PDA

Bekijk Volledige Versie : versleten trillingdempertjes luchtfilterhuis koelreservoir



ziggy
18/05/2009, 11:29
Ik denk dat iedere 924 wel te maken heeft met versleten trillingdempertjes.
Die zitten onder het luchtfilterhuis (3 stuks) en twee aan het koelvloeistof tankje.
Bij mij waren ze allemaal doorgescheurd en het luchtfilterhuis hing als het ware gewoon los.

De trillingdempers zijn in een auto materialenzaak of ebay te verkrijgen onder de naam gummipuffer fuer luftfilter of
rubber buffer for air cleaner, het nummer is 07614 en vergelijkingsnummers zijn 617 988 01 11 of
615 988 01 11 van Mercedes Benz.
De dempers passen prima alleen is 1 demper iets te dik bij montage aan het luchtfilterhuis, daar moet een heel klein stukje rubber afgesneden worden.
Ik kan wel zeggen dat het een hoop scheelt als die dingen weer vervangen zijn, veel minder bijgeluiden en trillingen.

Rebel
18/05/2009, 13:45
Haha grappig.

Ik was toevallig gister die dingen aan het monteren.
Alleen allemaal afgebroken (ijzer uit plastic gebroken)

Heb ze toen maar zelf gemaakt :P

Schroef mer daarop 4 rubberen pakkingen is net zo breed en dik geworden als orgineel en lijkt net zo goed te werken
Was alleen veel werk maja je moet toch wat als je het op zondag nog in elkaar wil :P.

Die bij de koelvloeistof tank moet ik nog even maken daar had ik helaas geen zin/tijd meer voor...

deze komen trouwens toch onder?
zodat de tank meer naar onder komt te hangen of zie ik dat verkeerd???

M.B.H.
18/05/2009, 15:04
Haha grappig.

Ik was toevallig gister die dingen aan het monteren.
Alleen allemaal afgebroken (ijzer uit plastic gebroken)

Heb ze toen maar zelf gemaakt :P

Schroef mer daarop 4 rubberen pakkingen is net zo breed en dik geworden als orgineel en lijkt net zo goed te werken
Was alleen veel werk maja je moet toch wat als je het op zondag nog in elkaar wil :P.

Die bij de koelvloeistof tank moet ik nog even maken daar had ik helaas geen zin/tijd meer voor...

deze komen trouwens toch onder?
zodat de tank meer naar onder komt te hangen of zie ik dat verkeerd???

hee :!: :!: die rubbers zijn unieverseel :!: :!: en zo te koop :wink:

Tom
18/05/2009, 15:18
Inderdaad, in elke goede automaterialenzaak. Zijn ook niet zo vreselijk duur, ik heb eens een flinke voorraad gekocht voor een paar tientjes.

Fantaman
18/05/2009, 19:11
toen ik ze nodig had kon tielman ze niet leveren :x
dus maar geimproveseert, gaatje in het rubber geboord en boutje er boorheen, nu zat alles goed vast en is ook makkelijk weer los te krijgen :duim