PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 | Slotmechanisme Achterklep



Technokiddy
30/12/2011, 19:33
Hey iedereen,

Nog even zo voordat we weer een jaar verder zijn :s)

Ik ben nu het vakantie is weer lekker aan het sleutelen aan mijn 924je, vandaag heb ik een lekkage verholpen in de achterklep (missend water afvoerslangetje van de linker achterklepvergrendeling). Daarna heb ik de eerste ground van de velen vervangen (achter reservewiel), deze was weggeoxideerd. Dus opgeschuurd, nieuwe kabelschoen en bout, laagje vet erop en het is weer perfect! Gelijk geen problemen meer met mijn brandstofmeter die verkeerde waardes doorgaf.

Maar nu tot het probleem waar ik tegenaan loop:

Als ik mijn achterklep dichtdoe, kan ik hem zo weer uit het slot tillen. Als ik hem aan de rechterkant optil is de bak zo open (De linkerkant volgt dan).

Ik heb hierop het slotmechanisme ingesprayed met WD40 zodat dit weer soepel loopt. Echter heeft dit het probleem niet verholpen.

Nu zitten er aan beide kanten van de klep 2 pennen die in het vergrendelmechanisme vallen. De pennen zien er nog goed uit. Echter is het vergrendelmechanisme denk ik versleten. Het rubber is vanbinnen aan het verteren en ik heb het idee dat de spanring die ze gebruiken om de pennen vast te zetten zijn uitgesleten oid.

Ik kan de ringen wel zien groter worden als ik de sleutel omdraai en als ik de sleutel loslaat krimpt deze ook weer naar elkaar toe. Echter trek ik dus de klep zonder moeite open.

Kan ik deze sluitmechanismes zelf restaureren of is vervangen de oplossing voor dit probleem?
Ik heb even rondgeinformeerd en begreep dat ik ze bij Alpo Porsche in Haarlem kan halen voor tussen de 21-31€.

Weten jullie of 2 nieuwe het probleem oplossen of dat ik het probleem ergens anders moet zoeken.

Alvast bedankt voor de input!

maup
30/12/2011, 19:48
Dit is een bekend probleem:{,als je de twee bouten iets losdraaid kan je het mechanisme iets verschuiven waardoor de situatie te verbeteren is (tenminste dat was bij mij het geval, maar als nieuw:N)
Succes!

M.B.H.
31/12/2011, 08:53
als de scherpe kanten van de sluitpennen rond gesleten Zijn. ( nieuwe monteren )
En ten minste goede gebruikte sluitmechanisme's monteren die niet teveel versleten zijn.
Dan is je probleem zeker opgelost ( alles goed afstellen Natuurlijk )
ik heb hier wel het een en ander liggen gebruikte sluitmechanisme's en nieuwe of gebruikte pennen
Succes.

Technokiddy
31/12/2011, 11:23
Hartelijk dank voor de reacties,

Ik ga de sluitpinnen morgen even controleren, dan haal ik ook even een sluitmechanisme los om te zien hoever deze is afgesleten.

@maup
Ik heb al geprobeerd om de mechanismen te verplaatsen, dit maakt echter geen verschil meer. Het is te ver versleten denk ik.

@MBH
Ik had begrepen dat de sluitmechanisme meerdere uitvoeringen hebben afhankelijk van jaartal/chassisnummer van de 924 en of de wagen wel of geen spoiler heeft. Zijn de onderlinge verschillen hier erg groot tussen of zal dit geen invloed hebben?
P.S. Mijn sloten werken nog steeds als een zonnetje! Het contactslot wat ik van je had ontvangen had jammer genoeg defecte electra (bij starten van de wagen en het loslaten van de sleutel viel alle prik weg en sloeg de wagen weer af. Dit kwam door een rot contactje in de schakelaar. Ik heb deze omgeruild met de electra van mijn oude contactslot en het werkt weer als een zonnetje. Dus nogmaals bedankt hievoor :s) !

jimfrey944
31/12/2011, 12:01
Het verschil zit hem niet in de pennen maar in het rubber er omheen
En heeft geen invloed op het sluiten van de klep

Technokiddy
31/12/2011, 12:15
Aaah, kijk dan wordt het een stuk duidelijker. Ik had van Alpo begrepen dat het sluitmechanisme namelijk in 2 uitvoeringen beschikbaar was. Is dit ook gelijk weer verduidelijkt :). Morgen lekker sleutelen dan maar ^^

gerben1986
01/01/2012, 21:52
De techniek is inderdaad van alle sloten/pennen hetzelfde, het rubber eromheen is groter/kleiner.
Zelf heb ik afgelopen donderdag alles daar vernieuwt, nieuwe pennen, met alle bijbehorende moertjes/rubbertjes.
Hij klikt echter nog steeds uit het slot, we hebben hem nu iets minder strak afgesteld. Binnenkort even een proefritje maken, als het probleem dan nog niet opgelost is ga ik nieuwe sloten monteren. Die zijn al door ALPO geleverd namelijk.