
Nee, veel te druk geweest met werk, jammer genoeg. Vanmiddag bij een garage waar een vriend werkt gaan we ff kijken. Als we het niet voor elkaar krijgen is de volgende stap naar de Witte. Thanx!

Artsaxman
27/12/2011, 15:27
ff een update: Vandaag bij de garage geweest en morgen nieuwe bougiekabels erop, ben benieuwd hoe het dan gaat. Vooral bij lage toeren is het steeds maar beetje inhouden. Co inmiddels afgesteld, stationair toerental ook. Kwam er alleen net achter dat er een benzine lekkage ergens bij de brandstofpomp is, balen... Morgen weet ik dus meer!!

Jayke
27/12/2011, 19:01
Zou het niet kunnen dat dat het probleem is, niet genoeg druk in het brandstofsysteem, zodat hij bij hoge toeren niet genoeg benzine kan leveren?

Artsaxman
27/12/2011, 19:16
Nou, juist bij hoge toeren gaat ie als een speer. Juist bij lage toeren doet ie weinig...

---------- Post added at 20:16 ---------- Previous post was at 20:13 ----------

Nou, juist bij hoge toeren gaat ie als een speer. En bij lage toeren doet ie dus weinig...

Artsaxman
28/12/2011, 09:21
Nieuwe bougiekabels erop, geen verschil...Grrrrr.....Iemand nog tips?

jimfrey944
28/12/2011, 10:34
Blijft een beetje gissen zo over het net maar heb je al gedaa wat jayke zicht: de pomp
Tekort druk kan inhouden en zelfs afslaan van de motor tot gevolg hebben bij rustig rijden en benaderen van stoplicht
maar als hij eenmaal gang heeft gaat het wel Maar houd wel wat in af en toe
Even een druk meter op de benzine leiding

Artsaxman
28/12/2011, 20:28
Tja, of het is de brandstofpomp idd, zag vandaag op de brug dat ie benzine lekt. Of het is een injector die bij vol gas wel meedoet maar onder de 3000 toeren niet genoeg, dus dat ie dan op 3 cilinders loopt. Maar eerst maar eens de pomp meten dan...

jimfrey944
28/12/2011, 20:41
Of het is een injector die bij vol gas wel meedoet maar onder de 3000 toeren niet genoeg, dus dat ie dan op 3 cilinders loopt...
De injector zelf doet altijd mee ze zijn namelijk niet elektrisch aangestuurd
De spinnerhead doet dat maar die heb nog Nooit betrapt op het niet doorsturen van benzine naar een enkele injector
Heb je het ide dat hij op 3 cilinders loopt dan ?

Artsaxman
28/12/2011, 20:55
Ik heb het idee dat ie bij lage toeren op drie cilinders loopt ja, en bij vol gas wel op vier. Maar ga denk ik eerst de pomp controleren.

---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 21:50 ----------

Maar de derde bougie was zwart, en de derde injector zit een beetje los als ik die vergelijk met de rest. Zou dat wat zijn?

-Bassie-
28/12/2011, 21:14
kan zeker weten wel wat mee aan de hand zijn ja.

compressie meten.
valse lucht controleren.
gasklep en luchtweger schoon maken.

Artsaxman
28/12/2011, 21:18
Compressie hebben we gemeten, was prima! Valse lucht controleren, hoe doe je dat?

-Bassie-
28/12/2011, 21:51
tijdens het lopen bij de injectoren bijvoorbeeld wat wd40 spuiten en dan kijken of de auto anders gaat lopen.

anders wil ik binnenkort er ook wel naar kijken moet je ff pb sturen.

jimfrey944
30/12/2011, 14:39
Dit probleem lijkt ook op de mijne. Ik verdenk de injectoren ervan. Toen ik mijn 924 kocht liep ie als een zonnetje. Ik haalde hem op en hadden ze er injectorreiniger ingedaan, als extra . De dag erop liep ie al slecht eigenlijk. En als ik de bougies eruit haal is de derde bougie zwart. Dus maar ff nieuwe injectoren besteld op E-bay. Hoop ze volgende week binnen te krijgen. Laat wel ff weten hoe is is afgelopen!

greetz,

Artsaxman.
Share
| Like

Je kan beter al je ideeën in een topic houden en dan even linken naar wat je bedoeld

http://community.924forum.nl/f13/slecht-draaien-motor-1342/

Ga nu niet als een gek nieuwe onderdelen bestellen dan heb je in no time een nieuwe 924
De injectoren hebben een rubber ringetje en die kan scheuren en daar door valse lucht zuigen
Jij bent al geholpen met alleen de rubber ringetjes

replica
14/01/2012, 00:21
volgens mij is het te wijten aan het benzine lek, ik heb alles uitgezocht en je kan even kijken op topic waar ik momenteel mee bezig ben.
Ook aan de injectors, heb ook bij koude start dat er 2 niet goed werken bij laag toerental.

Deze verstuiven dan niet mooi,

Na het repareren van het bezinelek, steek je de 4 injectors in een doorzichtige fles.
je laat je pomp constant draaien, als je een contact hebt bij je spinnekop (safty contact) die de pomp aanstuurt waneer de wagen start.
Dan trek je deze gewoon uit en hoef je je relais niet te overbruggen. De pomp zal dan draaien wanneer het contact op staat.

Dus dus 4 injectors in de flessen, pomp draaien en je luchtklep lichtjes naar omhoog duwen.
Kijk of de 4 injectors mooi verstuiven, op hezelfde moment.
Ze mogen niet druppen of in een straal spuiten.
Indien ze dat wel doen, zal je zien dat deze injectors op de plaats zitten van de cilinders die bij laag toerental net goed mee draaien.

De bougie wordt dan eigenlijk volledig nat gespoten en werkt niet goed mee.

Bij hoog toerental, dus als je je luchtweger hoger opheft, zal je zien dat de injectors allen gelijker zullen verdelen.
Met name dus ook die die niet goed werken.
Vandaar dat je bij hoog toerental als een speer gaat :P

Artsaxman
28/01/2012, 13:52
Zo! Nieuwe injectoren erin, en ze loopt meteen al een stuk beter, niet meer inhouden. Het was dus echt wat ik al dacht dat er aan de hand was. Een stukke injector. Nu nog een keer kleppen stellen en dan is dat dan weer dat. Heeft ff geduurd maar eindelijk heb je dan ook wat. Nog ff aankijken en dan mag dit topic wat mij betreft dicht. Bedankt voor alle hulp!