PDA

Bekijk Volledige Versie : Project Yampor



yampor
17/05/2009, 15:24
In voorstel topic al eens geprobeerd foto van mijn 924 te plaasten, hierbij een nieuwe poging.
Afgelopen tijd alleen maar aan het schoonmaken geweest, komende weken zoveel mogelijk ritjes maken.
Daarna zal ik via dit topic proberen bij te houden wat er allemaal met de auto gebeurt.

Gr. Yampor

-Bassie-
17/05/2009, 15:28
ziet er netjes uit.

zitten er nou beschadigingen bij je rechter koplamp :euh

klaas 924
17/05/2009, 15:31
.
Afgelopen tijd alleen maar aan het schoonmaken geweest,
Gr. Yampor


nou dat is te zien :duim
ziet er goed uit :wave!

Tom
17/05/2009, 15:32
Mooie auto, volgens mij!

Als je foto's te groot zijn om te plaatsen kun je ze ook naar mij mailen, dan maak ik ze kleiner...

Jeroen
17/05/2009, 17:19
ziet er op de foto mooi uit , wat is dat bij de rechterkoplamp?

staat er achter die porsche nou een c kadett ?

harry
17/05/2009, 19:51
In voorstel topic al eens geprobeerd foto van mijn 924 te plaasten, hierbij een nieuwe poging.
Afgelopen tijd alleen maar aan het schoonmaken geweest, komende weken zoveel mogelijk ritjes maken.
Daarna zal ik via dit topic proberen bij te houden wat er allemaal met de auto gebeurt.

Gr. Yampor

Niet teveel van die Bokma Jenever nemen, die op de werkbank staat :puke :puke

klaas 924
17/05/2009, 21:36
Niet teveel van die Bokma Jenever nemen, die op de werkbank staat :puke :puke

misschien heeft hij hem daarmee gewassen
en door de alkohol glimt de lak nu zo :!:
top idee :idea:

yampor
25/05/2009, 10:08
Hierbij weer even een kleine update over mijn 924.
Na het schonnmaken ( zonder Bokma hoor, hahaha) lekker paar ritjes gemaakt.
Als ik wat steviger gasgeef hoor ik een geluid alsof wiellager vervangen moet worden, vrees alleen dat het uit de versnellingsbak komt daar moet naar gekeken worden, iemand suggestie's?

Verder paar kleine dingen gedaan:

Andere (oude) radio gemonteerd
Achterruitwisser gerepareerd
Knipperlicht en stadslicht gemaakt
Schakelaar mistachterlicht geplaatst
Nieuw luchtfilter erin, etc

Komende periode naar dat lagerverhaal kijken.
TZT interieur opknappen en auto stukje bij beetje terugbrengen naar origineel.
Oa opnieuw spuiten in de originele grijze kleur

Tot zover,

Gr. Yampor

Bcreative
25/05/2009, 15:15
Wiellager kun je idd vaak horen bij tempowisseling en in lange, flauwe bochten. Is op zich niet heel ernstig en relatief eenvoudig te verhelpen.

yampor
30/05/2009, 20:08
Hallo allemaal,

Ben er achter gekomen dat reservoir van mijn ruitewisservloeistof lek is.
Is er iemand die er nog 1 heeft liggen die ik kan overnemen?
Het gaat om reservoir tbv de voorruit.

Ik hoor het wel,

Gr. Yampor

gerben1986
31/05/2009, 20:49
Stuur even een PB, ik hem hem nog wel te liggen.

M.B.H.
01/06/2009, 23:11
Stuur even een PB, ik hem hem nog wel te liggen.

er zit wel verschil in die tanken na '79 is hij duidelijk anders dan voor '79 :!:

Hollik
02/06/2009, 06:17
zozo die glimt wel hoor.... :nieteerlijk

Mooie "imi-phone dials" trouwens, die ze je niet vaak op de 924, zou er zuinig op zijn.....

yampor
02/06/2009, 19:38
Stuur even een PB, ik hem hem nog wel te liggen.

er zit wel verschil in die tanken na '79 is hij duidelijk anders dan voor '79 :!:

Dank voor de tip, had bijna de verkeerde gekocht.

Ben dus nog steeds op zoek.

Gr. Yampor

yampor
31/08/2009, 11:59
Hierbij weer een (kleine) update.
De auto heeft paar weken stilgestaan met electrische storing.
Omdat ook starten met startkabels niet lukte heb ik niet meer naar de accu gekeken en ben verder gaan zoeken.
Dit om er op laatst achter te komen dat het toch de accu betreft.
Deze was zodanig kapot dat ook starkabels niet meer werkte.
Nieuwe iets zwaardere accu gehaald , 1 tik en lopen weer!
Heb meteen week achter elkaar gereden, wat een lol heb je dan weer.
Ondertussen bij het RDW verzoek ingediend om weer plauwe platen te mogen voeren, dat vindt ik er wel bij horen.
Verder maar paar kleine dingetjes gedaan, ik heb nog zoveel plezier in het rijden dat ik het aanpakken van het echte werk steeds maar weer uitstel.
Weet er trouwens nog iemand waar ik naafdoppen voor mijn 15" ATS velgen zou kunnen scoren?

MVG, Yampor

klaas 924
31/08/2009, 19:44
en daar zoek je dan uren voor
blijkt het een overleden accu te zijn!
gelukkig snel op te lossen!

Fantaman
01/09/2009, 18:31
jha al de accu compleet leeg is dan trekt hij zoveel stroom van de startkabels dat er niet genoeg bij de startmotor komt.
het helpt als je met het hulp voertuig wat meer toeren maakt en even de kans geeft om de lege accu bij te laden en daarna pas starten, tenzij de accu echt dood is dan kan je beter de oude acce even los halen;-)

yampor
01/09/2009, 20:52
Tja, van dat accu verhaal heb ik weer wat geleerd.
Vandaag heeft maat van mij die Scirocco uit '80( staat achter mijn 924 in de garage) heeft gehoord dat deze niet meer door de APK komt vanwege rotte onderkant.
We hebben besloten om deze eerst van top tot teen aan te gaan pakken en daarna pas met de 924 aan de gang te gaan. Kunnen we mooi ervaring opdoen. Betekend dat ik voorlopig met de 924 blijf rijden in deze staat totdat Scirocco project klaar is. Geen straf hoor!

yampor
02/10/2010, 16:39
Na lange tijd weer even een update. Heb afgelopen half jaar een andere versnellingsbak en cardanas gemonteerd. (Met dank aan Martin)
Tijd is nu aangebroken om weer wat actie te ondernemen. Ga als eerste met de remmen en wat klein spul als achterruitverwarming aan de gang. Hoop daarna de wat grotere zaken aan te kunnen pakken, maar gezien feit dat ik ook nog met een scirocco bezig ben zak dat wel voorjaar worden. Zl in komende weken dus wel weer wat vragen stellen op het forum. Dit blijft wta dat betreft een heerlijke bron van informatie.

MVG, Yampor

replica
08/10/2010, 13:39
Mooie wagen en mooi kleur :-)

yampor
11/01/2012, 21:35
De Kogel is door de kerk.Er staat wat te gebeuren in Leiden!
Ben begonnen met de totale ontmanteling van mijn 924!
Afgelopen 2 jaar alleen maar wat kleiner zaken gedaan maar nu wordt het dan ecth tijd voor een volledige restauratie. Ben geinspireerd geraakt door alle mooie projecten die hier op forum zijn te volgen.
Heb in afgelopen jaren niet veel gepost (maar wel trouw blijven lezen) maar daar zal nu verandering in komen.
Mijn voorlopige doel is om dit jaar auto te strippen tot een kale koets ( knipoog naar Martin) , te laten stralen, lassen en spuiten en dan in 2013 op te bouwen.
Hoop dat het gaat lukken om eind 2013 klaar te zijn!
Zal proberen foto's te blijven plaatsen om project te kunnen blijven volgen.
Daarbuiten zal ik in komende tijd ongetwijfeld vreselijk veel stomme vragen gaan stellen, aan ieder alvast bijvoorbaat dank voor het geduld en hopelijk jullie inspirerende antwoorden.


Vriendelijke groeten,

Yampor

-Bassie-
11/01/2012, 21:39
dat is wat ze noemen nog eens een groot project.

denk alleen wel dat je er wat meer tijd voor mag uit trekken als er niet meer dan 1 dag per week aan kan werken.
of je moet veel vrije dagen hebben?

yampor
11/01/2012, 23:00
Hier alvast idee van huidige staat van onmanteling.

Gr. Yampor

P.S. Kan iemand een tip geven hoe ik de bestandsgrootte van foto's kan verkleinen?

M.B.H.
12/01/2012, 08:13
Ik Hou het in de gaten
Succes een Leuk Projekt Denk ik Zo.

yampor
16/01/2012, 18:39
Hierbij nog even een tussenstand van het ontmantelen.
Ben al best heel wat tegengekomen wat aangepakt dient te worden maar dat is te verwachten natuurlijk.
Deuren verwijderd, voorschermen eraf.
Interieur verwijderd incl. dashboard.
Volgende stap wordt motor verwijderen.
Ik heb Audi ringen op mijn kleppendeksel staan, is dat iets wat bij jullie bekend is?

Gr. Jeroen

M.B.H.
16/01/2012, 19:03
ja dat is een kleppendeksel van een Audi moter ( ik heb wel een orginele liggen )
als je voor orgineel gaat.

yampor
16/01/2012, 19:19
Hoi Martin,

Heel graag, misschien moet ik maar weer eens bij je langs komen want heb nog wel paar dingen nodig.
Zoals bijv. 2 spiegels en rechts achter binnebekledingstuk ( thv achterspeakers).
Heb jij dat evt. ook allemaal?


Gr. Jeroen

M.B.H.
16/01/2012, 19:56
ja hoor op dit moment wel Maaaaar .................en van sommige onderdelen zijn er niet zoveel stuks.
Dus zul je wel begrijpen wie het eerst komt,
Heeft de meeste kans.

replica
25/01/2012, 13:06
is orgineel kleppendeksel, mijn oudere motor had net dezelfde ! is een 77 er :)

jimfrey944
25/01/2012, 16:49
ik heb hem nog nooit gezien op een 924 en ik heb al heel wat 76/77 924's gezien gehad en gesloopt

M.B.H.
25/01/2012, 16:51
ik heb hem nog nooit gezien op een 924 en ik heb al heel wat 76/77 924's gezien gehad en gesloopt
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

924turbo2
25/01/2012, 18:07
Zat alleen op VW LT en Audi 100.

jimfrey944
25/01/2012, 19:19
hij zit in zeker op de VW LT
de Audi heeft een zwarte met 2 deuken in de bovenkant

hier een fototje VW lt

7946

captainfrasca
25/01/2012, 23:01
Je kan zo wel mooi zien dat de motor onder een net andere hoek is geplaatst. Het kleppendeksel lijkt nu wat platter te liggen... Hoewel het ook wel gezichtsbedrog zou kunnen zijn omdat je meer ruimte om de motor hebt hier. Bougies verwisselen lijkt me wel wat makkelijker zo....

jimfrey944
26/01/2012, 12:06
Het blok staat er volgens mij het zelfde in
Allen steekt hij boven de vloer uit er zit een soort van kap op
Zat te denken je kan natuurlijk de inlaat met carb gebruiken om van je k jet af toekomen heeft iemand dat wel eens geprobeerd ?

-Bassie-
26/01/2012, 12:14
Ja zou kunnen maar zou voor geen goud zo'n carburateurtje er op willen hebben. Scheelt iets van 15 pk.

replica
27/01/2012, 16:37
Yep bij mijne hadden ze carbu geplaatst en wagen macheerde totaal niet, ik denk dat het te maken heeft met de hoek waarinde de motor licht.
Op stationair toerental werkte hij wel.
Als je wilde optrekken stotteren en haperen, ik denk dat de carbu niet genoeg voeding kon geven.
Want je zit dan ook met een mechanische benzinepomp, helemaal af ter raden !

Het inlaatspruitstuk ligt dan ook platter want carbu moet rechtstaan.
Daarentegen ligt de motor er schuin in, dus dat misserie, is nooit tegoei te krijgen.
Met webers natuurlijk wel, want dan is het spruitstuk( stukjes) ook aangepast.
En webers geven veel meer en normaal gebruik je dan nog wel een elektrische benzine pomp, wel met lagere druk uiteraard.

replica
27/01/2012, 16:50
Hier de foto is niet duidelijk maar dit was de mijne in het begin, dus met hezelfde kleppendeksel :o)

yampor
28/01/2012, 14:10
Misschien is dit een antwoord op ( mijn eigen) vraag.
Heb tussen mijn papieren een rekening gevonden van het bedrijf Vege.
Dat is een bedrijf ( weet niet of het nog bestaat) wat ruilmotoren aanbiedt.
Je oude motor ruil je in je koopt een gereviseerde motor terug.
Wellicht dat daar de verklaring van het Audi kleppendeksel in zit?
Iemand hier die ook soortgelijke ervaringen heeft?

Gr. Jeroen

yampor
27/05/2013, 13:12
Okay het is lang stil geweest rondom mijn project om redenen waar ik niemand mee zal lastig vallen.
Maar inmiddels heb ik de draad weer opgepakt en heb inmiddels de motor eruit getakeld.
Was leuke klus om te doen en ben daarmee weer stukje opgeschoten.
Ga nu aan de slag om de benzinetank te verwijderen.
Uiteindelijke doelstelling is nog onveranderd: de auto helemaal kaal maken tot alleen de body overblijft.
Vervolgens laten stralen, lassen, spuiten en daarna weer opbouwen.

Gr. Jeroen

yampor
27/05/2013, 13:23
Hierbij nog even een foto van mijn verwijderde blok.

Gr. Jeroen

yampor
06/06/2013, 11:38
Okay het is lang stil geweest rondom mijn project om redenen waar ik niemand mee zal lastig vallen.
Maar inmiddels heb ik de draad weer opgepakt en heb inmiddels de motor eruit getakeld.
Was leuke klus om te doen en ben daarmee weer stukje opgeschoten.
Ga nu aan de slag om de benzinetank te verwijderen.
Uiteindelijke doelstelling is nog onveranderd: de auto helemaal kaal maken tot alleen de body overblijft.
Vervolgens laten stralen, lassen, spuiten en daarna weer opbouwen.
Ben inmiddels voorzichtig gestart met verwijderen van de benzinetank.
Eerst leeggezogen,bah!
Ben nu bijna zover dat tank eronderuit kan kwa bevestigingen loshalen maar lijkt wel of deze nog ergens achter blijft haken.
Is er iemand met ervaring in het verwijderen van de tank die nog nuttige tips heeft????

Ik hoor het graag,

Mvg, Jeroen

Daan_924
06/06/2013, 12:28
Heb je de 'filler pipe', en de 'tank sender unit' onder het rubberen deksel ook losgemaakt?

http://community.924forum.nl/images/imported/2013/06/image038-1.jpg

M.B.H.
06/06/2013, 23:08
Ja hoor maak alles los van onder zo dat de tank vrij is om uit de teugels te kunnen
Wel de vulleiding tot op de tank demonteren en de bedrading los nemen.
De tank moet eerst iets naar achter schuiven voor hij gelijk tijdig naar beneden wil zakken aan de achterzijde
Succes

yampor
12/08/2013, 20:28
Bedankt voor de tips, ze zijn nuttig gebleken!
Heb gisteren eindelijk de benzinetank verwijderd.
Ga de oppervlakkige roest verwijderen en zal de tank dan in de primer wegzetten.
Volgende stap zal zijn het verwijderen van de voorruit.
Nee snel gaat mijn project niet maar wek gestaag zullen we maar zeggen:)

Wordt vervolgd..

Jeroen

rooijeporsche
13/08/2013, 10:23
mooie Porsche hoor! Ik zei wel dat ik niet persé een rooie wilde maar als ik deze zo zie.. schoonheidje hoor!

yampor
13/08/2013, 18:18
Dank voor je complimenten.
Zonder je te teleur te willen stellen: hij wordt "straks" weer terug in de originele grijskleur gespoten.....:)
Och steekt mooi af als hij ooit naast de jouwe komt te staan zullen we maar zeggen.

Gr. Jeroen